Η Ντόρα Μπακογιάννη στην εκπομπή "Σήμερα"

Σε τρεις άξονες στάθηκε η συνέντευξη της Ντόρας Μπακογιάννη στην εκπομπή "Σήμερα" με τον Δημήτρη Οικονομου και την Μαρία Αναστασοπούλου στις 20 Νοεμβρίου.
Πρώτος άξονας το προσφυγικό, όπου ακούστηκαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες απόψεις από μια έμπειρη διαπραγματεύτρια αντίστοιχων καταστάσεων, για το πως η Ευρώπη θα πρέπει με αυτοπεποίθηση αλλά και ψυχραιμία να συζητήσει το θέμα στη συνεύρεση των Ευρωπαίων ηγετών με τον πλανητάρχη, τονίζοντας παράλληλα ότι η Ελλάδα πρέπει να υπερασπιστεί, όπως και το πράττει, έννοιες σαν την "ανθρωπιά" και τη "λεβεντιά" μέσα από τις δύσκολες συνθήκες, που κατ’ ανάγκη θέτει το προσφυγικό. Πρότεινε μάλιστα μεταξύ άλλων, ως λύση αντιμετώπισης, να χρησιμοποιηθούν πρόσφυγες ως "εργάτες γης" αποκτώντας τα προνόμια της σχετικής νομοθεσίας (στέγη και ασφάλιση) συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση των κέντρων που τους φιλοξενούν,
Δεύτερος άξονας της συζήτησης ήταν η ασφάλεια απέναντι στο αστυνομικό κράτος, όπου καταδίκασε οποιαδήποτε βάναυση συμπεριφορά απ’ όπου και αν αυτή προέρχεται αλλά τάχθηκε υπέρ της ασφάλειας που αποτελεί προϋπόθεση α. της ελευθερίας του ατόμου, β. της ανάπτυξης των ελεύθερων ιδεών μέσα στους πανεπιστημιακούς χώρους αλλά και γ. των ειρηνικών διαδηλώσεων όπως η τελευταία του Πολυτεχνείου.
Στον τρίτο άξονα αναπτύχθηκαν ζητήματα πολιτικών μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης σε μια προσπάθεια εξεύρεσης κοινών τόπων.
Δείτε την συνέντευξη...

Η Ντόρα Μπακογιάννη για το συμβάν στα Διαβατά

Dora Bakogianni über das Geschehen in Diawata...

Με αφορμή το μπάρμπεκιου, που διοργανώθηκε στα Διαβατά έξω από το hot spot των μεταναστών και όλη η συζήτηση που ακολούθησε, προκάλεσε μία δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη στον Alpha στην εκπομπή "Εκτός Γραμμής", η οποία διαφώνησε με την στάση των βουλευτών της ΝΔ, εκτιμώντας πως δεν κατάλαβαν για τι ακριβώς μιλούσαν:

«Κάποιοι δικοί μας νέοι βουλευτές δεν κατάλαβαν γιατί μιλούσαν. Το θέμα κομματικοποιήθηκε. Εγώ δεν πιστεύω ότι υπάρχει βουλευτής της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη που θα υποστηρίξει ότι η έλλειψη ανθρωπιάς και στήριξης του αδυνάμου μπορεί να είναι πολιτική θέση».
«Ο Σίλερ έχει πει, "Ενάντια στη βλακεία και οι Θεοί πολεμούν αδίκως". Μια ανύπαρκτη οργάνωση δημιουργεί ένα μείζον θέμα. Η ανθρωπιά, η λεβεντιά, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός στον αδύναμο δεν νομοθετούνται. Ή το μαθαίνεις στα πρώτα έξι χρόνια της ζωής σου ή δεν το μαθαίνεις ποτέ».

Δείτε το σχετικό video...

Η μαθητική παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου

Άφωνοι μείναμε με το "happening", όπως το αποκαλέσανε ορισμένοι, κατά την διάρκεια της μαθητικής παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου (2019). Μέρες που΄ναι, ας μας επιτρέψετε μία αναφορά. Είναι βλέπετε και αυτή η σύμπτωση της γέννησης του Οδυσσέα Ελύτη, που ήρθε στη ζωή μία μέρα σαν αυτές, πριν από ένα αιώνα και βάλε, στις 2 Νοεμβρίου 1911, και έγραφε στο "Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας":

...Ύστερα λιώσαν χιόνι να ξεπλύνουν
Tο κορμί του, σιωπηλό ναυάγιο της αυγής
Kαι το στόμα του, μικρό πουλί ακελάηδιστο
Kαι τα χέρια του, ανοιχτές πλατείες της ερημίας
Βρόντηξαν τα βουνά της Αλβανίας
Δεν έκλαψαν
Γιατί να κλάψουν
Ήταν γενναίο παιδί!

Ο Στέφαν Μίτμαν στο Κανάλι της Βουλής για το Τείχος

Ο Στέφαν Μίτμαν ήταν προσκεκλημένος της Αλεξίας Κουλούρη στην εκπομπή "Βουλής Βήμα" στο Κανάλι της Βουλής, που μεταδόθηκε τα μεσάνυχτα της 21ης προς 22α Νοεμβρίου και είχε τίτλο "Τι Σηματοδοτεί η Πτώση του Τείχους του Βερολίνου, 30 Χρόνια Μετά, Μνήμες και Μηνύματα". Η εκπομπή ξεκίνησε με μία συνέντευξη του Γερμανού Πρέσβη Δρ Ερνστ Ράιχελ , ενώ καλεσμένοι ήσαν επίσης: ο Ναπολέων Μαραβέγιας, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ο Κώστας Υφαντής, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Der TV-Kanal des Griechischen Parlaments brachte am 21.11 um Mitternacht eine Sendung über die 30 Jahre vom Fall der Berliner Mauer. Die einstündige Sendung beginnt mit einem Interview des Deutschen Botschafters. Stefan Mittmann war eingeladen um mit persönlichen Erinnerungen und Einschätzungen beizutragen. Die Sendung wird nochmal am Sonntag um 15:00 ausgestrahlt, ist aber auch bequem im internet zu sehen.
Δείτε την εκπομπή / hier ist der Link dazu...

Ορεινές Συμφωνίες

Ορεινές Συμφωνίες γιατί, τα βουνά αντιλαλούν, γιατί σαν φτάσεις τις κορφές ανακαλύπτεις την αρμονία, γιατί τούτο το ντοκιμαντέρ ταίριαξε γνωστά και άγνωστα κομμάτια της ζωής ενός σημαντικού πολιτικού στη νεώτερη ιστορία της Ελλάδος, ενός πολιτικού με κυρίαρχο χαρκτηριστικό την έννοια της πρωτοπορίας.
Την εβδομάδα που πέρασε, παρουσιάστηκε η ταινία για τον Κώστα Μητσοτάκη, τον πολιτικό, τον οικογενειάρχη, τον λάτρη των ψηλών βουνών, τον άνθρωπο που έθεσε τα θεμέλια για την οικονομία μιας πράσινης ανάπτυξης, πρωτού στη μικρή μας πατρίδα ασχοληθούμε στ’ αλήθεια με τα θέματα αυτά. Σκηνοθεσία της ταινίας έκανε ο Βαγγέλης Ευθυμίου αλλά όπως ειπώθηκε στην πρώτη προβολή, όλη η οικογένεια είχε σημαντική συμβολή με μεγαλύτερη αυτήν της συμμαθήτριάς μας Αλεξάνδρας.
Είχε πολύ ενδιαφέρον πως κάθε ένα μέλος της οικογένειας του αήμνειστου πολιτικού είχε και μια άλλη εικόνα γι’ αυτόν και όλες αυτές οι εικόνες συμπλήρωνε η μία την άλλη σαν συμφωνικά μέτρα που κατέληγαν εκεί ψηλά στα Λευκά 'Ορη. Μάταια ζητήσαν οι βοσκοί της περιοχής του τόπου του, να χαράξει το δρόμο λίγο παραπέρα να μην ταλαιπωρούνται κουβαλώντας τα ζώα μέσα από τις κακοτράχαλες πλαγιές. "Τούτο μη μου το ζητάς" είπε ο Μητσοτάκης,  "γιατί τότε θα γίνουν τα βουλά χαρτί και νάϋλον". Ο Μητσωτός, λάτρευε τη γή , την οικογένεια,  την πολιτική και έβλεπε τα δεδομένα αλλά κυρίως τα μελλούμενα.
Σύντροφος καλός της Μαρίκας, που τον λάτρευε και τον στήριζε στα πάντα κρατώντας την οικογένεια ενωμένη σε δύσκολους καιρούς μετανάστευσης, αγαπημένος αδελφός της Αρτεμισίας, που τον περίμενε στην κατοχή να γυρίσει κάθε νύχτα σπίτι όταν έφευγε με τ’ όπλο του.
Η Ντόρα απολάμβανε μαζί του την πρωτιά και την πολιτική, η Κατερίνα τους πολλούς μικρούς και μεγάλους βαθμούς ελευθερίας που της χάριζε, η Αλεξάνδρα την αγάπη του για τη φύση και ο Κυριάκος, ο πρωθυπουργός, τον μελετούσε και γεφύρωνε τα χρόνια που δεν ήσαν κοντά του κι ήταν αυτός τελικά,  που έμελε να ηγηθεί του κόμματος της ΝΔ πριν την «αναχώρηση» του του πατέρα του και να γίνει πρωθυπουργός με μια σκέψη τόσο για τον Κωστή Μητσοτάκη όσο και για τη μητέρα του τη Μαρίκα τη μέρα της ορκομωσίας του.
Κι αν αυτά κατέγραφε η οικογένεια στην ταινία, οι πολιτικοί από τα άλλα στρατόπεδα, ο Μίμης Ανδρουλάκης, ο Στέργιος Πιτσιόρλας, ο Μανώλης Γλέζος περιέγραφαν το Μητσοτάκη ως έναν άνθρωπο, που ήξερε να συνθέτει και όχι να χωρίζει. Οσο για τους πολιτικούς του συνοδοιπόρους, όπως ο Θοδωρής Σκυλακάκης, προσέφεραν σημαντικές μαρτυρίες στην ταινία, για το πως ο Μητσοτάκης κερδισε τις εκλογές, το έργο του αλλά και πως έχασε τις επόμενες.
Αν κάτι πάντως αναζητά κανείς στην ταινία, πέρα από κομμάτια ιστορίας που άλλοι τα έζησαν και άλλοι όχι, είναι πως η αγάπη για τη φύση του Κώστα Μητσοτάκη δεν ήταν μόνον ένα αγνό συναίσθημα το οποίο εκπαίδευε και καλλιεργούσε επισκεπτόμενος τα ψηλά βουνά της ιδαίτερης πατρίδας του. Ηταν μια εμπεδωμένη παρακαταθήκη που άφησε στη χώρα λύνοντας το θέμα της λυψειδρίας, δημιουργώντας έργα υποδομής,  αλλά και σε συνεργασία με διεθνή φόρα, οδηγώντας την Ελλάδα σε ένα καινούριο μοντέλο ανάπτυξης.
Η ταινία καταγράφει πολλές άγνωστες, στο ευρύ κοινό, λεπτομέρειες για τη ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη συγκεντρώνοντας στη δεξαμενή της πολλές ιδιαίτερες σταγόνες μνήμης και ιστορίας. Αξίζει να τη δει κανείς, ενώ τα έσοδά της υπηρετούν τη μνήμη του, το πάθος του για τη φύση και έτσι θα διατεθούν για την προστασία και αναγέννηση της Αμπελιτσιάς, ενδημικού δένδρου των Λευκών Ορέων.

Δείτε το δημοσίευμα της εφημερίδας "Η Καθημερινή"...

Δείτε το δημοσίευμα της εφημερίδας "Το Βήμα"...

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Μητσοτάκης...

Η Ντόρα για τον Παύλο Μπακογιάννη

Πριν από 30 χρόνια, το πρωί της Τρίτης 26ης Σεπτεμβρίου 1989 στην είσοδο της πολυκατοικίας της οδού Ομήρου 35 στην Αθήνα, όπου στεγαζόταν το γραφείο του δολοφονήθηκε ο Παύλος Μπακογιάννης, σύζυγος της Ντόρας και πατέρας του Κώστα και της Αλεξίας. Η Ντόρα Μπακογιάννη με ανάρτησή της στο facebook αναφέρει:

«Πέρασαν 30 χρόνια! Δεν πιστεύω ότι πέρασαν 30 χρόνια από τη στιγμή που χτυπούσαν 3 τηλέφωνα και το κουδούνι της πόρτας μαζί…
Σ΄αυτά τα 30 χρόνια είδα πολλά! Ανθρώπους που σε πίστεψαν, να κλαίνε και να σε θυμούνται.
Συναγωνιστές στη μάχη κατά της δικτατορίας, να καταθέτουν τις δικές τους μαρτυρίες.
Ευρυτάνες συμφιλιωμένους μετά τον εμφύλιο και τα χρόνια του διχασμού.
Είδα να χάνονται μάχες κατά της τρομοκρατίας, αλλά και να κερδίζονται.
Είδα το δολοφόνο σου να βγαίνει από τη φυλακή, τον είδα να περπατάει στα πεζοδρόμια υπερήφανος, εκεί όπου σας σκότωσε.
Δεν είδα πολλές διαδηλώσεις ενάντια στην τρομοκρατία.
Ακόμα και μετά τη δολοφονία των παιδιών στην Marfin βρεθήκαμε πολύ λίγοι άνθρωποι.
Σ’ αυτά τα 30 χρόνια έκανα ό,τι μπορούσα για να τιμήσω τη μνήμη σου, πάνω απ΄όλα, τις αρχές και τις αξίες σου. Κάποιες φορές με επιτυχία, κάποιες άλλες όχι.
Ένα πράγμα όμως είναι σίγουρο! Τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου μεγάλωσαν να αγαπούν και όχι να μισούν. Αυτό από μόνο του αξίζει πολλά.
Μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο, όμως θα συνεχίσουμε Παύλο μου».

Σωτήρης Τσόγκας: "Η Κάθαρση"

Ένα άρθρο του Σωτήρη Τσόγκα, Καθηγητή Υποκριτικής & Αγωγής Λόγου με τίτλο "Η Κάθαρση" εντοπίσαμε στο blog του συμμαθητή μας. 

Καταιγίδα συγχαρητηρίων για το αποτέλεσμα

Εμείς θα υποδεικνύαμε σ' αυτούς που θέλουν ένα logo που να τιμά και τις δύo πλευρές του φεγγαριού να ρίξουν μιά ματιά σ΄αυτό που έκανε η πόλη του Dubai. Μέσα στο logo υπάρχει το αγγλικό και το αραβικό στοιχείο. Γραμμένο από αριστερά προς δεξιά και αντίστροφα. Όταν θες βρίσκεις λύσεις. Όταν δεν θες τότε...

dubai logo

Δείτε μερικά μηνύματα, ενδεικτικά πάλι:

ΝΒ (1969)

ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ.
ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΔΙΑΤΕΛΕΣΩ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ. ΗΤΑΝ ΔΥΣΚΟΛΑ . ΕΠΟΧΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ. ΜΕ ΠΟΛΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΠΑΝΤΕΛΟΥΡΗ , ΤΟΤΕ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ, ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ: Η ΦΙΛΗ ΜΟΥ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΒΟΒΟΛΙΝΗ , Ο ΓΥΙΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΗ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΜΑΚΑΡΕΖΟΥ, ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Η ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΑΚΡΑΙΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ.

ΙΚ (1998)

Δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρευρεθώ στη συναντηση, έστειλα όμως email στο Elternbeirat με τις ενστάσεις και τις αποψεις που εκφράστηκαν από τους γονείς της τάξης μας (2α), όσων τουλαχιστον ασχολήθηκαν με το θέμα. Δεν ξέρω κατά πόσο υπήρξε ανταπόκριση και από άλλες τάξεις, προσπάθησα όσο μπορούσα να προωθήσω το θέμα, τόσο ως εκπρόσωπος τάξης, οσο και ως αποφοιτος του σχολειου. Ελπίζω όλη αυτή η κινητοποίηση να έχει αποτέλεσμα.

ΛΔ (1976)

Ευχαριστούμε πολύ

ΕΛ

Πολύ ευχάριστα νέα, ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση σας και για την κινητοποίηση προκειμένου να αποτραπούν οι απαράδεκτες αυτές αλλαγές

ΧΚ

Δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρευρεθώ στη χτεσινή συνέλευση, γιατί έλλειπα σε επαγγελματικό ταξίδι. Θα ήθελα όμως να σε ευχαριστήσω για την κινητοποίηση του Συλλόγου, η οποία θεωρώ ότι συνέβαλε στο να αναβληθούν οι προγραμματισμένες αλλαγές. Εννοείται ότι συμμερίζομαι 100% την άποψη του συλλόγου επί του θέματος.

ΑΛ

Ευχαριστώ θερμότατά για την χθεσινή σας εποικοδομητική ομιλία εκ μέρους των Alumni. Καλή επιτυχία και καλή συνέχεια !

ΕΦ (1978)

Σας παρακαλώ θερμά προσθέστε και τη δική μου φωνή- γνώμη στην διαφωνία για την αλλαγή του domain name της Σχολής μας. Συγχαρητήρια για την προσπάθεια!!

ΑΓ (1986)

Παρευρέθηκα στη συνέλευση και πραγματικά ένιωσα ανακούφιση που ακούστηκαν τόσες φωνές και γνώμες, οι οποίες υποστήριζαν την διατήρηση των στοιχείων που απεικονίζουν την ιστορία στο παρελθόν και το μέλλον αυτού του σχολείου. Σας ευχαριστώ για όλη την μεγάλη σας προσπάθεια.

 

Καταιγίδα διαμαρτυριών για νέο Logo / Domain name

Μία καταιγίδα κυριολεκτικά από mail έρχεται στο mailbox του Συλλόγου με απόφοιτους να διαμαρτύρονται για την προσπάθεια αλλαγής του Logo και του Domain name. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

ΧΚ (1984)

Ευχαριστούμε πολύ για την εμπεριστατωμένη ανάλυση των προβληματικών σημείων του νέου logo
Η έμφαση στο έτος ίδρυσης, η εξάλειψη των Ελληνικών χαρακτήρων και η αλλαγή του domain name είναι πραγματικά ανεξήγητα.
Βεβαίως άλλοι αποφασίζουν......
Συγχαρητήρια για τις προσπάθειές σας να κρατηθεί το ιστορικό και τόσο αναγνωρίσιμο logo του σχολείου μας.

ΣΕ (1972)

Δυστυχώς δεν θα μπορέσω να παραβρεθώ στην έκτακτη Γ.Σ. μεθαύριο, επιθυμώ όμως να σας ενημερώσω, ότι συντάσσομαι απόλυτα με τις θέσεις του Συλλόγου Αποφοίτων και εάν μπορούσα να ψηφίσω, θα ψήφιζα υπέρ της διατήρησης του υπάρχοντος logo.

ΚΠ (1968)

συμφωνώ βέβαια με τις θέσεις του Συλλόγου (μας), όμως στις 11.9.19 θα βρίσκομαι εκτός Αθηνών. Εάν το ΔΣ θέλει κάτι συγκεκριμένο από εμένα θα πρ΄πει να αλληλογραφήσουμε, γιατί τον Σεπτέμβριο γενικά ...θα ταξιδεύω!

ΓΦ (1991)

Αγαπητά μέλη του ΔΣ του ΣΑΓΣΑ, αγαπητοί και αγαπητές συναπόφοιτοι,|
Με την ευκαιρία του ενημερωτικού μηνύματος που εστάλη σχετικά με την έκτακτη ΓΣ του Συλλόγου της Γερμανικής για αλλαγή λογοτύπου και domain name, θα ήθελα να σας εκφράσω την απόλυτη συμπαράστασή μου στις αντιρρήσεις που διατυπώσατε και για τα δύο θέματα.
Εκτός του ότι η πρόταση για το νέο λογότυπο είναι αισθητικώς μονότονη και κακόγουστη, και σημειολογικώς απαράδεκτη, ανέμπνευστη, και παραπλανητική, καθώς παραπέμπει σε ο,τιδήποτε άλλο εκτός από εκπαιδευτικό ίδρυμα, στηρίζω απολύτως και τις αντιδράσεις σας σχετικά με την αλλαγή domain name, καθώς η πρόταση διαφοροποιείται έντονα από τη διεθνώς επικρατούσα πρακτική.
Η επικοινωνία μου είναι τόσο αυθόρμητη που δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να σκεφτώ συγκεκριμένους τρόπους αντίδρασης στις προτάσεις αυτές. Μια πιθανότητα, ωστόσο, θα ήταν τα μέλη του ΣΑΓΣΑ να εκφραστούμε και δημοσίως μέσω των προσωπικών μας λογαριασμών στα κοινωνικά δίκτυα.
Στη διάθεσή σας για όποια δράση

ΝΔ

Λυπήθηκα για τα νέα που διάβασα στο μήνυμά σας. Δυστυχώς λόγω έλλειψης χρόνου δεν έχω μπορέσει να ασχοληθώ με το σύλλογο αποφοίτων, ούτε μπορώ να έρθω στη Γ.Σ. του συλλόγου της Γερμανικής Σχολής, στην οποία όμως υποθέτω ότι έτσι κι αλλιώς δεν θα είχα και δικαίωμα ψήφου.
Θεωρώ ότι η άποψή σας με αντιπροσωπεύει απόλυτα και θα ήθελα να βοηθήσω. Προτείνω να μας στείλετε ένα κείμενο με τα επιχειρήματα στα ελληνικά και γερμανικά καθώς και το e-mail του Διευθυντή του σχολείου, το οποίο μπορούν όλοι οι απόφοιτοι, που συμφωνούν με σας, να το προωθήσουν από το δικό τους e-mail. Ενδεχομένως να βοηθούσε να το κοινοποιούσαμε και στο e-mail της Γερμανικής Πρεσβείας (δεν έχω ιδέα βέβαια αν υπάρχει πλέον κάποιου είδους σύνδεσμος μεταξύ σχολείου και πρεσβείας), ως επιπλέον πίεση. Θεωρώ ότι μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να στείλουν την αντίθεσή τους πολλοί απόφοιτοι, ακόμα και παλιοί καθηγητές, απ’ όλο τον κόσμο και να φανεί μια σοβαρή αντίδραση. Σας διαβεβαιώνω εκ πείρας ότι ο καταιγισμός με e-mail έχει μεγάλο αντίκτυπο στον παραλήπτη. Αν υπάρχει και κοινοποίηση προς τον σύλλογο αποφοίτων, θα μπορείτε όταν μιλήσετε στη Γ.Σ. να αναφέρετε τον συνολικό αριθμό των διαφωνούντων. Ο σύλλογος γονέων συμμερίζεται τις απόψεις σας; Αν ναι, θα μπορούσαν με τον ίδιο τρόπο να κινητοποιηθούν και οι γονείς και τα παιδιά.

ΦΠ

Πιθανότατα δεν θα μπορέσω να παρευρεθώ στις 11/9, όμως συμφωνώ με τις ενστάσεις που υποβάλατε και με την τεκμηρίωσή τους. Ελπίζω να εισακουστούν. Θερμές ευχές

ΛΣΒ (1988)

Συμφωνώ με τις τεκμηριώσεις σας και επαυξάνω ως προς τα εξής...!!!
Ούτε καν μας εξηγούν τί θα προσφέρει η αλλαγή λογοτύπου στην αναγνωρισιμότητα, της Σχολής ή στην προσέλκυση νέων μαθητών, ή σε κάτι...!!!
Ούτε καν θέτουν επί τάπητος την αναστάτωση μεν, αλλά και το ώφελος που θα υπάρξει από αυτήν την αλλαγή.
Ούτε καν εξηγούν ποιό είναι το σκεπτικό της χρησιμοποίησης αυτού του «τρεμουλιαστού» και θολού λογοτύπου για να μας κάνουν να φανταστούμε το «καλλιτεχνικό υπονοούμενο» πίσω από αυτό.
Τα περί μοντέρνου, δυναμικού, zukunftsorientiert, multicultural, einspruchsvoll, gemeinsam engagiert είναι «απλοϊκές» εκφράσεις που χρησιμοποιούν πρωτοδιορισμένοι διαφημιστές για να πείσουν κάποιον αδαή πελάτη τους.
Επειδή λοιπόν είναι προφανές ότι ούτε οι ίδιοι οι δημιουργοί αυτού του λογοτύπου δεν μπορούν να υποστηρίξουν το δημιούργημά τους, μπαίνει το ερώτημα:
Για να θέλουν να δημιουργήσουν μία τέτοια ανώφελη αναστάτωση και να επιμένουν, θα πρέπει να υπάρχει ένα σκεπτικό πίσω από όλη αυτήν την ενέργεια το οποίο δεν μπορούν να το αποκαλύψουν δημόσια...!!!
Γιατί κανένας μας δεν στερείται νοός για να τα κατανοήσει όλα αυτά.

ΕΔ (1966)

Με έκπληξη και μάλλον φρίκη διάβασα τα παραπάνω και αν έχει κάποια αξία η γνώμη μου, συμφωνώ απόλυτα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου. Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, κάποιοι (δεν ξέρω ποιοί, στην Γερμανία ή εδώ ?? ) θέλουν να ... "καπελώσουν" και να παραμερίσουν την ελληνικότητα της υπόστασης του Σχολείου μας ?? Τότε να πάψουν να διδάσκονται και τα ελληνικά μαθήματα και να πάνε σπίτι τους οι Ελληνες καθηγητές !
Εξωφρενικό το βρίσκω αυτό το μελετούμενο εγχείρημα και προσυπογράφω στην λίστα διαμαρτυριών.
Και κάτι άλλο μου ήρθε τώρα στο μυαλό, μπορεί σχετικό : Λέγεται πως ο κύριος Κίσινγκερ είχε πεί : Αν θέλεις να χτυπήσεις/εξαφανίσεις τους Ελληνες, χτύπα την γλώσσα τους
Δεν φτάνει που η τηλεόραση έχει γεμίσει κακόγουστες , μεταγλωττισμένες διαφημίσεις, δεν φτάνουν οι νεκροί του Α και Β Παγκ. Πολέμου , δεν φτάνει που οι ρισσότερες χώρες έχουν λάβει πολεμικές αποζημιώσεις (δεν ξέρω ποιός φταίει γιαυτό, ίσως και οι εκάστοτε δικές μας κυβερνήσεις), δεν φτάνει που το Σούπερμάρκετ ΛΙΝΤΛ φ΄ερνει και μας πουλά ΟΛΑ τα δεύτερης ποιότητας προϊόντα (μου θυμίζει εδώ τον αείμνηστο ΜΠΟΣΤ που έγραφε,μεταπολεμικά για εισαγωγές στην Ελλάδα από Γερμανία και άλλες χώρες : BON POUR L ORIAN ET Torrya helleniko) !
Sorry για το μακροσκελές μέϊλ, αλλά με ....επιασε το πατριωτικό μου.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας

ΔΘ (1973)

Αγαπητοί μου πρώην,
Σας ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση γι αυτό το θέμα, που ενώ μοιάζει άκακο τελικά μπορεί να διαστρεβλώσει την ιστορία της σχολής μας.
Συμφωνώ απόλυτα με το ψήφισμα του Συλλόγου μας και δεν καταλαβαίνω από πού άρχισε όλη η ιστορία.
Δυστυχώς δεν θα μπορέσω να παρευρεθώ, την ημερομηνία της γενικής συνέλευσης μου είναι αδύνατον να είμαι στην Ελλάδα.
Ερωτώ: Υπάρχει περίπτωση εκπροσώπησης, εξουσιοδότησης προς κάποιον από μας που σκέφτεται όπως ο Σύλλογος;
Αν ναι, παρακαλώ να μου διαβιβάσετε το σχετικό πληρεξούσιο ώστε να το υπογράψω και να αποφευχθεί αυτή η ανούσια αλλαγή.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

ΑΣ 

Αγαπητές φίλες και φίλοι του συλλόγου,
δυστυχώς δεν θα είμαι στην Αθήνα στις 11.09., θέλω όμως να εκφράσω την απόλυτη αντίθεσή μου με τις προβλεπόμενες αλλαγές του λογότυπου. Παρακαλώ ενημερώστε με αν μπορώ να δώσω εξισιοδότηση σε κάποιο πρόσωπο να ψηγίσει για μένα. Με φιλικούς χαιρετισμούς απ το Odenwald

ΑΤ

διάβασα το μήνυμα του Συλλόγου Αποφοίτων, δεν γνώριζα τίποτα για το θέμα αυτό...
Με ενδιαφέρει πολύ, διότι βρίσκω το νέο λογότυπο και το νέο Domain-Name εντελώς απαράδεκτα...

ΝΒ (1969)

ΘΛΙΒΟΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΕΣ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΚΑΛΑΙΣΘΗΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ. ΕΥΧΟΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ. ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΝΑ ΔΟΥΝΕ ΚΑΛΑ ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΑΤΙΑ ΟΜΩΣ.

ΔΜ 

Μπορώ να ρωτήσω κάτι; Επειδή και εγώ ως απόφοιτος, όπως πολύς άλλος κόσμος, διαφωνεί με την αλλαγή του Logo της σχολής, αναρωτιέμαι τι μπορώ να κάνω, για να βοηθήσω. Δεν εννοώ απλώς να παρευρεθώ σε μια συνέλευση ή κάτι τέτοιο, εννοώ αν μπορώ να ψηφίσω ή να υπογράψω σε ένα χαρτί την εναντίωσή μου στην αλλαγή που σχεδιάζει η διεύθυνση.

ΤΚ (1971)

Αγαπητοί συναπόφοιτοι, αγαπητή DSA,
Είναι απαραίτητο να παραταθεί η συζήτηση για το λογότυπο. Πρέπει να περιληφθεί και η γνώμη των αποφοίτων.

 

Στέφανος Μίτμαν: «Selbstschussanlagen»

Με αφορμή τα 30 χρόνια από την πτώση του Τείχους ο Stefan Mittmann δημοσίευσε ένα άρθρο του στο liberal.gr για τους αυτόματους μηχανισμούς, που πυροβολούσαν και σκότωναν όποιον προσπαθούσεσει να περάσει τον φράχτη. Δείτε το άρθρο...

Ο Κώστας Γαλάνης για τα σημαντικά του Συλλόγου

Η επιστολή εστάλη προς τα μέλη του ΔΣ στις αρχές Ιουλίου 2019 με αφορμή μία "ατυχή" ανάρτηση στο facebook του συλλόγου μας και σχολιάζει ανάμεσα στα άλλα: το νέο logo, το νέο domain name, την κατάργηση του ελληνικού απολυτηρίου, που από τον Σύλλογο επισημάνθηκε με το "120+1 χρόνια", τον τίτλο της εκδήλωσης του 2017: 

Αγαπητοί φίλοι,

Παρακολουθώ τα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών και θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
Η στάση του Συλλόγου όλα αυτά τα τελευταία 7 χρόνια, που τουλάχιστον εγώ γνωρίζω, είχε σαν βασικά της στοιχεία:
- την προβολή της δραστηριότητας των αποφοίτων
- την ιστορική έρευνα από τις πρώτες ημέρες της Σχολής έως σήμερα
- την ανάδειξη των προσωπικοτήτων που πέρασαν από τα θρανία
- την δικτύωση και κατά μία έννοια επανασύνδεση των πρώην συμμαθητών μεταξύ τους
- την υποστήριξη στο πλαίσιο του εφικτού των αποφοίτων μας

O Δημήτρης Κατρίνης, απόφοιτος 1993, για το Logo

-"Ποιο σχολείο τελειώσες?"
- Την "Γερμανική".
-Α αυτό στην Κάντζα....
-ΟΧΙ, την Γερμανικη Σχολή!

Και αρκούσε μέσα μας η περηφάνια που νιώθαμε, βροντοφωνάζοντας το και προσπαθώντας να διαχωρίσουμε το σχολείο μας από οποιοδήποτε άλλο "γερμανόφωνο" ιδιωτικό σχολέιο.

Να δηλώσουμε, ότι δεν τελειώσαμε ένα απλό ιδιωτικό σχολείο, αλλά τη Γερμανική Σχολή Αθηνών, την ΓΣΑ, ακόμη και αν ο άλλος δεν ήξερε ότι μπήκαμε με εξετάσεις, σε μια εποχή που η αριστεία ήταν ακόμη ( όπως και τώρα ψηλά γράμματα). Και δεν είναι ότι είμασταν "καλοί μαθητές", ούτε είχαμε στοιχεία αλαζονίας μέσα μας...Απλά, εκείνος ο μαραθώνιος μας είχε δέσει και με το σχολείο, τη Γερμανική μας, και με τους συμμαθητές μας. Αλήθεια, δεν ξέρω πολλούς αποφοίτους άλλων σχολείων που έχουν κρατήσει καθαρά προσωπικές - ανθρώπινες επαφές με τους συμμαθητές τους ( και εξαιρώ επαφες που αποσκοπούν καθαρά στο lobbying ή σε άλλα συμφέροντα οικονομικού-κοινωνικού στάτους).

Αυτή λοιπόν τη Γερμανική μας προσπαθούν να αλλάξουν? Να την κάνουν τι? ένα γερμανόφωνο σχολείο, όπως όλα τα άλλα?

Ναι, Deutsche Schule Athen....αλλα η "Γερμανική" μας ένωσε, αυτή αγαπήσαμε, πως είναι δυνατόν να διαγράφεται η ελληνική της υπόσταση......??

Ούτε στέλνω τα παιδιά μου στο Σχολείο, ούτε είμαι "ενεργός" απόφοιτος, πέρα του να ενημερώνομαι,ούτε άλλη σχέση με το σχολείο έχω. Από τα 36 παιδιά τους τμήματος μου όμως έχω κοντινή έως και φιλική επαφή με τα 12-15......25 χρόνια μετά....
Και ξέρουμε ότι τελειώσαμε τη Γερμανική Σχολή...και αυτη τη Σχολή θέλουμε να ξέρουν ότι τελειώσαμε και τα παιδιά μας, όταν θα τους αφηγούμαστε την προσωπική μας ιστορία....Λοιπόν μην μας παίρνετε τα καλύτερα μας χρόνια....τα σχολικά μας χρόνια...τα χρόνια που λατρέψαμε.

Ο Παύλος Αγιαννίδης για την Κάθριν Χάντερ

Ο απόφοιτός μας δημοσιογράφος Παύλος Αγιαννίδης γράφει για την ελληνικής καταγωγής ηθοποιό (πρωταγωνίστρια στην πρόσφατη παράσταση του Προμηθέα Δεσμώτη) που διακρίνεται σε ρόλους ανδρικούς. Περισσότερα...

Ο Ευάγγελος Αντώναρος για το νέο Logo

Χωρίς το προηγούμενο σήμα να είναι κάτι σπουδαίο -- ηταν καθιερωμένο και δίγλωσσο ( όπως επιβάλλεται) και έδινε και οπτικά μια "γευση" για το σε ποια χώρα και σε ποια πόλη βρισκεται αυτό το ιστορικό σχολείο από το οποίο αποφοίτησα το 1968. Αυτός η αυτή που έκανε το νέο σήμα δεν έχει ιδέα απο branding. Τα σήματα και τα brands δεν αλλάζουν ΠΟΤΕ ΡΙΖΙΚΑ. Αυτό ισχύει διεθνως -- μόνο μικρες αλλαγές επιδεχονται. Οποιοσδήποτε αποφάσισε αυτή την εξόφθαλμα κακόγουστη ριζική αλλαγη -- είτε Schulleitung λεγεται είτε Vorstand -- δεν έχει ιδέα για αυτούς τους βασικούς κανόνες αλλά και καμμία σχεση με την ιστορικότητα της Γερμανικής Σχολης Αθηνών. Αντι λοιπόν να πειραματιζονται με καινούργια σήματα οι εν λόγω κυρίες και κυριοι καλό είναι να κάτσουν να σκεφθουν τι πρέπει να κάνουν ώστε η ΓΣΑ Αθηνών να ανακτήσει το κυρος που ειχε κάποτε κι έχασε με τις ατυχείς διοικήσεις και διευθύνσεις των τελευταίων 20 ετών. Ως ένας απο τους πρώτους προέδρους του Συλλόγου Αποφοίτων θα αναλάβω προσωπικά κι αν χρειασθεί και συλλογικά όλες τις σχετικες πρωτοβουλίες. Αρκετά με τοτς ερασιτεχνες στη διοίκηση του σχολείου που μου έδωσε τα σημαντικότερα εφόδια της ζωης μου.

Η Ξένια Κουναλάκη για τη Γκρέτα

Η Ξένια Κουναλάκη γράφει στη στήλη της στην Καθημερινή (22/8/19) για τη Γκρέτα Τούνμπεργκ, τη 16χρονη ακτιβίστρια που διασχίζει τον Ατλαντικό με ιστιοπλοϊκό για να αφυπνίσει τη διεθνή κοινή γνώμη για την κλιματική αλλαγή. Περισσότερα...

Νίκος Κυριαζής: "Μύθοι και Αλήθειες"

Ο Νίκος Κυριαζής, απόφοιτος του 1970, συγγραφέας και Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο άρθρο του "Μύθοι και Αλήθειες" (ΒΗΜΑ 25/8/19) αναφέρεται στο ενδιαφέρον που πληθαίνει με άρθρα κλπ. καθώς πλησιάζει η επέτειος των 200 ετών από το 1821.

Ιωάννης Ρόκας: Πέρα και από τη Δημοκρατία

Ο Γιάννης Ρόκας, απόφοιτος του 1963, αρθρογραφεί τακτικά στην εφημερίδα "Καθημερινή":
Βλέποντας τη σειρά αστυνόμων στη νησίδα της Λ. Κηφισίας από τα βόρεια μέχρι το κέντρο της Αθήνας, που διευκολύνουν τη διέλευση κάποιου μηχανοκίνητου επισήμου, αναρωτιέμαι πόσο λιγότερους νεκρούς ή μόνιμα ανάπηρους θα είχαμε, εάν οι μισοί από αυτούς αστυνόμευαν ουσιαστικά τους οδηγούς, ώστε να εφαρμόζουν τον ΚΟΚ. Αναρωτιέμαι πόσο λιγότεροι νεκροί ή μόνιμα ανάπηροι θα υπήρχαν, αν γίνονταν εντατικοί έλεγχοι της χρήσης αλκοόλ κατά την οδήγηση, που αποτελεί την αιτία του 1/3 των θανάτων σε τροχαία. Αλήθεια, πόσο αίμα πια πρέπει να χυθεί, ώστε να συνειδητοποιήσουμε, πρωτίστως οι πολιτικοί και οι έχοντες εξουσία και αρμοδιότητα, ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη προτεραιότητα από τη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής και σωματικής ακεραιότητας;
Δείτε το άρθρο...

Ο Παύλος Αγιαννίδης για τον Μάνο Χατζιδάκι

Pavlos Agiannidis über Manos Chatzidakis

Ο δημοσιογράφος Παύλος Αγιαννίδης, απόφοιτος του 1979, στο πρόσφατο (14/6/2019) άρθρο του στο protagon.gr με τίτλο “Το φεγγάρι, το χρυσόψαρο και ο (αξέχαστος) Μάνος Χατζιδάκις“ σημειώνει πως ο,τι δεν μας είπε με νότες, μας τα είπε με στίχους του (όπως και με κείμενά του). ). Είκοσι πέντε ακριβώς χρόνια από την αποδημία του Μάνου -«έφυγε» στις 15 Ιουνίου του 1994- μας θυμίζει αυτήν την, λιγότερο φωτισμένη, όψη της Τέχνης του. Δείτε το άρθρο...

Ξένια Κουναλάκη: 200 χρόνια και Γιάννα

Η δημοσιογράφος Ξένια Κουναλάκη, απόφοιτος του 1988, σχολιάζει στη στήλη της στην Καθημερινή (1/8/19) την ανάθεση της διοργάνωσης του 2021 στη Γιάννα Αγγελοπούλου. Δείτε το άρθρο...

Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων

Η Κυριακή 19 Μαΐου ήταν Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, από την οποία εφέτος (2019) συμπληρώνονται 100 χρόνια. Ο "δικός μας" καθηγητής Οδυσσέας Λαμψίδης, που έφυγε το 2006, είχε γεννηθεί στην Τραπεζούντα και από το 1962 και επί σειρά ετών διετέλεσε Πρόεδρος της Επιτροπής Ποντιακών Μελετών και με την ιδιότητά του αυτή διηύθυνε το επιστημονικό σύγγραμμα «Αρχείον του Πόντου». Για το επιστημονικό του αυτό έργο τιμήθηκε από τον Πατριάρχη Δημήτριο, ενώ η Ακαδημία Αθηνών του απένειμε το αργυρό μετάλλιό της και η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα.

Και με την ευκαιρία, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στον έτερο δικό μας Χρήστο Μπαλόγλου, απόφοιτο του 1980, ο οποίος ασχολήθηκε με τον Πόντο και αφιέρωσε μάλιστα την μελέτη του "Βησσαρίωνος Έργα και Ημέραι" στον Οδυσσέα Λαμψίδη, "...ως δείγμα της αναγνωρίσεως και αναδείξεως της έρευνας περί τον Πόντο και τον Βησσαρίωνα...".

Ντόρα Μπακογιάννη - Δημήτρης Τζανακόπουλος στο OPEN

Η Έλλη Στάη φιλοξένησε στις 30 Μαΐου στην εκπομπή OPEN MIND δύο δικούς μας: την Ντόρα Μπακογιάννη και τον Δημήτρη Τζανακόπουλο που βρέθηκαν στο στούντιο μαζί με τον ευρωβουλευτή του ΚΙΝΑΛ Νίκο Ανδρουλάκη, ενώ παρέμβαση μέσω link έκανε και ο επικεφαλής του ΜΕΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης. Στο στούντιο βρέθηκαν επίσης και οι δημοσιογράφοι Νίκος Φελέκης και Γιώτα Μιχαλοπούλου. Δείτε το video όπως αναρτήθηκε στο thetoc...

Η Ξένια Κουναλάκη στη συζήτηση για «To θερμό καλοκαίρι του Ερντογάν»

Την ερχόμενη Πέμπτη 27/6, στις 8 μμ, η απόφοιτός μας δημοσιογράφος Ξένια Κουναλάκη συνομιλεί με πάνελ γνωστών αναλυτών, σε μια άκρως επίκαιρη συζήτηση για τις τρέχουσες εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Κυπριακό. Την διοργανώνει το Ινστιτούτο π² - Πρόοδος στην Πράξη και Το Ποτάμι, στο POLIS ART CAFE(στην ταράτσα Στοά του Βιβλίου, Πεσμαζόγλου 5, τηλ. 210 324 9588).
Πληροφορίες...

Ο Πάνος Λουκάκος για τις εξελίξεις στο ΚΙΝΑΛ

Ο Πάνος Λουκάκος με άρθρο του στο Athens Voice σχολιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στο ΚΙΝΑΛ. Δείτε το άρθρο...

Συνέντευξη του Peter Limbourg στο ΒΗΜΑ

Ο Peter Limbourg, Γενικός Διευθυντής της Deutsche Welle και απόφοιτός μας της δεκαετίας του 1970, έδωσε στον Δημήτρη Γαλάνη στην εφημερίδα ΒΗΜΑ μία συνέντευξη με θέμα “Η σοβαρή δημοσιογραφία απάντηση στα fake news“. Υπενθυμίζουμε ότι ο κ. Limbourg ήταν κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση "Οι Ευρωεκλογές και το φάσμα του λαϊκισμού", που έγινε στις 3 Μαΐου στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Ο Πάνος Λουκάκος στην Athens Voice

Ο δημοσιογράφος Πάνος Λουκάκος, απόφοιτος του 1967 εκθέτει τις απόψεις του για τη διακυβέρνηση της χώρας τα τελευταία 4 χρόνια, στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε την 4η Ιουνίου στο site της Athens Voice...

Ξένια Κουναλάκη: «Προπαγάνδα και ενημέρωση»

Το τελευταίο άρθρο της Ξένιας Κουναλάκη στην Καθημερινή με τίτλο «Προπαγάνδα και ενημέρωση» (13/6/2019) ασχολείται με την αντιμετώπιση των ΜΜΕ από τα δυο μεγάλα κόμματα, ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ. Περισσότερα...

Peter Limbourg: «Οι ευρωεκλογές και το φάσμα του λαϊκισμού»

Ο Πέτερ Λίμπουργκ, γενικός διευθυντής της DW, επισκέφθηκε την Αθήνα και έγινε δεκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Συμμετείχε επίσης σε μία επίκαιρη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης για τον λαϊκισμό στην Ευρώπη. Το πρωί της Παρασκευής3.5.2019 και  με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελευθεροτυπίας, ο γενικός διευθυντής της DW έγινε δεκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο. Ο δικός μας Γιάννης Παπαδημητρίου υπογράφει το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Περισσότερα...

Στέφανος Μίτμαν: "Αν ο ήλιος ανέτειλε με υπουργική απόφαση θα είχαμε πάντα σκοτάδι"

Ο Στέφανος Μίτμαν, απόφοιτος του 1983, μέλος του ΔΣ της DSA και Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος στην Αττική με τον συνδυασμό Δημιουργία - Θάνος Τζήμερος στον τομέα Ανατολικής Αττικής δημοσιέυσε ένα άρθρο του στο liberal.gr με τίτλο "Αν ο ήλιος ανέτειλε με υπουργική απόφαση θα είχαμε πάντα σκοτάδι"...

Τάσος Γιαννίτσης: Σοσιαλδημοκρατία, Αριστερά, Νεοφιλελευθερισμός και Εμείς

Ο Τάσος Γιαννίτσης γράφει στην ATHENS VOICE για το πρόσφατο βιβλίο του Νίκου Μουζέλη «Ματιές στο μέλλον - Καπιταλισμός, σοσιαλδημοκρατία, κοινωνικό κράτος».
Ο Νίκος Μουζέλης είναι ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο London School of Economics, όπου υπηρέτησε για πολύ μακρύ διάστημα. Τον πρωτογνώρισα μετά την πτώση της δικτατορίας, όταν η Καλλιόπη Μπουρδάρα –απλή συνωνυμία με τη βουλευτή– συγκέντρωνε τότε και οργάνωνε παρουσιάσεις και συζητήσεις στο σπίτι της, καλώντας σημαντικό αριθμό νέων μελετητών και επιστημόνων, που ασχολούνταν με θέματα της χώρας μας σε μια κρίσιμη φάση. Το βιβλίο του Νίκου Μουζέλη «Νεοελληνική Κοινωνία: Όψεις Υπανάπτυξης» ήταν τότε μια σημαντική συμβολή στην ανάλυση της ελληνικής πραγματικότητας, που με άλλες αναλύσεις αποτέλεσαν ένα σημαντικό υπόβαθρο για την κατανόηση της πορείας και των προβλημάτων της χώρας, στην αφετηρία της μεταπολίτευσης. Φυσικά, με συμφωνίες και διαφωνίες. Με τον Νίκο Μουζέλη βρεθήκαμε μαζί στη Συντακτική Επιτροπή του μηνιαίου περιοδικού «Οικονομία και Κοινωνία», που εξέδωσε 18 τεύχη μεταξύ 1979 και 1981. Ο Μουζέλης, συνολικά, συνέβαλε και με πολλά άλλα έργα του στην κατανόηση σημαντικών σύγχρονων προβληματικών. Περισσότερα...

To «κλειδί» για τη μείωση της ανεργίας των νέων

Ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου δημοσίευσε την 18.6.2019 ένα άρθρο του στο euro2day.gr:
Το παράδοξο της επίμονα υψηλής ανεργίας στους νέους της χώρας τη στιγμή που υπάρχουν δυσκολίες κάλυψης θέσεων απασχόλησης σε τομείς όπως τα ξενοδοχεία και η πληροφορική. Τι πρέπει να γίνει. Γράφει ο Δρ. Αθ. Κελέμης. Περισσότερα...

Δρ. Αθανάσιος Κελέμης: Οι πραγματικές προκλήσεις για την ελληνική οικονομία

Ένα άρθρο του Δρ. Αθανάσιου Κελέμη, Γενικού Διευθυντή & Μέλους Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου δημοσιεύτηκε stiw 25.4.2019 στο euro2day. Δείτε το άρθρο...

Η πρωταπριλιάτικη φάρσα της Κομισιόν με στόχο τα fake news

Τη δράση «Κόψε τα μούσια – δες το καθαρό πρόσωπο της αλήθειας» οργάνωσε σήμερα, 1η Απριλίου, η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες απέναντι στο φαινόμενο των fake news και της παραπληροφόρησης, τόσο σε μέσα ενημέρωσης όσο και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με εκπροσώπους του ελληνικού τύπου, η αντιπροσωπεία «διέρρευσε» σε μέσα μαζικής ενημέρωσης την «είδηση» ότι επιβάλλεται πρόστιμο στην Ελλάδα για παραβίαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την αλλαγή της ώρας, σύμφωνα με την οποία η αλλαγή της ώρας έχει καταργηθεί από φέτος.
Η είδηση ήταν ψευδής και με μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο ο κάθε ενδιαφερόμενος θα ανακάλυπτε ότι ενώ την περασμένη εβδομάδα το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση της Επιτροπής για τερματισμό της αλλαγής της ώρα, αυτό, δεν θα ισχύσει πριν το 2021 και κάθε χώρα θα αποφασίσει ποια ώρα θα διατηρήσει (θερινή ή χειμερινή).
Διαβάστε όλο το κείμενο όπως δημοσιεύτηκε στο liberal.gr...

Απαιτείται δικαιοσύνη για να ανοίξει το ΕΜΣΤ

Ένα άρθρο της Άννας Φιλίνη δημοσιεύτηκε το Σάββατο 13 Απριλίου στην Εφημερίδα των Συντακτών:

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟ ΕΜΣΤ

Ο διαγωνισμός για την πρόσληψη του διευθυντή του ΕΜΣΤ κηρύχθηκε άγονος. Και ενώ ξεκίνησε διάλογος για τους όρους κήρυξης ενός νέου διεθνούς διαγωνισμού, ήδη κινείται η διαδικασία ανοίγματος του Μουσείου, χωρίς να έχει λυθεί σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο το φλέγον πρόβλημα του διευθυντή.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Πολιτική με κεφαλαίο Π

Σε μια εποχή που επεκτείνονται και βαθαίνουν τα ρήγματα και οι ρήξεις, αν αναζητούσαμε μια πρωτοβουλία με συμβολισμούς ενότητας και συνεργασίας, ίσως οι «Συγκλίσεις» της Αλεξάνδρας Μητσοτάκη και του Ανδρέα Α. Παπανδρέου να ήταν ανάμεσα στις πιο αξιοπρόσεκτες επιλογές. Δεν είναι μόνο το περιεχόμενο των σημερινών κοινών τους δράσεων, αλλά και η εμβέλεια των επωνύμων τους που σφράγισαν μια ολόκληρη εποχή συγκρούσεων.
Τους συναντάμε ένα μεσημέρι στο «The Hub Events» στο Γκάζι και δεν μπορούμε παρά να αρχίσουμε τη συζήτηση από τις πρώτες εμπειρίες που διαμόρφωσαν τις μνήμες και τον χαρακτήρα τους, στην ιδιαίτερα ταραγμένη δεκαετία του ’60. Η Αλεξάνδρα, το δεύτερο παιδί του Κωνσταντίνου και της Μαρίκας Μητσοτάκη, και ο Ανδρέας, ο βενιαμίν του Ανδρέα και της Μαργαρίτας Παπανδρέου, δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την πολιτική.
Δείτε το άρθρο του Παύλου Παπαδόπουλου στην εφημερίδα Καθημερινή...

Ο Πάνος Λασκαρίδης για την υποχρηματοδότηση των Ενόπλων Δυνάμεων

Με τίτλο "Κρίση υποχρηματοδότησης στις Eνοπλες Δυνάμεις" δημοσιεύτηκε στις 17.3.2109 στην εφημερίδα Καθημερινή ένα άρθρο του Πάνου Λασκαρίδη:
Είναι ευτύχημα που για όλους τους Eλληνες υπάρχουν δύο σταθερές πεποιθήσεις που μας βοηθούν να στεκόμαστε όρθιοι σε αυτές τις ζοφερές εποχές της κρίσης. Πρώτον, η πεποίθηση ότι μας ψεκάζουν οι εξωγήινοι και, δεύτερον, ότι ο μακαρίτης Τραμπάκουλας πράγματι είδε «αυτοπροσώπως το τέρας».
Οι δύο αυτές βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις του λαού μάς βοηθούν να ξεπεράσουμε πολλά προβλήματα, αλλά δυστυχώς υπάρχουν και μερικά ακόμα που, τουλάχιστον αυτή τη στιγμή, δεν είναι δυνατόν να θεωρηθούν σε ικανοποιητική κατάσταση. Το κυριότερο από αυτά είναι η κατάσταση στις Ενοπλες Δυνάμεις.
Δείτε το άρθρο...

Ξένια Κουναλάκη: Ο αντισημιτισμός στην Ελλάδα

Κυκλοφόρησε προσφάτως από τις εκδόσεις Πόλις το βιβλίο της αποφοίτου μας γνωστής δημοσιογράφου Ξένιας Κουναλάκη “Ο αντισημιτισμός στην Ελλάδα“. Είναι το κείμενο ομιλίας που έδωσε πριν λίγο καιρό, προσκεκλημένη της Ισραηλιτικής Κοινότητας Ιωαννίνων η οποία αφανίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου κατά τον Β΄Παγκόσμιο πόλεμο, και με αφορμή την Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος. Η συγγραφέας προσπαθεί να καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο η ελληνική κοινή γνώμη, ο Τύπος και τα κόμματα στην Ελλάδα διαχειρίζονται αυτήν την τραυματική μνήμη, αλλά και το βάρος της συλλογικής ενοχής.
Πληροφορίες...
Επίσης, η Ξένια Κουναλάκη παρεχώρησε στον δημοσιογράφο Διονύση Μαρίνο (ιστοσελίδα Andro), μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη για τα θέματα που θίγει το βιβλίο...

Ο Παύλος Αγιαννίδης γράφει για δυο ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Ο απόφοιτός μας γνωστός δημοσιογράφος Παύλος Αγιαννίδης αφιερώνει πρόσφατο άρθρο του στην ιστοσελίδα protagon, στη διπλή έκθεση που βλέπει όπως … μας έβλεπαν, για τρεις αιώνες, οι ταξιδιώτες από τον ευρωπαϊκό Βορρά. Συγκεκριμένα, οι εκθέσεις «Η Ελλάδα μέσα από τα μάτια περιηγητών από το Βορρά» και «Σύντομες Επ-αναγνώσεις: Τα τεκμήρια του Νικόλαου Κάλας» εγκαινιάστηκαν την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019, στη Βιβλιοθήκη των Βορείων Χωρών (Καβαλλότι 7, περιοχή Μακρυγιάννη, 2109249210), στο πλαίσιο του «Αθήνα 2018 – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του Δήμου Αθηναίων και του προγράμματος «Οι Βόρειες Χώρες αφηγούνται» από τις πρεσβείες και τα ινστιτούτα των Βορείων Χωρών στην Αθήνα (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία). Έως την 31η Μαΐου 2019. Περισσότερα...

Η Μέρκελ, τα κίτρινα γιλέκα, η κόπωση από τα μνημόνια - Τι είπε στην Γερμανική Σχολή

Ο Άγγελος Κωβαίος σχολιάζει στο reporter.gr  την επίσκεψη της Καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ στη Γεμανική Σχολή:
Μία συζήτηση διαφορετική - και μάλλον πολύ πιο ενδιαφέρουσα - από εκείνη με τον Αλέξη Τσίπρα είχε η Ανγκελα Μέρκελ λίγο προτού αναχωρήσει από την Αθήνα την Παρασκευή το απόγευμα.
Η Γερμανίδα καγκελάριος βρέθηκε στην Γερμανική Σχολή Αθηνών, όπου έδειξε ένα πρόσωπο διαφορετικό. Συζητώντας με τους μαθητές απάντησε σε πολλά και σημαντικά, χωρίς περιστροφές και υπεκφυγές, κάπποιες φορές και με χιούμορ.
Το θέμα της συζήτησης ήταν το μέλλον της Ευρώπης και επ’ αυτού οι αγωνίες και οι απορίες των μαθητών ήταν ειλικρινείς.
Περισσότερα...

 

Έφυγε ο Μίνως Ζομπανάκης

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, στις 22.12.2018 έφυγε σε ηλικία 92 χρονών ένας σημαντικός 'Ελληνας, ένας διάσημος Κρητικός. Ο Μίνως Ζομπανάκης δεν ήταν της Γερμανικής Σχολής, δεν ήταν καν της γερμανικής παιδείας. Έφυγε έφηβος, στα 17 του, από την γερμανοκρατούμενη Κρήτη και ανέβηκε στη  Αθήνα, σπούδασε και έκανε μεγάλη διεθνή καριέρα σαν τραπεζικός.
Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα "μετράει" μεγάλα ονόματα σε όλους σχεδόν τους τομείς. Έχει αναδείξει μεγάλους ποιητές βαβευμένους με Νόμπελ και Λένιν, μεγάλους ζωγράφους, μεγάλους γλύπτες, μεγάλους μουσικούς, μεγάλους επιστήμονες, μεγάλους επιχειρηματίες. Στον χώρο της οικονομίας θα λέγαμε ότι αν κάναμε ένα γκάλοπ δεν θα είχαν όλοι μία γρήγορη απάντηση.
Και όμως ο Μίνως Ζομπανάκης θεωρήθηκε ένας από τους σπουδαιότερους οικονομολόγους στον κόσμο, με κορυφαία στιγμή του την επινόηση, του επιτοκίου «Libor», του θεσμού των διατραπεζικών επιτοκίων, που έθεσε τις βάσεις για τη σύγχρονη μορφή δανεισμού, γύρω από τον οποίο στήθηκε ολόκληρο το οικοδόμημα της ευρωαγοράς τη δεκαετία του 1970. Ο Τζέιμς Γούλφενσον, πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, (1995-2005) έγραψε στο βιβλίο «Μίνως Ζομπανάκης Τραπεζίτης χωρίς σύνορα»: "...είναι ένας θρύλος, όχι μόνο λόγω των εμπνευσμένων πρωτοβουλιών του στον τομέα της Οικονομίας, αλλά επίσης γιατί, μολονότι Έλληνας, αποτελεί μια από αυτές τις ελάχιστες οικουμενικές προσωπικότητες που διαμόρφωσαν τη διεθνή αγορά".
Στο Πανεπιστήμιο Χάρβαντ, όπου σπούδασε, υπάρχει έδρα «Μίνως Ζομπανάκης» με αντικείμενο το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Σύστημα, κάτι που μας τιμά ως χώρα, αλλά και κάτι που μας υποχρεώνει να αποχαιρετήσουμε, μαζί με το 2018, και τον άνδρα, παρουσιάζοντάς τον στον δικό μας γερμανόφωνο χώρο επιλέγοντας κάποια άρθρα από τον ελληνικό τύπο: 

Ο μυστηριώδης αριθμός του Μίνωα Ζομπανάκη...

Μίνως Ζομπανάκης, η μεγάλη πορεία του...

Στις Καλύβες Αποκορώνου Χανίων κηδεύτηκε ο Μίνως Ζομπανάκης...

Ξένια Κουναλάκη: Ανακούφιση σε Βερολίνο και Αθήνα

Με το πρόσφατο άρθρο της στην εφημερίδα "Καθημερινή" η Ξένια Κουναλάκη σχολιάζει τις εξελίξεις στο CDU:
Τη συνέχεια, την ενότητα και τη σοβαρή πολιτική πείρα επέλεξαν προχθές οι 1.000 σύνεδροι των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) στο Αμβούργο, αναδεικνύοντας ως διάδοχο της Αγκελα Μέρκελ στην ηγεσία του κόμματος την εκλεκτή της καγκελαρίου, Ανεγκρετ Κραμπ Καρενμπάουερ (ΑΚΚ), την επονομαζόμενη και «μίνι Μέρκελ». Το οριακό αποτέλεσμα στον δεύτερο γύρο (52% υπέρ της έναντι 48% υπέρ του προστατευόμενου του πάλαι ποτέ κραταιού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, Φρίντριχ Μερτς) αποτέλεσε μια σπάνια επίδειξη εσωκομματικής δημοκρατίας στο CDU, που συνήθιζε στο παρελθόν να εκλέγει τους ηγέτες του με σταλινικά ποσοστά κοντά στο 90%. Η ήττα του Μερτς, ο οποίος σημειωτέον είχε παραμείνει δέκα χρόνια εκτός πολιτικής και απασχολείτο στον ιδιωτικό τομέα, συνιστά ράπισμα για τον Σόιμπλε, που πριν από λίγες ημέρες εκφράστηκε ανοικτά υπέρ του, ενώ εμφανίστηκε να διεκδικεί και ο ίδιος την καγκελαρία στη διάρκεια της ελληνικής κρίσης χρέους.
Περισσότερα...

Η Ξένια Κουναλάκη σχολιάζει τα πρόσφατα τραγικά γεγονότα

Η απόφοιτός μας γνωστή δημοσιογράφος Ξένια Κουναλάκη σχολιάζει την τραγική επικαιρότητα σε άρθρο της στις 28/7 στην Καθημερινή, με τίτλο Τεστ: «Εσύ πόσο εξουσιομανής είσαι:»...

Τα εγκλήματα της Βέρμαχτ στο Δίστομο δεν πρέπει να ξεχαστούν ποτέ

«Διδασκόμαστε και δεσμευόμαστε: ποτέ ξανά!» διαμηνύει ο πρέσβης της Γερμανίας στην Ελλάδα Γενς Πλέτνερ, με αφορμή την επέτειο μνήμης της 10ης Ιουνίου 1944, για τη Σφαγή στο Δίστομο.
«Το έγκλημα της Βέρμαχτ στο Δίστομο ανήκει στα μελανότερα κεφάλαια της γερμανικής κατοχής τον Β' παγκόσμιο πόλεμο. Ο φόνος αθώων γυναικών, ανδρών, παιδιών και γερόντων, με γεμίζει ντροπή και οδύνη. Τα εγκλήματα αυτά δεν πρέπει να ξεχαστούν ποτέ! Διδασκόμαστε και δεσμευόμαστε: ποτέ ξανά!» αναφέρει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ανήμερα της επετείου της Σφαγής στο Δίστομο, ο Γερμανός πρέσβης.

 Δείτε το άρθρο στην εφημερίδα "Καθημερινή"...

Η ομιλία του Τάκη Πικραμμένου στη Βουλή

Δανειζόμαστε το ρεπορτάζ από την εφημερίδα "Καθημερινή": "Έπειτα από μια μαραθώνια διαδικασία, η οποία διήρκησε 21 ώρες, ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Βαρεμένος ανακοίνωσε ότι κατόπιν των αποτελεσμάτων της διεξαχθείσης μυστικής ψηφοφορίας γίνεται δεκτή η πρόταση της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης που κατέθεσαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ διότι συγκέντρωσε την απόλυτη πλειοψηφία του όλου αριθμού των βουλευτών που προβλέπεται στην παράγραφο 9 του άρθρου 155 του Κανονισμού της Βουλής για τους δύο πρώην πρωθυπουργούς, Αντώνη Σαμαρά και Παναγιώτη Πικραμμένο, καθώς και για τους οκτώ πρώην υπουργούς Γιάννη Στουρνάρα, Ευάγγελο Βενιζέλο, Δημήτρη Αβραμόπουλο, Ανδρέα Λοβέρδο, Ανδρέα Λυκουρέντζο, Μάριο Σαλμά, Άδωνι Γεωργιάδη και Γιώργο Κουτρουμάνη. Συνολικά ψήφισαν 218 βουλευτές".
Κατά την διάρκεια της διαδικασίας αυτής μίλησαν και οι δέκα πολιτικοί που εμπλέκονται στην υπόθεση, ενώ ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η ομιλία του Τάκη Πικραμμένου. Παρακολουθείστε την ομιλία...

Γιατί τα Γερμανικά θεωρούνται σημαντική γλώσσα;

Από την Μαρία Σκαμπαρδώνη λάβαμε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο για τα γερμανικά. Απολαύστε το!

Γιατί τα Γερμανικά θεωρούνται σημαντική γλώσσα;
Μαρία Σκαμπαρδώνη
Όλοι μας κατά τη διάρκεια των μαθητικών χρόνων, μαθαίναμε ταυτόχρονα δύο ξένες γλώσσες σε φροντιστήριο- οι δύο επικρατέστερες ήταν τα Αγγλικά και τα Γαλλικά- επειδή θέλαμε να αποκτήσουμε περισσότερα εφόδια και δυνατότητες. Και ενώ τα Γερμανικά ήταν μία γλώσσα που διδασκόταν αρκετά, σήμερα θεωρείται απαραίτητη για την επαγγελματική εξέλιξη. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Όλοι μας κατά τη διάρκεια των μαθητικών χρόνων, μαθαίναμε ταυτόχρονα δύο ξένες γλώσσες σε φροντιστήριο- οι δύο επικρατέστερες ήταν τα Αγγλικά και τα Γαλλικά- περισσότερα εφόδια και δυνατότητες. Και ενώ τα Γερμανικά ήταν μία γλώσσα που διδασκόταν αρκετά, σήμερα θεωρείται απαραίτητη για την επαγγελματική εξέλιξη. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Η αξία και χρησιμότητα της Γερμανικής γλώσσας
Η Γερμανική γλώσσα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πέντε γλώσσες με το μεγαλύτερο αριθμό ομιλούντων σε όλο τον κόσμο. Αυτό σου δίνει την πρακτική χρησιμότητα της γλώσσας, αφού γνωρίζοντας επαρκώς τη συγκεκριμένη, θα μπορέσεις να επικοινωνήσεις σε αρκετές χώρες σε όλο τον κόσμο.
Η Γαλλική γλώσσα από την άλλη, ανέκαθεν συνδεόταν με τους ανθρώπους ανώτερης κοινωνικής τάξης, με εκείνους που έχουν εκλεπτυσμένο γούστο, αφού συνδέθηκε με την εποχή όπου στη Γαλλία υπήρξε άνθιση άνθηση της λογοτεχνίας και των τεχνών, με αποτέλεσμα πολλοί να τη θεωρούν αναγκαία για την κοινωνική ανέλιξη και καταξίωση. Και ίσως αυτό να εξηγεί την επιθυμία των περισσότερων να τη γνωρίζουν, διότι ξέρουν πως αυτό αυτομάτως τους δίνει κύρος και την αυτοπεποίθηση να αισθάνονται πως γνωρίζουν κάτι τόσο ευγενές και εκλεπτυσμένο.
Η Γερμανία είναι μία χώρα με βιομηχανική ανάπτυξη, με μεγάλο αριθμό Ελλήνων που πλέον μεταναστεύουν σε αυτή αναζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας, μία χώρα που προσφέρει πολλές ευκαιρίες για σπουδές, εργασία και κοινωνική ανέλιξη. Όλη αυτή η πραγματικότητα, ωθεί όλο και περισσότερους Έλληνες να θέλουν να τη μάθουν, γνωρίζοντας πως ακόμα και για το εργασιακό τώρα της Ελλάδας θεωρείται πολλές φορές απαραίτητη.
Ιδιαιτερότητες γλώσσας
Η Γερμανική γλώσσα διαφέρει από τις κύριες γλώσσες της Ευρώπης, όπως Ισπανικά, Ιταλικά, Γαλλικά, αφού δεν έχει λέξεις οι οποίες μοιάζουν αρκετά με όλες τις υπόλοιπες και έχει έναν σχετικά μεγάλο βαθμό δυσκολίας στην αποστήθιση και εκμάθηση.
Χαρακτηρίζεται από πολλούς ως μία αρκετά σκληρή και με έλλειψη ευαισθησίας, γλώσσα. Ωστόσο, παραμένει η γλώσσα πολλών σπουδαίων φιλοσόφων και ανθρώπων του πνεύματος, όπως του Νίτσε, του Γκαίτε, του Σίλερ και του Σοπενχάουερ.
Όποια γλώσσα και να αποφασίσει να μάθει κάποιος, σίγουρα έχει να του διδάξει σπουδαία πράγματα και να του ανοίξει τον ορίζοντα σε διαφορετικές κατευθύνσεις που ούτε και ο ίδιος να είχε φανταστεί. Όποια και να επιλέξει κάποιος, καλή του τύχη!
Λέξεις-κλειδιά: Γερμανικά, ξένη γλώσσα, ανέλιξη, φιλοσοφία, εκμάθηση, εργασία

skabardoni germanika

Σχετικά άρθρα
Μπορώ να μάθω μία ξένη γλώσσα σε μεγαλύτερη ηλικία;
Για ποιους λόγους αξίζει να μάθει κάποιος Ρώσικα;
Ξένες γλώσσες: μορφώνουν και καλλιεργούν τον άνθρωπο
Αναζητώ ξενόγλωσσο καθηγητή. Πώς επιλέγω;

Πέθανε ο Μάνος Ελευθερίου

Τα ξημερώματα της Κυριακής 22 Ιουλίου 2018 άφησε την τελευταία του πνοή από ανακοπή καρδιάς σε ηλικία 80 ετών ο Μάνος Ελευθερίου. Ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος εξέδωσε ποιητικές συλλογές, διηγήματα, μία νουβέλα, δύο μυθιστορήματα και περισσότερα από 400 τραγούδια. Γι΄αυτούς που αναρωτιούνται γιατί κάνουμε την αναφορά ας διευκρινίσουμε ότι δεν ήταν απόφοιτος της Γερμανικής, είχε όμως γράψει το μυθιστόρημά "Η γυναίκα που πέθανε δύο φορές" για την σπουδαία ηθοποιό Ελένη Παπαδάκη, τη απόφοιτο, που τόσο άδικα εκτελέστηκε το 1944:
"Δεκέμβριος 1944. Μες στην παραφροσύνη ενός εμφυλίου πολέμου, το ευτελέστερο πράγμα είναι η ανθρώπινη ζωή. Τη συνέλαβαν και το ίδιο βράδυ την εκτέλεσαν. Ανθρωποθυσία; Εκείνο όμως το γυμνό σώμα που της αποδόθηκε δεν ήταν το δικό της. Το μοιραίο λάθος έγινε μέσα στον πανικό και την απόγνωση του αδελφού της στο νεκροτομείο. Έτσι, στο άγνωστο σώμα δόθηκε το ένδοξο όνομά της. Εκείνη όμως ζούσε. Αλλού. Πενήντα χρόνια μετά ένας νέος γιατρός προσπαθεί να μάθει την αλήθεια από κείνον που συνέλαβε τη γυναίκα, την Καλλιτέχνιδα. Να μάθει τι κρύβεται πίσω από την ηλικιωμένη γυναίκα που περιθάλπει σπίτι του και που ο ίδιος υποστηρίζει ότι είναι Εκείνη. Είναι όμως Εκείνη; Ποιο φως μπορεί να φωτίσει το παρελθόν μας και τη ζωή μας, ακόμα κι αν εμφανιστούν εκατό μάρτυρες και εκατό χαρτιά;"
Περισσότερα...

Πάνος Λουκάκος: “Τα θολά νερά του εθνολαϊκισμού“

Ο απόφοιτός μας γνωστός δημοσιογράφος Πάνος Λουκάκος σχολιάζει τα κεντρικά δεδομένα του Μακεδονικού ζητήματος στο άρθρο του "Τα θολά νερά του εθνολαϊκισμού" που δημοσιεύθηκε στις 13 Ιουνίου στην Athens Voice. Περισσότερα...

1968, η χρονιά που άλλαξε (και) την Τέχνη

Ο Παύλος Αγιαννίδης παρουσιάζει το 1968, ως τη χρονιά που άλλαξε (και) την τέχνη. Περισσότερα...
και
στην μουσική: Ακόμη και οι Μπιτλς τραγούδησαν για «Revolution»...

 

Δημήτρης Τζανακόπουλος - Ντόρα Μπακογιάννη στην ΕΡΤ1

Ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημήτρης Τζανακόπουλος και η βουλευτής της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη συζήτησαν εφ' όλης της ύλης με τον Πάνο Χαρίτο στην εκπομπή «FOCUS», την Πέμπτη 1η Φεβρουαρίου 2018 στην ΕΡΤ1.
Στο επίκεντρο της συζήτησης, η ονομασία της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, η στάση των κομμάτων και οι φήμες για εκλογές. Οι ζυμώσεις στη Βουλή, το επικείμενο συλλαλητήριο και τα αποτελέσματα της επίσκεψης του ειδικού διαμεσολαβητή του ΟΗΕ, Μάθιου Νίμιτς. Δείτε την συζήτηση...

e-κύκλος: το video της εκδήλωσης για το Σκοπιανό

Η Ντόρα Μπακογιάννη και ο Ευάγγελος Βενιζέλος μετείχαν την Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018 σε ανοικτή συζήτηση στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία για το ονοματολογικό της ΠΓΔΜ. Στη συζήτηση πήραν μέρος και οι Δημήτρης Καραϊτίδης, Πρέσβυς ε.τ., Γιώργος Σαββαΐδης, Πρέσβυς ε.τ., Βασίλης Κ. Γούναρης, Καθηγητής Ιστορίας Νεοτέρων Χρόνων, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Κωνσταντίνα Μπότσιου, Αναπλ. Καθηγήτρια Σύγχρονης Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Παρακολουθείστε το video της εκδήλωσης...

Ντόρα Μπακογιάννη: "Βουκουρέστι, 10 χρόνια μετά"

Ένα άρθρο της Ντόρας Μπακογιάννη δημοσιεύτηκε στην "Καθημερινή της Κυριακής" στις 28/1 με τίτλο "Βουκουρέστι, 10 χρόνια μετά":

Tο Σκοπιανό απασχολεί την ελληνική εξωτερική πολιτική από την εποχή της ίδρυσης του γειτονικού κράτους. Οι λόγοι της αντίδρασης της Ελλάδας στην ονομασία των Σκοπίων είναι ιστορικά τεκμηριωμένοι και δεν αφορούν στο παρελθόν αλλά στο μέλλον. Η ευαίσθητη περιοχή των Βαλκανίων ταλανίζεται εδώ και χρόνια από εθνικισμούς που πολλές φορές οδήγησαν σε περιφερειακή αποσταθεροποίηση. Ταυτόχρονα, ορισμένες μεγάλες δυνάμεις εκμεταλλεύτηκαν εθνικιστικές και αλυτρωτικές λογικές που υπήρχαν στην περιοχή, προς επίτευξη των δικών τους στόχων. Περισσότερα...

Η Ντόρα Μπακογιάννη στον Γιώργο Κουβαρά

Η Ντόρα Μπακογιάννη έδωσε στις 31 Ιανουαρίου 2018 μία συνέντευξη για το Σκοπιανό στον Γιώργο Κουβαρά στην εkπομπή Evening Report στο κανάλι Action24. Παρακολουθείστε την συνέντευξη...

Ο Τάσος Γιαννίτσης στον Γιώργο Κουβαρά

Ο Τάσος Γιαννίτσης έδωσε στις 2 Φεβρουαρίου μία συνέντευξη στο κανάλι Action24 στην εκπομπή Evening Report του Γιώργου Κουβαρά. Παρακολουθείστε την συνέντευξη...

Javier Marias: "Όταν ήμουν θνητός"

Πολλές φορές αναρωτιόμαστε τι κρύβεται πίσω από την επιθυμία μας να συναντάμε συμμαθητές και συμμαθήτριες τόσα χρόνια μετά. Ποιά είναι η κινητήριος δύναμη που κάνει τους περισσότερους από εμάς να επιδιώκουμε την επαφή;
Ο Ισπανός συγγραφέας Javier Marias, κυκλοφόρησε πριν από 20 περίπου χρόνια μία συλλογή διηγημάτων με τίτλο "Όταν ήμουν θνητός" και εκεί κάνει μία αναφορά στον δεσμό αυτόν με αφορμή το γεγονός ότι αναφέρεται αλλά και απευθύνεται στον συμμαθητή του χρησιμοποιώντας το επώνυμό του:
... στο σχολείο είσαι γνωστός με το το επώνυμό σου μέχρι την εφηβεία. Και, με τον ίδιο τρόπο που, αν διατηρηθεί η επαφή, βλέπει κανείς στον ενήλικο να προβάλλεται πάντα το πρόσωπο του παιδιού με το οποίο μοιράστηκε το ίδιο θρανίο, λες και οι μεταγενέστερες αλλαγές ή ο τονισμός κάποιων χαρακτηριστικών είναι μάσκα και παιχνίδι για να καλυφθεί η ουσία, έτσι και η επίτευξη ή η μη συμπλήρωση των ηλικιών του άλλου μοιάζουν εξωπραγματικές ή μάλλον πλασματικές, σαν σχέδια ή φαντασιώσεις ή αναπαραστάσεις ή φόβοι που αφθονούν στα παιδικά χρόνια , λες και ανάμεσα σ' αυτούς τους φίλους όλα όσα συμβαίνουν εξακολουθούν να φαίνονται και εξακολουθούν να βιώνονται ως αναμονή -η κύρια κατάσταση της παιδικής ηλικίας , δεν είναι καν επιθυμία-, τα παρόντα, τα παρελθόντα, ακόμα και τα πολύ μακρινά. Σ' αυτό το είδος των φίλων, κανένα ή λίγα πράγματα μπορούν να ληφθούν πολύ στα σοβαρά γιατί έχει συνηθίσει κανείς να είναι τα πάντα παιχνίδι, εκφρασμένο με σαφήνεια με εκείνες τις στερεότυπες φράσεις που κατόπιν τις εγκαταλείπει για να βγει στον κόσμο: "Έλα να παίξουμε αυτό", "Έλα να κάνουμε ότι", "Τώρα είμαι εγώ ο αρχηγός"...

Η ομιλία του Jens Plötner για την Ημέρα Εθνικού Πένθους

Στη μνήμη όλων των θυμάτων των πολέμων και των καθεστώτων βίας, αλλά και σαν υπόμνηση της ειρήνης, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017 στο Γερμανικό Στρατιωτικό Κοιμητήριο στον Διόνυσο – Ραπεντόσα, τελετή μνήμης με κατάθεση στεφάνων. Ο πρέσβης Jens Plötner έκανε μία εξαιρετική ομιλία:

Εξοχότατοι, αξιότιμοι παρευρισκόμενοι!
Εδώ, στο γερμανικό στρατιωτικό κοιμητήριο στο Διόνυσο-Ραπεντώσα αναπαύονται σχεδόν 10.000 στρατιώτες, οι περισσότεροι από αυτούς πεσόντες κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στεκόμαστε σιωπηλοί μπροστά σε όλα αυτά τα μνήματα, μπροστά σε όλη αυτή την οδύνη. Και γνωρίζω από τις συζητήσεις μου, πόσο πολύ συνεχίζει να επιδρά η οδύνη που βίωσαν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες κατά τη γερμανική κατοχή, πόσο ζωντανές είναι οι μνήμες των δικών τους θυμάτων.
Μνημονεύουμε σήμερα αυτούς τους νεαρούς στρατιώτες, τους οποίους έστειλε στον πόλεμο μία εγκληματική ηγεσία. Έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της ψύχωσης λίγων. Μία ψύχωση, ωστόσο, την οποία συμμερίζονταν πολλοί στη Γερμανία της εποχής εκείνης. Υπήρξαν θύματα, αλλά -και δυστυχώς πρόκειται για μια ιδιαίτερα επώδυνη αλήθεια- πάρα πολλοί από αυτούς έφεραν μεγάλη ευθύνη.

Όταν ο Ράιχενμπαχ επισκέφθηκε τον Γλέζο

Ήταν Νοέμβριος του 2012, πριν πέντε χρόνια δηλαδή, όταν ο Χορστ Ράιχενμπαχ επισκέφθηκε τον Μανώλη Γλέζο στο σπίτι του. Πως και θυμηθήκαμε το γεγονός; Μας το θύμησε ο Πάνος Καρβούνης, Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα από το 2010, που ολοκλήρωσε πριν λίγες μέρες την θητεία του και το γεγονός αυτό ήταν ένα από τα αξιοσημείωτα που περιέλαβε στην επετειακή έκδοση "1976-2016 - Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα".

Αφηγείται λοιπόν ο Πάνος Καρβούνης:

karvounis p 2017

Νοέμβριος 2012 

Αν ήταν σκληρές ή δύσκολες οι περισσότερες μέρες, μία στιγμή έφτασε για να αισθανθώ ότι άξιζε να είμαι εδώ σε τόσο χαλεπούς καιρούς: Η στιγμή που ο "κακός" Γερμανός Χορστ Ράιχενμπαχ επισκέφθηκε τον αγωνιστή Μανόλη Γλέζο στο σπίτι του. Έκλαιγαν και οι δυο. Έμειναν αγκαλιασμένοι για πολλή ώρα.
Ο καλός φίλος μου Γιάννης Μηλιός και εγώ, οι μόνοι παρόντες, αισθανθήκαμε αμηχανία, αλλά και καμάρι γι' αυτούς τους δύο άνδρες που ξεπέρασαν κάθε προκατάληψη , στερεότυπο ή μισαλλοδοξία , και άφησαν τις καρδιές δυο Ευρωπαίων να μιλήσουν.
Η αφιέρωση του Ράιχενμπαχ στον Μανόλη Γλέζο τα λέει όλα, αφού τον χαρακτήρισε ως τον αδερφό που δεν είχε. Οι Γερμανοί κατακτητές είχαν εκτελέσει τον Νίκο, τον μοναδικό αδερφό του Μανόλη Γλέζου, τον Μάιο του 1944.

Dear Manolis,
My favorite piano-CD starts with the piece: "On the departure of a brother" and I think of your brother, I never had one.
Thank you for our encounter
Yours
Horst

(*) J.S. Bach Capriccio on the departure of a beloved brother BWV 992...

Μετάβαση από την «οικονομία της απομίμησης» στην οικονομία της καινοτομίας

Η Ντόρα Μπακογιάννη μίλησε την Τετάρτη (22/11) στην τελετή λήξης του τριήμερου Φεστιβάλ Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας "Athens Innovation Festival", που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο από τις 20 έως τις 22 Νοεμβρίου. Δείτε την ομιλία...

Κι όμως η Μέρκελ παραμένει κυρίαρχος του παιχνιδιού

Η κρίση για την οποία μιλούν οι περισσότεροι, δεν υπάρχει στο Βερολίνο. Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεται η καγκελάριος βγαίνει ενισχυμένη από την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων για τον σχηματισμό κυβέρνησης. Το παιχνίδι ελέγχεται από εκείνην. Ιδού πώς..
Διαβάστε το άρθρο tου Άγγελου Κωβαίου στο protagon...

Ξένια Κουναλάκη: Ανθέλληνες και βαρυποινίτες

Η Ξένια Κουναλάκη με άρθρο της στην εφημερίδα Καθημερινή στις 16.11 σχολιάζει την "επίθεση" που δέχθηκε η Μιράντα Ξαφά. Διαβάστε το άρθρο...

Η Ντόρα για τον Παύλο Μπακογιάννη

Με αφορμή την θλιβερή επέτειο της 26ης Σεπτεμβρίου η Ντόρα Μπακογιάννη ανάρτησε ένα tweet τιμώντας την μνήμη του Παύλου Μπακογιάννη: "Πέρασαν 28 χρόνια σαν σήμερα. Ηταν πάλι μία Τρίτη. Και όμως, η μάχη σου ενάντια στο διχασμό, τη μισαλλοδοξία και το φανατισμό συνεχίζεται ΝΜ"

Ο Άγγελος Κωβαίος σχολιάζει τα αποτελέσματα των γερμανικών εκλογών

Ο Άγγελος Κωβαίος σχολιάζει μέσα από το protagon.gr τα αποτελέσματα των γερμανικών εκλογών θεωρώντας ότι πρόκειται για το "χειρότερο αποτέλεσμα για την Ελλάδα". Περισσότερα...

Ο Μανώλης Γλέζος συμφιλιώνει διδάσκοντας

glezos DSA1 glezos DSA2Τη νύχτα της 30ής προς 31ης Μαΐου 1941, ο Μανώλης Γλέζος έδειχνε το δρόμο της πραγματικής αντίστασης, χωρίς ενδοιασμούς, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Αποκαθήλωνε το Ναζισμό κατεβάζοντας τη σβάστιγκα από την Ακρόπολη.
Σήμερα, 76 χρόνια μετά, ο ίδιος αυτός άνθρωπος διδάσκει και πάλι σε όλους μας αυτή τη φορά τη συμφιλίωση, αντιδρώντας σε όσους επιχείρησαν να εμποδίσουν το Γερμανό Πρέσβη Dr. Peter Schoof  να καταθέσει στεφάνι στη μνήμη των θυμάτων του Διστόμου.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, στάθηκε  μπροστά στους επίσημους προσκεκλημένους και ανακοίνωσε στον Γερμανό πρέσβη ότι δεν έχει το δικαίωμα να καταθέσει στεφάνι λέγοντας του ότι πρέπει η χώρα του να καταβάλει τις γερμανικές αποζημιώσεις.

Όπως φαίνεται στο βίντεο που ακολουθεί πήρε από το χέρι τον Γερμανό πρέσβη, παρακάμπτοντας την κυρία Κωνσταντοπούλου και του έδωσε το στεφάνι για να το καταθέσει στο μνημείο των εκτελεσθέντων.

"Το παιδί του εγκληματία όσα εγκλήματα κι αν έχει κάνει ο πατέρας και η μάνα του δεν ευθύνεται για αυτά" εξήγησε το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς

Από όποια πλευρά και να δει κανείς τον Μανώλη Γλέζο, είτε συμφωνεί μαζί του είτε διαφωνεί, θα αναγνωρίσει την πρόθεσή του και την επιθυμία του να είναι δίκαιος. Μανώλη σε ευχαριστούμε!

Να θυμίσουμε ότι ο Μανώλης Γλεζος είχε μιλήσει το 2014 στην Aula για τις ελληνογερμανικές σχέσεις.

Δείτε το video και την είδηση όπως την δημοσιεύει η εφημερίδα "Το Πρώτο Θέμα"...

 

Μ.Δριμαρόπουλος: για τα Τηλεοπτικά

Από τον Μάκη Δριμαρόπουλο, απόφοιτο του 1973 και πρώην Πρόεδρο του Συλλόγου λάβαμε το παρακάτω μήνυμα:

Αγαπητό montags

Χτες το απόγευμα έφτασε στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο το χτεσινό montags.
Εκεί διάβασα την επιστολή του αποφοίτου μας κυρίου Δρόσου.
Δεν ειμαι νομικός αλλά ένας απλός αρχιτέκτονας καθώς επίσης και ενεργός πολίτης αυτής της χώρας.

Έχω παρακολουθήσει την συζήτηση για τις τηλεοπτικές άδειες. Πρέπει να πω οτι και η αναδημοσίευση του καθόλα αγαπητού και καθόλα άξιου Άγγελου Κωβαίου όπως και η επιστολή του κυρίου Δρόσου δεν είχαν θέση στο montags μιας και εδώ και πολλά χρόνια προσπαθούμε να κρατήσουμε την πολιτική εκτός Συλλόγου. Αλλά υπό την "ευρεία έννοια " οτι και οι δυο είναι απόφοιτοι ίσως καλώς δημοσιεύτηκαν. Αν διευρήνουμε την έννοια αυτή θα ήθελα να δημοσιευτεί και η δική μου παρέμβαση μιας και εγω είμαι απόφοιτος.

Απάντηση από τον Γιάννη Δρόσο

Ο Γιάννης Δρόσος, συνταγματολόγος και απόφοιτος του 1969, έστειλε μία επιστολή απευθυνόμενος στον πρόεδρο του Συλλόγου απαντώντας στο σχόλιο του Άγγελου Κωβαίου σχετικά με το κείμενό του "Τηλεοπτικές άδειες: Ζητήματα...":

Αγαπητέ Kώστα διάβασα με το ενδιαφέρον που της αρμόζει την κριτική του Αντιπροέδρου μας κ. Κωβαίου για τις παρεμβάσεις μου στον Δικηγορικό Σύλλογο σε πρόσφατη ημερίδα σχετικά με το θέμα του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες σε συζήτηση με τους συναδέλφους Γεραπετρίτη και Βενιζέλο. Πρόκειται για μια κριτική που, για να δανεισθώ κάτι από το λεξιλόγιο του συντάκτη της, όπως αναρωτιούνται οι κακοπροαίρετοι ίσως να είναι και να είναι απολογητική των απόψεων των εργοδοτών του. Δεν σε απασχολώ με το αν συμφωνώ ή όχι με αυτήν, αλλά με το ότι χαρακτήρισε τις παρεμβάσεις μου αμιγώς πολιτικές ενώ, ιδιαίτερα την ομιλία του Βαγγέλη Βενιζέλου την βρήκε ιδιαίτερα νομική. Ευτυχώς όλη η εκδήλωση είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο και όσοι καταλαβαίνουν νομικά καταλαβαίνουν. Μου κάνει εντύπωση πάντως, ότι για τον καλό αρθρογράφο το γεγονός το ότι σε είκοσι εννέα -29- αποφάσεις, έστω επί αιτημάτων προσωρινής προστασίας, όπου όμως προβλήθηκαν και τα συνταγματικά ζητήματα, στις οποίες αναφέρθηκα, δεν του φάνηκε νομικό ζήτημα (μήπως επειδή όλες τις κέρδισε το δημόσιο;), όπως ούτε οι αρκετές άλλες δικαστικές αποφάσεις στις οποίες, τα στήριξα το μεγαλύτερο μέρος των παρατηρήσεών μου. Αλλά όπως είπαμε, όποιος καταλαβαίνει νομικά καταλαβαίνει, για τους άλλους μένει η αγάπη μας. Και κάτι ακόμα: σε μία χώρα που επί επτά έτη σχοινοβατεί ανάμεσα στην χρεωκοπία και στην μέσω δανείων «διάσωσή» της, ναι 255 εκατομμύρια ευρώ που δεν μαζεύτηκαν από συνταξιούχους και μισθωτούς και από φόρους με κάνουν χαρούμενο. Εσένα;
Με αγάπη

Γιάννης Δρόσος

ΥΓ Η παρούσα απάντηση γίνεται από σεβασμό στο montags και στους αποφοίτους της Σχολής μας και αναγνώστες του. Δεν ενδιαφέρομαι ποσώς να ανοίξω συζήτηση με τον κ. Κωβαίο για το θέμα αυτό

"Τηλεοπτικές άδειες: Ζητήματα..."

Ο Άγγελος Κωβαίος παρακολούθησε την συζήτηση που έγινε το απόγευμα της Τετάρτης στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, με θέμα «Τηλεοπτικές άδειες: Ζητήματα συνταγματικού και ευρωπαϊκού δικαίου». Αναδημοσιεύουμε το κείμενό του από το Protagon.gr

Επιστημονικός λόγος και πολιτικός ανορθολογισμός - Η αναζήτηση για την συνταγματικότητα του νόμου Παππά έδωσε αφορμή στους Βαγγέλη Βενιζέλο, Γιώργο Γεραπετρίτη και Γιάννη Δρόσο για ένα ιδιότυπο επιστημονικό debate

Σπανίως τα τελευταία χρόνια γίνεται κανείς μάρτυς τέτοιων σκηνών: ένα στην πλειονότητά του επιστημονικά καταρτισμένο ακροατήριο να αποδοκιμάζει δημοσίως και εντόνως έναν πανεπιστημιακό για τις καταφανώς πολιτικές και λιγότερο επιστημονικές θέσεις του σε μία δημόσια εκδήλωση.

Προκάλεσε απορίες η "Παραγγελιά"

Η αναφορά μας στην "Παραγγελιά" του Παύλου Τάσιου στο προηγούμενο τεύχος δημιούργησε απορίες προκαλώντας συνάμα και κάποια σχόλια. Να ξεκαθαρίσουμε κατ΄αρχήν ότι ο λόγος που έγινε η αναφορά, ήταν η προβολή της ταινίας στην ΕΡΤ, που μας θύμισε τη συζήτηση που προκλήθηκε τις επόμενες μέρες στην τάξη στο μάθημα της Πολιτικής Αγωγής με τον καθηγητή μας Παναγιώτη Στάμο εν μέσω ...νυκτός. Τα σχόλια που ακούσαμε περιστράφηκαν γύρω από τρία θέματα:
1. Αγιοποίηση του πρωταγωνιστή του επεισοδίου
2. Χαρακτηρισμός της ταινίας ως αριστούργημα
3. Η σχέση της Κατερίνας Γώγου με την Γερμανική Σχολή

Θα ξεκινήσουμε απαντώντας και στα τρία με μία μικρή ιστορία:

Κάποτε έγραψε ο Δημήτρης Ψαθάς στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", όπου σχολίαζε καθημερινά με διασκεδαστικό τρόπο τα της ελληνικής κοινωνίας, ότι η Κατίνα Παξινού κατέβαινε στην Επίδαυρο για να δώσει παράσταση στο αρχαίο θέατρο. Λίγο πριν φτάσει, επειδή έτρεχε τη σταμάτησε ο ενωμοτάρχης του Λυγουριού για να της "κόψει" κλήση. Όταν αυτή του δήλωσε ότι είναι η Κατίνα Παξινού και ότι έχει αργήσει και πρέπει να προλάβει την παράσταση, της απάντησε: «Δεν με ενδιαφέρει κυρία μου, δεν πα νάσαι και η Μάγια Μελάγια…».
Την άλλη μέρα έγινε στην εφημερίδα ...χαμός. Δεν καταλαβαίνουμε, επειδή είναι η Παξινού, έχει δικαίωμα να μην εφαρμόζει κανόνες; Πως τα λέτε αυτά κύριε Ψαθά; Και όπως ήταν φυσικό ο Ψαθάς απάντησε: "Προφανώς και πρέπει να πληρώσει η Παξινού, όμως το κείμενο αναφερόταν στον ενωμοτάρχη, που θεωρούσε οτι η Μάγια Μελάγια ήταν ανώτερη από την Παξινού".

"Παραγγελιά" του Παύλου Τάσιου

Χθες Κυριακή 17 Ιουλίου πρόβαλε η ΕΡΤ την ταινία του Παύλου Τάσιου "Παραγγελιά", που αναπαριστά ένα βίαιο γεγονός σε ένα σκυλάδικο τη νύχτα του Σαββάτου 24 Φεβρουαρίου 1973, μέσα στη χούντα, με πρωταγωνιστή τον Νίκο Κοεμτζή. Η τάξη του 1974 ήταν τότε στην 5η Γυμνασίου και πολλοί θυμήθηκαν τον Παναγιώτη Στάμο, τον φιλόλογό μας, που σχολίασε το γεγονός, όπως μόνον εκείνος τολμούσε και μάλιστα εποχές, που η λέξη "σχόλιο" ήταν απαγορευμένη. Οι "βεργούλες" του Μάρκου Βαμβακάρη, που ήταν η παραγγελιά του Δήμου του μικρού αδελφού του Νίκου, το σκυλάδικο, η νύχτα, οι χαφιέδες, τα απόνερα του Εμφυλίου φάνταζαν στον δικό μας τότε κόσμο σαν από αλλού. Σήμερα βέβαια, μαζί με τον καθηγητή μας, που μας άφησε πριν από τρεις μήνες, έχουν φύγει όλοι σχεδόν οι τότε πρωταγωνιστές του γεγονότος αλλά και κάποιοι της ταινίας. Ο Νίκος Κοεμτζής έφυγε στις 23 Σεπτεμβρίου του 2011, ο Παύλος Τάσιος έφυγε λίγες μέρες μετά, στις 2 Οκτωβρίου 2011, ακριβώς 18 χρόνια μετά την αυτοκτονία της πρώην συζύγου του Κατερίνας Γώγου (3 Οκτωβρίου 1993), η οποία συνοδεύει στην ταινία την αφήγησή της απαγγέλοντας με συγκλονιστικό τρόπο ποιήματά της «η ζωή μας είναι σουγιαδιές σε βρώμικα αδιέξοδα / σάπια δόντια / ξεθωριασμένα συνθήματα / μπάσο βεστιάριο / ...».


Από τη δεκαετία του '60 μέχρι σήμερα

Με την υποστήριξη:

Γερμανική Σχολή Αθηνών Galanis Sports Data

Eκδηλώσεις του μήνα

Εδώ φιλοξενούμε τις απόψεις σας

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ
Γιώργος Φλώρος (91)

Ο Γιώργος Φλώρος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973 και αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών το 1991. Σπούδασε στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημ [ ... ]


Attention Required! | Cloudflare

One more step

Please complete the security check to access a1b2cd.club

Why do I have to complete a CAPTCHA?

Completing the CAPTCHA proves you are a human and gives you temporary access to the web property.

What can I do to prevent this in the future?

If you are on a personal connection, like at home, you can run an anti-virus scan on your device to make sure it is not infected with malware.

If you are at an office or shared network, you can ask the network administrator to run a scan across the network looking for misconfigured or infected devices.