"Wandertag"

kavadellas tassos1O Τάσος Καβαδέλλας, απόφοιτος του 71, οργανώνει ημέρες περιπάτου μέσα στη χρονιά και καλεί όλους τους αποφοίτους να τον συνοδεύσουν στις βόλτες του. Όσοι το επιθυμούν μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί του μέσω e-mail: tasoskavadellas@gmail.com, η καλώντας στο τηλέφωνο 6944 342545.

Όποιος δηλώνει συμμετοχή μέσω e-mail, καλό είναι να αναφέρει αν θα έρθει με συγκοινωνίες, με αυτοκίνητο, πόσες ελεύθερες θέσεις διαθέτει κλπ. Οι συμμετέχοντες έρχονται με δική τους ευθύνη γιά την υγεία τους και γιά οποιοδήποτε ατύχημα.

Περπάτημα στο βουνό

1. Τρακτερωτά, αδιάβροχα, ημι-άκαμπτα μποτάκια, ως και τον αστράγαλο κατ'ελάχιστο η ψηλότερα. ΄Οχι άκαμπτα πλαστικά για μόνιμο πάγο/χιόνια. Με θερμομόνωση. 1-2 ελληνικά νούμερα μεγαλύτερα απ'το κακονικό σας. Κατά την αγορά-με λυτά κορδόνια- να χωράει το δάκτυλό σας ως τον πάτο του παπουτσιού πίσω από την φτέρνα. Φορούνται με διπλές χοντρές κάλτσες μάλλινες η συνθετικές, όχι βαμβακερές.
 2. Διπλές κάλτσες-μάλλινη χοντρή κάλτσα η εξωτερική, για άνετο βάδισμα.
 3. Πάνινο, πλατύγυρο καπέλο
 4. Γυαλιά ηλίου και αντηλιακό
 5. Μπαστούνι -τα οδοιπορικά μπατόν, πτυσόμενα, πωλούνται σε ζευγάρια.
 6. Αδιάβροχο -τα τύπου μπέρτας με κουκούλα χωρούν και το σακκίδιο.
 7. Με το κρύο τα θερμικά εσώρουχα βοηθούν πολύ.
 8. Σακκιδιάκι με 1-1,5 λίτρο νερό, κολατσιό, δεύτερες κάλτσες, 2 πλαστικές σακούλες.
 9. Χάρτη και πυξίδα αν περπατήσετε μόνος.
10.Ασκούμαι για να πάω στο βουνό.Δεν πάω ορειβασία για να ασκηθώ. Περπατώ κάθε μέρα. Καταργώ το ασανσέρ. Επίσης (για ζόρικους-ες) τρέχω 15λεπτά τρείς φορές την εβδομάδα. Εναλλακτικά κάνω ποδήλατο στους δρόμους η σταθερό ποδήλατο στο σπίτι μου. Ποικιλία θέας και ομορφιά 12 μήνες το χρόνο !

Αρχίστε με τα 2, 3, 4, 6 κάποιο μπαστούνι και νερό μαζί.
Τ΄άλλα αργότερα βλέποντας και ρωτόντας τους άλλους.
Φυσιολατρεία, συντροφικότητα, γυμναστική, εξερεύνηση, προσανατολισμός

Για ΕΞΑΡΤΗΣΗ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ (πριν αγοράσετε) :

Wandertag #96: βόρεια Πεντέλη εκκλησάκια/νταμάρι Αλούλ - Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Επαναλάβαμε μια ωραία, σύντομη διαδρομή.
Περιλαμβάνει την αρχή της ανάβασης Πεντέλης από την βόρεια πλευρά. Περάσαμε από τρία ξωκλήσια, όλα σε όμορφες θέσεις.
Ο Προφήτης Ηλίας, πρώτη στάση, παρουσιάζει θέες προς τα βόρεια. Ο Αγ.Νικήτας, δεύτερος, είναι μέσα σε πυκνό δάσος, τέλος ο Όσιος Λουκάς σε μεγάλο λιβάδι με κάποια δέντρα, έχει δίπλα του μία από τις λίγες πηγές της Πεντέλης.
Το νερό της πηγής ,δροσερό. Μετά αφήσαμε την διαδρομή της ανάβασης και περάσαμε στο ίδιο ύψος, ανατολικότερα, στο πρώην νταμάρι Αλούλα. Η θέση αυτή έχει διαμορφωθεί με αρχιτεκτονικό σχέδιο διαμόρφωσης ανοικτών χώρων. Οι τεχνίτες πέτρας δώσαν δείγματα της τέχνης τους, όλα με δόμηση ξερολιθιάς, χωρίς χρήση αρμού.
Είδαμε τοιχοποιία, περβάζια παραθύρων, νεροχύτες, πλυσταριό και πολλές σκάλες, πεζούλες και φράχτες. Όλα αποκλειστικά από πέτρα.
Οι μικροί της ομάδας δοκιμάσαν αναρρίχηση σε γκρεμό-εννοείται με ασφάλεια.
Επιστρέψαμε περνώντας από μαρμάρινα αγάλματα δίπλα στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό της περιοχής. Η ομάδα ήταν διχασμένη για την καλλιτεχνική αξία των γλυπτών…
Με πεζοπορικούς χαιρετισμούς Τάσος Κ DAS‘71

Wandertag#95: Πάρνωνας - Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2019

wtag95aΈχουμε ξαναπερπατήσει στον Πάρνωνα κοντά στα Τσίντζινα (Πολύδροσο) όπου υπάρχουν πολλές σηματοδοτημένες διαδρομές. Το καλοκαίρι που πέρασε το Ίδρυμα Νιάρχου προσέφερε γιορτή αναγέννησης της Βαμβακούς, ένα κεφαλοχώρι της περιοχής και γενέτειρα των Νιάρχων. Ανάμεσα σε άλλες προσφορές, ανασκευάστηκαν και σηματοδοτήθηκαν μονοπάτια κοντά στο χωριό, περιλαμβανομένης μίας ανάβασης προς την Μεγάλη Τούρλα/Μαλεβό/Κρόνιο όρος, την κορυφή του Πάρνωνα στα 1935μ.
Εμείς ακολουθήσαμε μια διαδρομή κατά μήκος του Οινούντα ποταμού( Κελεφίνα) αντίθετα από την ροή του νερού. Αυτό είναι κυκλική διαδρομή στα ανατολικά της Βαμβακούς Λακωνίας μέσα στον Πάρνωνα, σε υψόμετρα 950 με 1200μ. Μεικτά δάση με μαυρόπευκα, έλατα, θάμνους και φυλλοβόλα κυρίως πλατάνια που παρακολουθούν το νερό στις ρεματιές. Στα εγκαταλειμμένα πλέον χωραφάκια υπάρχουν καρυδιές, μηλιές, κορομηλιές και κερασιές. Αυτή την εποχή τα κίτρινα/κόκκινα φυλλώματα δίνουν ωραία αντίθεση με το βαθύ πράσινο των αειθαλών.
Την νύχτα πριν, είμασταν μόνοι στο χωριό. Τζάκι ζωντανό, έξω ψύχρα, άστρα, μαύρο δάσος, μαύρο βέλος το κουνάβι που έτρεξε στην αυλή καθώς βγήκα να φέρω ξύλα. Η φλόγα μέσα έδινε ζέστη, συντροφιά και σιγουριά. Μιλήσαμε για τον τόπο, μηνύσαμε στον Χρήστο ότι τον περιμέναμε και οι τρεις.

Wandertag#94: Βόρεια οροσειρά Πάρνηθας - Kυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

wtag94a

Το περπάτημα #94 από την αρχή ήταν δύσκολο. Πολλοί φοβήθηκαν την βροχή, έτσι πεζοπόρησα μόνος. Ίσως καλύτερα γιατί αποδείχτηκε προσπάθεια εννέα ωρών.
Εθνική οδός ως Μαλακάσα στον σταθμό Σφενδάλη του προαστιακού. Περνώ τις γραμμές και παίρνω γνωστό μου δασικό δρόμο από παλιά. Δίνει οδοιπορική πρόσβαση στον Αγ.Μερκούριο η και κατευθείαν στα μονοπάτια για Μόλα η Σαλονίκι. Λίγο παραπάνω ομάδα καφέ-σκούρων γουρουνιών στα είκοσι μέτρα. Ζευγάρι με τουλάχιστον οκτώ αγριογουρουνάκια. Με άκουσαν παρά με είδαν. Γρήγορα σπρώχνουν τα μικρά στους πυκνούς θάμνους της ρεματιάς κάτω. Τα ίδια, πότε ο ένας και πότε η άλλη βγαίνουν στον δρόμο παρακάτω, με κοιτούν για δευτερόλεπτα, φεύγουν μπροστά και ξαναεμφανίζονται πιο μακριά. Επαναλαμβάνεται λίγες φορές μέχρι να βεβαιωθούν ότι με παραπλάνησαν αρκετά μακριά από τα παιδιά τους…

Wandertag#93: Άγιος Μερκούριος-Βροκόλι - Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2019

Υπήρχε ταβέρνα λίγο πριν την Μαλακάσα, κοντά στο ξωκλήσι Αγίου Μερκουρίου. Από εκεί ξεκινήσαμε για τρίωρο περίπατο μέσα στο δάσος. Ο φορέας του Εθνικού δρυμού δεν έχει φτάσει ως αυτές τις περιοχές και η σήμανση είναι ανύπαρκτη.
Μας αποζημιώνει η λιακάδα και το μεικτό δάσος. Σήμερα συναντήσαμε ποδηλάτες, δρομείς, εκδρομείς και μια οργάνωση ορεινού δρόμου. Πρώτη φορά τόσος κόσμος στην Πάρνηθα και μάλιστα στα χαμηλά των νέων, τέως βασιλικών περιοχών Τατοϊου.
Περπατήσαμε ως την λάκα Μηλιά. Από εκεί φτάσαμε ως το μεγάλο άνοιγμα Βροκόλι. Καθώς κολατσίζαμε, περνάει δρομέας και ζητά οδηγίες…χωρίς να σταματήσει! Δεν προλάβαμε να απαντήσουμε. Μετά από λίγο επανήλθε μαζί με δεύτερο δρομέα και πρόλαβαν να μιλήσουν μαζί μας. Η επιστροφή στα αυτοκίνητα γρήγορη.
Καλή Πεζοπορική χρονιά από την DSA!

Wandertag#92: Διάσχιση Γκιώνας - 23-25 Αυγούστου 2019

wtag92iΗ ορειβάτισσα Μέλπω, ο απόφοιτος Χρήστος και ο υπογράφων, με τον ζεστό, στεγνό καιρό του Αυγούστου, κάναμε την διάσχιση Γκιώνας. Το βουνό στο κέντρο της Ρούμελης, πάνω στον άξονα Άμφισσα>Λαμία , είναι σύνολο πολλών κορυφών. Στέκεται δυτικά του Παρνασσού και είναι ανατολικά των Βαρδουσίων από τα οποία χωρίζεται από την άνω ροή του Μόρνου, πριν την λίμνη.
Υπάρχει εκτενής περιβαλλοντική καταστροφή από μεταλλευτικές δραστηριότητες βωξίτη, χωρίς την οφειλόμενη αποκατάσταση.
Η διαδρομή μας όμως-στο ανέπαφο τμήμα του συγκροτήματος- μας εντυπωσίασε!

Wandertag #91: Τατόι - Κυριακή 7 Ιουλίου 2019

wtag91aΠολή ζέστη, λίγοι -δύο μόνο- ήρθαν.
Άλλοι πρέπει να εξαντλήθηκαν με την ψηφοφορία!;;
Ήταν ωραία, το δάσος έδινε κάποια δροσιά.
Το άγαλμα του κυνηγού με το γεράκι είναι μέσα στον κήπο της εξοχικής βασιλικής διαμονής.
Όλα αυτά, χρειάζονται συντήρηση και χρήση!
Ήπιαμε όλα τα νερά που φέραμε μαζί και..παραπάνω.
Καλό πεζοπορικό φθινόπωρο 2019!
oi πεζοπόροι της DSA

Wandertag #90: Φρούριο Φυλής- Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Άνοιξη και λιακάδα δημιουργούν ωραίες εικόνες. Έχει πολλά λουλούδια εκεί έξω!
Βρεθήκαμε στο κεφαλοχώρι Χασιά (Φυλή), απ' όπου αρχίζει το μονοπάτι.
Έχει βρέξει τόσο πολύ αυτή την άνοιξη που το ρέμα της Γκούρας προς Ελευσίνα, έχει νερό τώρα τέλος Απρίλη.
Χρειάστηκε προσοχή να περάσουμε στεγνοί.
Μας πήρε τρεις ώρες , σε καταπράσινο τοπίο, ν'ανέβουμε.
Είπαμε και την ιστορία του εξόριστου Θρασύβουλου την εποχή των τριάκοντα τυράννων.
Καλό ΠΑΣΧΑ σε όλους!
πεζοπόροι της DSA

Wandertag #89: Φρούριο Φυλής - Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Τελικά δεν πήγαμε στο φρούριο!
Φυσούσε πολύ και το κρύο σε κορυφές θα ήταν σκληρό. Αφήσαμε τον προγραμματισμό αυτό για γλυκό καιρό και περπατήσαμε μέσα στο δάσος, πάλι στην ίδια περιοχή.
Πάλι 0 βαθμούς είχε αλλά φυσούσε σπάνια...
Είχε χιόνι πούδρα και πάγο στον χωματόδρομο που βρήκαμε παραπάνω.
Περπατήσαμε 3,5 ώρες και κάψαμε αρκετές ....θερμίδες.
πεζοπορικά
ΤάσοςΚ και οι ορειβάτες της DSA

Wandertag #88: Σχινιάς - Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019 Σχινιάς

Λόγω πίεσης χρόνου, προσεκλήθησαν μόνο συμμετέχοντες σε προηγούμενα Wandertage.
Βρεθήκαμε στο κέντρο και στην Κηφισιά και από 'κει στην Νέα Μάκρη και τον Σχινιά που είναι η θέση της
ιστορικής μάχης του Μαραθώνα. Στα πόδια της Πεντέλης, ένας μικρός κάμπος. Υπάρχουν πηγές με πολύ νερό που λιμνάζει και υπερχειλίζει στον κόλπο του Σχινιά από στενό σημείο. Μέρος του κόλπου καλύπτεται από επιμήκη χερσόνησο, την Κυνοσούρα. Ανάμεσα στον βάλτο και την θάλασσα, είναι το δάσος του Σχινιά, με πυκνές, ψηλές κουκουναριές και πολλούς ...σχίνους όπως λέει το όνομα.
Περπατήσαμε στο δάσος, πλάι στην θάλασσα, ήσυχα και χαλαρά. Περάσαμε το ρέμα που βγάζει τα γλυκά νερά στην θάλασσα κάτω από τον δρόμο και ανεβήκαμε σε σημείο θέας του νότιου Ευβοϊκού και του Σχινιά, στην αρχή του οικισμού των <<δικαστικών>>.
Στον γυρισμό, είχε σηκώσει αέρα και άρχισαν το σερφ με αετό αθλητές που είχαν μαζευτεί για αυτόν τον σκοπό.
Καλή αρχή για το 2019 !
πεζοπόροι της DSA

wtag88a

Wandertag #87: Πάρνηθα - Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2018

Πήγαμε με θαυμάσια λιακάδα. Πολύς κόσμος πεζοπορώντας.
Φτάσαμε σχεδόν ως Φλαμπούρι. Στο σημείο αυτό κατεβήκαμε την ρεματιά Χούνη και σε τρεις ώρες περίπου είμασταν στο πάρκινγκ του τελεφερίκ στο αυτοκίνητο.
Καλό 2019, αρχίζει με χιόνια!
φιλικά από Πεζοπόρους της DSA
Τάσος Καβαδέλλας DSA'71

Wandertag #86: Πατέρας 1132μ. - Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

Νέο βουνό για μας. Πήγαμε Σάββατο που είχε καλύτερο καιρό. Έτσι δεν ήρθαν άλλοι που μόνο την Κυριακή ευκαιρούσαν.

Ωραίες θέες, λίγα σπίτια, καμία σχεδόν αγροτική εκμετάλλευση. Ανανεωμένο, μεικτό δάσος μετά την πυρκαγιά προ τριανταετίας. Περπατήσαμε σύμφωνα με χάρτες και οδηγίες από το πεζοπορικό βιβλιαράκι του Αντώνη Καλογήρου και τον νέο χάρτη της <<Ανάβασης>>.

Εύκολη ανάβαση έως το κλασσικό φρούριο της Ερένειας πάνω από το χωριό ΑηΓιώργης. Μέσα σε πυκνή βλάστηση. Φωτογραφίες στα ερείπια του κάστρου. Λίγο μετά στενεύει το μονοπάτι και γίνεται απότομο. Στις τρείς ώρες φτάνουμε στην κορυφογραμμή όπου κάποια έλατα και λίγος πάγος σε φυτά και στους βράχους. Θέα Σαλαμίνας, Αίγινας αλλά και προς τον Κορινθιακό. Οι κορυφές κάτω μας προς τα Μέγαρα είναι η πιο απομονωμένη περιοχή: Καταπράσινη, απείραχτη, χωρίς δρόμους η κτίσματα. Περάσαμε πολλά σκαψίματα από αγριογουρουνάκια.

wtag86a

Wandertag #85: Φρούριο Φυλής - Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2018

Επαναλάβαμε μια διαδρομή που αναγνωρίσαμε πέρσυ. Θαυμάσιος καιρός. Φάγαμε μέσα στο κάστρο και γυρίσαμε από άλλη, ευκολότερη διαδρομή.
Με πεζοπορικούς χαιρετισμούς, Τάσος Καβαδέλλας DSA'71

wtag85a

Wandertag #84: Mαυρόρεμα - Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Πήραμε την ευκαιρία του στεγνού καιρού και κάναμε τμήμα μιας ωραίας ρεματιάς στην βόρειο-δυτική Πάρνηθα, στα όρια με τον νομό Βοιωτίας. Λέγεται Μαυρόρεμα. Ξεκινά στα ψηλά του βουνού, περνά κάτω από την Ντράσιζα, τρέφεται και με νερά από το Λημικό, περνά τον δασικό δρόμο Φρούριο Φυλής > Αυλώνας, δέχεται νερά από τα δυτικότατα της Πάρνηθας, αγγίζει το Βούντημα, περνά κάτω από την Αγιά Μαρίνα, περνά μέσα από το στρατόπεδο τεθωρακισμένων και πέφτει στον βοιωτικό Ασωπό. Δεν αναγνωρίζετε τα τοπωνύμια αυτά; Πολλές απ'τις τοποθεσίες αυτές κρύβουν μεγάλη ομορφιά. Ελάτε με τους απόφοιτους της DSA η με ορειβατικό σύλλογο και ανακαλύψτε τον πραγματικό κόσμο!

wtag84j

Wandertag #83: Πάρνηθα, πηγή Σκίπιζα - Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Μαζευτήκαμε για την αρχή της πεζοπορικής χρονιάς στο τελεφερίκ. Όλοι στην ώρα μας, όλοι χαρούμενοι που λίγο καλοκαίρι υπάρχει ακόμη. Οι πορείες στην Πάρνηθα, πλέον, δείχνουν την ομορφιά και σε τόπους, την καταστροφή της πυρκαγιάς του εφτά. Πολλές περιοχές ανακάμπτουν, υπάρχουν όμως και ερημοποιήσεις.
Περπατήσαμε μία ώρα τουλάχιστον με μεγάλη θέα μέχρι που μπήκαμε στο δάσος λίγο πριν την πηγή. Συναντήσαμε πολλές ομάδες πεζοπόρων.
Στην Σκίπιζα, λίγο το νερό αλλά καλό όπως πάντα. Σεπτέμβρης είναι. Καθήσαμε φάγαμε.
Μετά σύντομη επίσκεψη στο πυροφυλάκιο με θέα βόρειας Πάρνηθας, μέχρι την Χαλκίδα. Μετά επιστροφή από άλλο μονοπάτι στο ελατοδάσος, ως το κατφύγιο Μπάφι. Στάση και μάσες πάλι...
Μετά πάλι το τελεφερίκ για τα αυτοκίνητα.
Περπατήσαμε καθαρά 5 ώρες, 15 χιλιόμετρα περίπου.
Καλή ορειβατική σαιζόν 2018-19 !!
φιλικά Τάσος Καβαδέλλας

Wandertag #82: MonParnes-Μόλα-Μαλακάσα - Κυριακή 13 Μαΐου 2018

Άνοιξη, ωραίος καιρός, ότι πρέπει για διάσχιση Πάρνηθας! Μαζευτήκαμε στο Τελεφερίκ και πήραμε την <<πτήση>> για τα ψηλά. Είχε πούλμαν με σχολιαρόπαιδα σε μαζική εκδρομή ως το καταφύγιο Μπάφι και από εκεί στον χώρο αναψυχής/πικ-νικ Μόλα.
Ακολουθήσαμε τον ίδιο δρόμο με τα παιδιά και γρήγορα φτάσαμε στα σκιερά του δάσους. Στον Αγ.Πέτρο ,με την μεγάλη πηγή, κολατσίσαμε. Από εκεί, σε μικρότερο μονοπάτι συνεχίσαμε μέχρι χωματόδρομο στο τέλος του οροπεδίου Αγόρος. Από εκεί φαίνεται ο νότιος Ευβοϊκός και τα βουνά της Ευβοιας.
Πιο κάτω στην λάκα (επίπεδο άπλωμα με χορτάρι) Ξούλιζα ξαπλώσαμε στο χόρτο και φάγαμε ότι είχε απομείνει.
Ακολούθησαν λάκα Βροκόλι που είχαμε επισκευτεί πρόσφατα, λάκα Μηλιάς, Αγ.Μερκούριος και σταθμός τρένου Σφενδάλη απ'όπου γυρίσαμε πίσω.
Καλό Καλοκαίρι!
Μην ξεχνάτε ότι τώρα είναι για ψηλά/βόρεια βουνά που γίνονται απρόσιτα με χιόνια!
Πεζοπορικά Τάσος Καβαδέλλας DSA'71

Wandertag #81: Κατσιμίδι κοντά στο Τατόι - Κυριακή 1 Απριλίου 2108

Μαζευτήκαμε αρκετοί, Κυριακή πριν την Μεγαλοβδομάδα, να πεζοπορήσουμε πριν σκορπίσουμε για Πάσχα όπου κανόνισε ο καθένας. Φτάσαμε και παρκάραμε στα πόδια του λόφου Κατσιμίδι στην βόρειο-ανατολική Πάρνηθα κάτω στα πεδινά.
Ωραία σηματοδοτημένη εύκολη ανάβαση, κάπως απότομη, ως την κορυφή με το καινούργιο πυροφυλάκιο.
Είδαμε και τα υπολείμματα της κλασσικής οχύρωσης. Μετά πορευτήκαμε δυτικά σε δρόμο και σύντομα σε καλό μονοπάτι που πάει στη λάκα Τσαούση.
Φτάσαμε ως κάποιο ύψωμα, κοιτάξαμε το ρολόι μας και είπαμε - <<Καιρός για ταβέρνα!>>
Πιστοί στο πρόγραμμα γυρίσαμε στις 3,5 ώρες, ξαπλώσαμε σε λιβάδι με μαργαρίτες να αισθανθούμε την άνοιξη που είναι ήδη εδώ. Μετά οι περισσότεροι πήγαμε σε ταβέρνα εκεί δίπλα που λόγω σαρακοστής ήταν σχεδόν άδεια.
Ο άνθρωπος προσπάθησε να σερβίρει ότο νηστήσιμο είχε. Τις υπόλοιπες ανάγκες τις κάλυψε με ..λουκάνικα.
Περάσαμε καλά!
Κάναμε και σχέδια για άλλες εκδρομές.

Wandertag #80: Χαμηλά στην βόρειο-ανατολική Πάρνηθα - Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

wtag80aΣύντομη πεζοπορία χωρίς ανάβαση.
Μία ζεστή ηλιόλουστη μέρα, Μάϊος περισσότερο παρά αρχές Μάρτη.
Πήγαμε με αυτοκίνητο ως το Κατσιμίδι στον δρόμο από Τατόι προς Αγ.Μερκούριο.
Με την βοήθεια του χάρτη βρήκαμε την αρχή του μονοπατιού που φέρνει στην λάκα Βροκόλι με τις βελανιδιές, στην βόρεια Πάρνηθα. Θάμνοι ψηλοί σαν δένδρα μας σκίασαν σχεδόν παντού: Πουρνάρια, γλυστοκουμαριές, κουμαριές, πεύκα.
Στο Βροκόλι το ποταμάκι έτρεχε. Οι βελανιδιές γυμνές ακόμα.
Ξαπλώσαμε στο χόρτο και αφήσαμε την ησυχία να μας λούσει.
Με δασικό δρόμο περάσαμε από την μεγάλη λάκα Ντρίζα γυρίζοντας.
Τσαλαβουτήσαμε στις λάσπες, σε σημεία που ο δρόμος κρατούσε νερά.
Τελικά επιστρέψαμε μια χαρά.
Μια ήπια, σιωπηλή, καταπράσινη βόλτα.
φιλιά από τους πεζοπόρους της DSA!

Wandertag #78: Παρνασσός - Παρασκευή-Σάββατο 26-27 Ιανουαρίου 2018

Έγινε χειμερινή ανάβαση.
Από Λιβάδι Παρνασσού>Αρκουδόρεμα>λάκα Πασά>δρόμος καταφυγίου
>καταφύγιο Παρνασσού Δέφνερ στα 1820μ. στα όρια ελατοδάσους/αλπικής ζώνης
Ώρες 6,5. Χιόνι όσο θέλει κανείς.
Στο Δέφνερ όλοι οι άλλοι σκιέρ.
Φαϊ καλό από την κουζίνα.
Ύπνος με τα ρούχα, μέσα στον υπνόσακο με κουβέρτα από πάνω.
Επιστροφή Σάββατο πρωί από τον δρόμο προς πάρκινγκ χιονοδρομικού.
Άλλες 2,5 ώρες χιόνι.
Ήταν τέλεια!
ορειβατικά Τάσος Κ

Wandertag #77: Υμηττός - Κυριακη 21 Ιανουαρίου

Σήμερα φέραμε αδιάβροχα. Γι'αυτό δεν έβρεξε. Το τέχνασμα που αποδίδει πάντα...
Κάναμε τον κύκλο βόρειου Υμηττού: Χωματόδρομο > βόρεια κόψη πάνω από Αγ.Παρασκευή, Σταυρό και Γλυκά Νερά > Πρώτη κορυφή Κορακοβουνιού > Κεραία ΟΤΕ > άσφαλτο πάνω από το Νεκροταφείο Παπάγου.
Κάποιο κρύο στην κόψη, όλα τ' άλλα ζάχαρη.
Θέα της θάλασσας πολυκατοικιών από την μια, ξεχειλίζουν πλέον από τον Σταυρό προς τα Μεσόγεια. Το αεροδρόμιο, το Πόρτο Ράφτη και η θάλασσα από την άλλη.
Μια μικρή καμένη περιοχή έχει ζωηρέψει πολύ. Νέα πευκάκια προβάλλουν μέσα από πεσμένους κορμούς και τους κοινούς αειθαλείς θάμνους.
Ήταν και οι νέες Αλεξάνδρα και Άλκηστη.
Ήταν και κόσμος, πεζοπόροι στο βουνό, δρομείς και ποδηλάτες στην άσφαλτο.
Γυρίσαμε στις τέσσερες ώρες ακριβώς, όπως διαφημίστηκε...
οι πεζοπόροι της DSA

Wandertag#76 München

Μόναχο, πόλη φιλική.
Το αυτοκίνητο είναι περιττό...σε χώρα που παράγει αυτοκίνητα.
Τραίνα, μετρό, τραμ και λεωφορεία μας πάνε παντού.
Ξαναφτιαγμένα, μετά τον πόλεμο, μνημεία, εκκλησίες και παλάτια.
Η Ιζάρ, το ποτάμι της πόλης, χωρίζεται και ξανασυμβάλλει για να φέρει τρεχούμενα νερά σε πάρκα: Το Olympiapark μέρος παιχνιδιού και περιπάτου και το τεράστιο Englischer Garten που ακολουθεί το ποτάμι για χιλιόμετρα, στο κέντρο της πόλης.

Wandertag #75: Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018 - Πάρνηθα

Πάρνηθα: Ανάβαση-Μικρή Χούνη > Κατάβαση-(μεγάλη) Χούνη
Χειμερινή μέρα Γενάρη με θερμοκρασίες από καιρούς (θερμοκηπίου) που έρχονται. Γκρίζα, πάντως δεν έβρεξε. Λίγα δείγματα χιονιού στην Αγ. Τριάδα στα χίλια μ. υψόμετρο. Είχα πει στην Αθηνά να φέρει γκέτες για το χιόνι, και άλλοι επίσης φέρανε. Μάταιες ελπίδες μου..
Τελευταία μέρα των γιορτών, τ'Αη Γιαννιού, πολύς κόσμος στην Πάρνηθα, πολλά αυτοκίνητα και μερικοί πεζοπόροι.
Γιορτάζει ο Γιάννης μας. Είναι στο τηλέφωνο συχνά, να δέχεται ευχές. Πήρε και τα συγχαρητήριά μας για σημαντική προαγωγή του στην δουλειά. Το κινητό πολύ χρήσιμο. Όμως μας δένει πίσω στην πόλη. Είναι μαζί και ο Ολυμπο-νίκης Χρήστος. Πέρσι, ε πρόπερσι, κάναμε τον Μύτικα 2918μ. μαζί.

Wandertag #74: Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017 - Πάρνηθα Πλατύ Βουνό

Οι φωτογραφίες, είναι όλες από τις πρώτες ώρες της εκδρομής, τότε που είμασταν ξεκούραστοι και αισιόδοξοι..
Πήραμε το τελεφερίκ. Πoιός ξέρει πόσο ακόμη θα λειτουργεί ρολόι όπως τώρα. Ώρα 8:30 περπατάμε.
Λιακάδα, αέρας, κρύο. Πέφτουμε στην περιφερική άσφαλτο της Πάρνηθας, Βιλιάνι, ομάδα ελαφιών κοντά μας. Σιωπούμε να μην τα διώξουμε. Κατεβαίνουμε το μονοπάτι που περνά το ρέμα Καμπέρα. Ανάβαση από την άλλη πλευρά στο Πλατύ Βουνό.
Όλα καμμένα, πριν δεκαετία πιά, και έρημα βραχώδη. Τώρα τον χειμώνα κάπου με πειράζει λιγότερο. Η γύμνια και ερημιά τον χειμώνα είναι φυσική, έτσι είναι. Σύντομα στην επίπεδη κορυφή.

wtag74a

Wandertag #73: Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017 - Πάρνηθα Ξεροβούνι

Σήμερα αποδείξαμε ότι η κάμερα της Βάσως είναι <<παντός καιρού>>.
Εμείς, παντός καιρού η όχι, προσπαθήσαμε στο Ξεροβούνι της Πάρνηθας μέχρι υψόμετρο 820μ.
Με ψιχάλα που έγινε συνεχής βροχή όπως ανεβαίναμε μέσα σε σύννεφο.
Τελικά με μούσκεμα όλα όπως λέει η Ελιάννα.
Οι κορμοί γλυστροκουμαριάς η αγριοκουμαριάς, η ανδράχλη των αρχαίων, κατακόκκινοι μέσα στο πράσινο των φύλλων.
Ένα τρίωρο με προσοχή να μην γλυστρήσουμε στους βράχους, γυρίσαμε στα αυτοκίνητα για να γυρίσουμε στο σπίτι για να στεγνώσουμε!
Μείναμε όλοι ευχαριστημένοι.
Πάντα είναι ωραία!
ορειβατικά Τάσος Καβαδέλλας DSA'71

Wandertag#72: Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2017 - Tατόι

Σήμερα έχουμε επίσκεψη Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, στα χαμηλά και πανέμορφα, περιοχή Τατοϊου.
Δηλώνω ότι είχαμε τρία παιδιά μαζί μας, Δωροθέα, Δανάη και Ορέστης. Και οι τρείς παλαίμαχοι πεζοπορειών παρά το νέο της ηλικίας. Δεν κάτσαν στην ομαδική φωτό λόγω ...ζωηρότητος. Φάγαν όμως αρκετά κούμαρα. Πηγαίναν πρώτοι πρώτοι. Του χρόνου δεν θα τους φτάνουμε. Η ζωή.
Ωραία μέρα και είχε πολύ κόσμο. Πρώτα ανεβήκαμε στον λόφο με τους βασιλικούς τάφους. Μετά περάσαμε απέναντι στο λιβάδι για πικ-νικ. Μετά στον περιφερικό χωματόδρομο κάτω από τους Βουρλιώτες.
Μετά από έντονες ερωτήσεις των μικρών για την ώρα στάσης και φαγητού σταθήκαμε. Κάτω από τα πεύκα. Με θέα Πεντέλης και Υμηττού. Επιστρέφοντας μου ξέφυγε το θερινό παλατάκι. Περάσαμε όμως από το σπίτι του βασιλικού κηπουρού.
Περάσαμε από πούλμαν με επισκέπτες του πάρκου. Περάσαμε πάλι από τις κουμαριές. Αποχαιρετίσαμε τα ανοιχτοπράσινα πευκοδάση.
Στα αμάξια και πίσω στην Αθήνα.
Ελάτε είναι ωραία!

Wandertag #71: Παρνασσός: 16-17 Σεπτεμβρίου 2017 - Λιάκουρα 2455μ.

wtag71 vaxliotis15Συχνά θέλω να γυρίσω στα σημαντικά. Μόνο στη μνήμη είναι δυνατόν. Με εξαιρέσεις. Χρήστο θυμάσαι; Ήμασταν 16 χρονών, στο ίδιο θρανίο στην Γερμανική, πέρασαν 48 χρόνια. Η ζωή ολόκληρη. Από Δαδί ανεβαίναμε τρεις μέρες, Λιάκουρα την αυγή και τέταρτη μέρα κατάβαση στην Αράχοβα. Θυμάσαι πως μας κοίταζε ο κόσμος; Ηλιοκαμένοι άπλυτοι και κουρασμένοι γυρίσαμε. Κάτι έμεινε.

Φωτογραφία Ιούνης του 1969 (ο προηγούμενος αιώνας):

Ο Χρήστος, ο υπογράφων και ένας συνορειβάτης στην Λιάκουρα.

Wandertag #70: Ναύπακτος 8 Σεπτεμβρίου 2017

Υπάρχουν πολλές διαδρομές. Διάλεξα μια Ρουμελιώτικη από ιστορικούς, απόμερους αγροτικούς τόπους. Είναι Σεπτέμβρης, ξεραϊλα θα έπρεπε, αντίθετα ήταν αρκετά πράσινα. Μέσα στην κίνηση, μία ώρα μέχρι τα άνω Λιόσια με τους Τσιγγάνους, το στρογγυλό για Μενίδι και μια εκκλησάρα αριστερά. Παράκαμψη Χασιάς. Όλα γνωστά και προσφιλή από τόσες διαδρομές στην Πάρνηθα. Δώδεκα μεσημέρι, ήλιος. Διασταύρωση Μονής Κλειστών, πάμε ανηφόρα για Δερβενοχώρια. Τελευταία περπατημένα σημεία, φρούριο Φυλής, κρύο πηγάδι, αρχή για Προφήτη Ηλία. Ευθεία χιλιομέτρων, ο δρόμος τραβερσάρει το οροπέδιο: Χωριό Πύλη. Μαλακή κατάβαση και πορευόμαστε δυτικά στα πόδια της Πάστρας και μετά του Κιθαιρώνα. Ερυθρές (Κριεκούκι) και μετά Πλαταιές.

Wandertag #69: 21 Ιουνίου 2017 - Σμόλικας 2631μ.

Σμόλικας 2631μ. Θερινό ηλιοστάσιο 2017

Ο καιρός μας τα χάλασε και ο εμπνευστής της ανάβασης δεν μπόρεσε να έρθει στις νέες ημερομηνίες. Χρήστο πάμε ξανά μαζί! Είναι μεγάλο μέρος.
Κάπου είδα ότι Ήπειρος προέρχεται από το Άπειρος Χώρα. Πράγματι, τα βουνά της βόρειας Πίνδου μοιάζουν άπειρα τώρα, με Εγνατίες και Ιόνιες οδούς. Πόσο μάλλον σε παλαιότερους - πεζοπορικούς - καιρούς.
Προσεγγίσαμε από δυτική Μακεδονία, συνηθισμένοι να ταξιδεύουμε στα Γρεβενά όπου υπηρέτησε ο γιός της αδελφής μου Μέλπως. Δίστρατο, Άρματα, Πάδες, Παλιοσέλι, Ελεύθερο. Τα βλαχοχώρια της λάκας Αώου. Τόπος επώνυμων βουνών και από τις δύο όχθες του ποταμού.

Wandertag #68: Κυριακή 7 Μαΐου2017 - Νότια Παλιοβούνα Γερανίων

Βρεθήκαμε στον Ισθμό νωρίς . Λουτράκι και από 'κει πήραμε τις ανηφόρες. Περνάμε από φροντίδα ηλικιωμένων <<Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ>>. Αισιόδοξο...
Στον όσιο Πατάπιο παρκάρουμε. Στην πωλήτρια μελιών μαθαίνουμε για την αρχή του μονοπατιού. Μας προσφέρει και κέρασμα αλλά είμαστε όλοι σε δίαιτα.
-Ευχαριστώ μετά θα πάρουμε.
Και εδώ ο ορειβατικός Λουτρακίου έχει κάνει καλή δουλειά.

Wandertag #67: Κυριακή 9 Απριλίου 17 Ορειβατική: Κιθαιρώνας

Πρώτες μέρες της άνοιξης και τελευταίες του χειμώνα. Κάτω λέμε πουκαμισάκι με κοντά μανίκια φτάνει. Πάνω στα 1300μ. υψόμετρο βάλαμε ότι είχαμε, μέχρι και γάντια, παρά τον ήλιο. Ανεβαίνουμε με τ'αυτοκίνητα ως το καταφύγιο του ορειβατικού Μεγάρων. Από εκεί, μέσα στα έλατα, με φανερό σημαδεμένο μονοπάτι γρήγορα φτάνουμε σε γυμνό διάσελο. Ανατολικά η κορυφή είναι κοντά. Καθόμαστε στο απάγκιο και κολατσίζουμε μόλις μία ώρα μετά την εκκίνηση...Ε πως να γίνει κάνει κρύο. Από 'κει η κορυφογραμμή του Κιθαιρώνα πάει δυτικά περίπου σε σταθερό ύψος.

Wandertag #66: Κυριακή 19 Μαρτίου 2017 - Νότια Πάρνηθα: Κλαδέματα μονοπατιού

Ημέρα Ημιμαραθώνιου σήμερα η κεντρική Αθήνα ανοικτή μόνο υπογείως...
Βρεθήκαμε στο Μεσονύχι Μενιδιού, περίπου στο τέρμα των λεωφορείων Α10/Β10. Όταν μας βρήκε ο Αντώνης μας πήγε με το αμάξι του πάνω από το μοναστήρι της Αγ.Παρασκευής, εκεί που αρχίζει χωματόδρομος. Πήραμε τον περιφερικό χωματόδρομο που πάει προς αρχή μονοπατιού ΑηΓιώργη. Στα μισά όμως, σε σημάδια νέας διαδρομής πήραμε την ανηφόρα. Φαντάστηκα θα μας οδηγούσε στο Λειψύδριο οχυρό της κλασικής εποχής αλλά το προσπεράσαμε από τα νότια.

Wandertag #65: Κυριακή 1-2 Απριλίου 2017 - Πάρνωνας

Μας κάλεσε η Λένα στη Μεγάλη Βρύση. Βρεθήκαμε νωρίς στον κανάλι Κορίνθου και από 'κει μαζί.
Οδηγούν ο Γιάννης και η Έρη. Έγώ δίνω οδηγίες. Φτάνουμε στην Μεγάλη Βρύση και γρήγορα πάμε για βόλτα ως την Παναγιά Ρεματιανή.

Wandertag #64: Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017 - Μονοπάτι Σιδηροδρομικών Θερμοπύλες

Η σιδηροδρομική γραμμή για Λαμία περνά μέσα από κοιλάδα με Ελικώνα, Παρνασσό και Οίτη δυτικά και το Καλλίδρομο ανατολικά. Όλα καλά αλλά βόρεια, κοντά στην Λαμία η Οίτη και το Καλλίδρομο σμίγουν σε μιά βαθειά χαράδρα με τον ποταμό Ασωπό στο βάθος. Στο στόμιο των στενών αυτών, τα νερά βγαίνουν σε επίπεδο κάμπο φτιαγμένο από τις προσχώσεις του Σπερχειού όπου και συμβάλλουν.
Το ανάγλυφο βραχώδες, δύσβατο με πολλές μικρές απότομες ρεματιές. Από 'κει έπρεπε, γύρω στα 1900, να περάσει το τραίνο.
Έγινε, τεχνικό επίτευγμα τότε, με αλεπάλληλα τούνελ και γέφυρες.  Η στενότητα χώρου ανάγκασε τους εργάτες να ανοίξουν παράλληλη με τις γραμμές οδό για να φέρνουν υλικά χωρίς να εμποδίζουν τους συρμούς. Αυτό σώζεται σε έναν βαθμό και αποτελεί όμορφη πεζοπορική διαδρομή σήμερα. Το μονοπάτι των σιδηροδρομικών επίσης αποτελεί μιά αρχή για ανάβαση στην Παύλιανη και από 'κει για μεγάλες ορειβατικές-πεζοπορικές διαδρομές σε όλη την Οίτη. Άσε που στο τέλος της παρούσας διαδρομής μας πέσαμε πάνω στο κάστρο της Ωριάς, ένα εντυπωσιακό ύψωμα με επίπεδη κορυφή που αποτελεί ορειβατική πρόκληση από μόνο του. Άλλη φορά...

Wandertag #63: Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017 - Κασούμπι

Κασούμπι > Φρούριο Φυλής > Χασιά

Σήμερα πήγαμε ορειβατικά αλλά μας βγήκε πιό ορειβατικά απ'ότι θέλαμε. Πήγαμε στο Φρούριο Φυλής (640μ.) μέσω υψώματος Κασούμπι (826μ.). Κάτι σαν Ομόνοια - Παγκράτι μέσω Μονής Καισαριανής. Έτσι.
Πέρυσι αφιερώσαμε προσπάθεια να γνωρίσουμε το νέο μονοπάτι του ΕΠΟΣ Φυλής από Χασιά>Διπόταμα>βράχος και ρέμα Θοδώρας>αρχαίος δρόμος>φρούριο Φυλής. Τώρα ερευνήσαμε μια παραλλαγή της ανάβασης αυτής με πληροφορίες από το -παλιό πιά- βιβλίο του Κουγιουμτζέλη. Γνώριζα ότι κάποια ελεύθερη(χωρίς μονοπάτι) προώθηση θα υπάρξει.
Αρχίζουμε από τις ταβέρνες της Χασιάς με την σήμανση για φρούριο Φυλής.

Wandertag #62:Κυριακή 26 Μαρτίου 2017 - Κορυφές Άρματος - Σπήλαιο Πανός

Η εκδρομή είχε αναβληθεί από τις 5.2.2017 (την θέση της πήρε η #63)

Σήμερα περπατήσαμε οκτώ ώρες. Αρχίσαμε ψάχνοντας την σπηλιά Καλαμαρά στο νότιο άκρο του Μεγάλου Άρματος Πάρνηθας. Υπάρχει νέα σήμανση που μας βοήθησε. Αλλά και λίγο ελεύθερα μέσα στα πουρνάρια, το βρήκαμε. Έχει ωραία θέα με μεγάλο πευκοδάσος προς Χασιά. Ήλιος λαμπρός παντού. Από 'κει οδηγόντας μιά ο Αντώνης, μιά ο Dieter και μια εγώ ανεβήκαμε το Άρμα από την κόψη του, κοντά στους γκρεμούς. Φωτό στον γκρεμό, ομαδική φωτό στο κολωνάκι κορυφής, κολατσιό.

Wandertag#61: Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017 - Ορειβατική

Κυπριανός+Ιουστίνη>Μεγάλο χωράφι>Πόρτες>Κεραμίδι>Κούμπουλα>Ταμίλθι>Χασιά

8:30 ξεκίνημα με λιακάδα. Καλή σήμανση πάνω από το μοναστήρι. Μετά το διασελάκι συνέχισα με την σήμανση που μ'έφερε στο Μεγάλο Χωράφι. Έτσι έχασα το πηγάδι Αρμάδε, άλλη φορά. Φάνηκε λίγο χιόνι. Μπήκα στις Πόρτες από τον χωματόδρομο. Θέλει κλάδεμα. Μετά χάθηκα, σχεδόν καμία σήμανση και σπάνια ορατό μονοπάτι. Κρατήθηκα δυτικά προς τα ομαλά πρανή της Κορομηλιάς και ξαναβρήκα το μονοπάτι. Μετά το ξανάχασα αλλά τα βραχάκια του Κεραμιδιού ήταν πιά φανερά. Από 'κει πήρα την κορυφογραμμή Κεραμιδιού. Χιόνι παγωμένο. Στο βόρειο τμήμα μεγάλη θέα προς βόρειες κατευθύνσεις: Αέρας, Κυρά, Καραβόλα, Πλατύ βουνό. Όλα άσπρα.

Wandertag#60: Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017 - Yμηττός

Βόλτα τετράωρη με νηνεμία, λιακάδα, ψύχρα και απεριόριστη ορατότητα. Βλέπαμε μακριά χιονισμένα βουνά της Πελοποννήσου και της Εύβοιας. Από το δασικό σπιτάκι στην αρχή του δρόμου που πάει στη Μονή Καισαριανής, ανεβήκαμε στο παλιό νταμάρι <<καράβι>>. Τώρα ασκούνται αναρριχητές εκεί. Φωτό, μετά ανηφόρα τις σάρες πάνω από το καράβι με την Αθήνα και Πειραιά πιάτο κάτω μας. Γυρίσαμε από Καλοπούλα. Αρκετός κόσμος. Μικροί και μεγάλοι.
Καλή μας χρονιά. Πεζοπόροι ΓΣΑ

Wandertag #59: Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016 - Δυτική Πάρνηθα

Δυτική Πάρνηθα: Σπήλαιο Πανός κυκλική

Μαζευτήκαμε τρεις, ο Γιώργος, η Ειρήνη και ο γράφων. Οι άλλοι χάσανε.
Βαθιά στην Πάρνηθα συμβάλλει το ρέμα Μποντιά στο ρέμα της Γκούρας. Ακόμα και σε στεγνή εποχή, το ρ.Μποντιά πέφτει με καταρράκτη δέκα μέτρων στην Γκούρα και είναι αδιάβατο απλά πεζοπορικά. Η όλη περιοχή είναι συμπαγής βράχος.
Μέσα σ'αυτό, αιώνες; χιλιετίες; ροής νερών έχει κόψει τις ρεματιές Μποντιά και περισσότερο της Γκούρας. Λίγο κατάντι από την συμβολή, στα ανατολικά πρανή της Γκούρας, υπάρχει ευρύχωρο πατάρι όπου και το σπήλαιο Πανός, γνωστό και λατρεμένο από την κλασσική αρχαιότητα. Εκεί πήγαμε.

Wandertag #58: Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016 - Μαυρόρεμα

Κάναμε ένα κύκλο σήμερα, δυτικά του Αυλώνα, στα όρια Αττικής/Βοιωτίας. Ξεκινήσαμε νωρίς γιατί ο Γιώργος έχει εφημερία σήμερα βράδυ και πρέπει να προλάβει. Αφήσαμε τα αυτοκίνητα στην Αγιά Τριάδα, πάνω απ'τον Αυλώνα. Λιακάδα με αραιά σύννεφα, δροσερά. Χωματόδρομοι, πευκοδάσος ανάμεικτο με μακία θαμνότοπο, ρεματιά με πλατάνια θεόρατα, καταπράσινα. Μάντρες κοντά στην μονή Στουδίου, ένα σπίτι. Ακόμα μπορούμε να περπατάμε ελεύθερα, ο Γιώργος βρήκε συντόμευση ως την Μονή. Είχε λειτουργία με αρκετά 4χ4 παρκαρισμένα ένα γύρω.
Χωματόδρομο μέσα σε δασωμένους λόφους. Ερημιά.

Wandertag #57: Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016 - Βελίτσα (Τιθορέα) Παρνασσού

Στα πλαίσια εξερεύνησης άγνωστων - σε μας - διαδρομών, πήγαμε στην χαράδρα Βελίτσας στον νοτιοανατολικό Παρνασσό.
Είναι άθικτο τοπίο με μεγάλα δάση. Φιλοξενεί μονοπάτι γρήγορης ανάβασης στην κορυφή του βουνού, Λιάκουρα 2455μ.
Συναντηθήκαμε στην Κάτω Τιθορέα. Άργησε ο Γιάννης Γραμματικάκης τον οποίο φώναζα <<Γραμματικάκη>> για διαφορά από τον δικό μας Γιάννη.
Ερχόταν μαζί με τον Αντώνη. Τηλεφωνώ.
-Που είστε παιδιά;
-Περάσαμε την Λιβαδιά, είμαστε στον Καρακόλιθο...
-Μα πάτε για ΑΡΑΧΩΒΑ! Κάντε αναστροφή και ρωτήστε που είναι η Τιθορέα!!

Wandertag #56: Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016 - Τατόι

Με καλό καιρό, βρεθήκαμε στην πάνω πρόσβαση του ανακτόρου Τατοϊου. Κάναμε ανάβαση μίας ώρας μέσα σε πυκνό πευκοδάσος, έως την κορυφή Βουρλιώτες. Από εκεί με χωματόδρομους και μονοπάτι κλείσαμε τον κύκλο έως τα αυτοκίνητά μας. Σχεδόν τέσσερεις ώρες, μαζί με κάποιες στάσεις. Είμασταν εικοσιένα άτομα, παληοί και νέοι πεζοπόροι. οι πεζοπόροι της DSA σας προσκαλούν στην επομένη εξόρμηση!

Wandertag #55: Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016 - Αμπολή Γιαννούλας (Χασιά )

Ξαναπήγαμε, όπως σχεδόν κάθε χρόνο, στο παληό υδραγωγείο Χασιάς. Ο δήμος το μετέτρεψε σε μονοπάτι περιπάτου, όταν έπαψε η ύδρευση Φυλής από εκεί. Διαλέξαμε στεγνή εποχή. Έτσι το ρέμα της Γκούρας (Κελάδων) είναι στεγνό για να προωθηθούμε εύκολα στο εικονοστάσι <<Φανερωμένη>>, μέσα στο φαράγγι. Λιακάδα, σχετικά στεγνά παρά την χτεσινή νεροποντή, όλα πράσινα με κυρίαρχο το νέο πευκοδάσος.

Wandertag #54: Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016 - Μικρή Ζήρια

Πρώτη φορά πήγαμε στη Ζήρια. Εύκολη πρόσβαση, κοντά στην Αθήνα. Ξεδιπλώνει δύο ομάδες κορυφών. Την Μεγάλη Ζήρια δυτικά πάνω από το Ξυλόκαστρο και τα Τρίκαλα Κορινθίας. Την Μικρή, με τρείς κορυφές, πάνω από το Κιάτο. Ορειβατίσαμε στην Μικρή.
Το Κεφαλάρι, ορεινό χωριό στα πόδια του βουνού, λίγο πριν την λίμνη Στυμφαλία. Φιλοξενεί φυσιολατρικό-πεζοπορικό καταφύγιο όπου αφήσαμε το αυτοκίνητο. Το μονοπάτι ανηφορικό σε κατάφυτο περιβάλλον μεσογιακής βλάστησης χαμηλού υψομέτρου - μακία βλάστηση. Αρχίζουμε στα 850μ. Γλυκός καιρός. Ζεσταινόναμαστε, μένουμε με φανέλλες. Καλή - και πρόσφατη - σήμανση. Διασχίζουμε χωματόδρομο και μετά άλλη μικρή ανάβαση φτάνουμε σε χλοερό οροπέδιο σε σημείο με πηγάδι. Υψόμετρο κάτι λιγότερο από 1200μ.

Wandertag #53: Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016 - Υμηττός - Καισαριανή

Kαλή μέρα με ήλιο και συννεφάκια.
Κάναμε βόλτα γύρω από το μοναστήρι Καισαριανής.
Πολύς κόσμος, πολλοί ποδηλάτες.
καλή μας χρονιά!
ΤάσοςΚ

Wandertag #52: Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016 -Λόφος Λύκαινα στα Κιούρκα

Το ραντεβού μας ήταν στην Καισαριανή και από κει βρεθήκαμε στα Κιούρκα. Περπατήσαμε μαζί με μια μεγάλη ομάδα φίλων πεζοπόρων. Εφτά ώρες μαζί με τις στάσεις. Καλή πεζοπορική χρονιά 2016/17!

"Wandertag#51: Κυριακή 29 Mαΐου 2016 - Όλυμπος"

Δύο απόφοιτοι της ΓΣΑ, ο Χρήστος Αντωνίου ΓΣΑ'86 και ο γράφων, μετά από προπονήσεις και προετοιμασία μηνών, φτάσαν στην ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας αυτές τις μέρες. Πήγαμε με στενούς συγγενείς και συναδέλφους από την δουλειά, επτά ορειβάτες συνολικά. Μας οδήγησαν δύο θαυμάσιοι οδηγοί βουνού, οι Λιτοχωρίτες Τάσος Νίκας (nikasolympus@gmail.com) και Βασίλης Ρέππας κάνοντας μια ομάδα εννέα ατόμων.
Βρεθήκαμε στα Πριόνια (1000μ.) μεσημέρι και από 'κει, με πλήρη σακκίδια, πήραμε το φαρδύ μονοπάτι που ανεβαίνει στο καταφύγιο Αγαπητός-Ζολώτας (2100μ.). Ωραία, κουραστική πορεία μέσα στην  χαράδρα του ποταμού Ενιπέα που υδρεύει το Λιτόχωρο.

"Wandertag#50: Κυριακή 15 Μαΐου 2016 - Aναρριχητική προπόνηση"

Πήγαμε μόνο δύο, ο Χρήστος (ΓΣΑ'86) και ο γράφων. Ήθελε να'ρθει και ο Στέφανος (ΓΣΑ'88) αλλά δεν άκουσε το ξυπνητήρι. Πήγαμε για πρακτική άσκηση σε ελαφρά αναρρίχηση. Υπάρχει πάντοτε η περίπτωση πτώσης. Προετοιμαζόμαστε γιά ανάβαση Ολύμπου σύντομα. Θέλουμε εξάσκηση!
Πεδίο άσκησης η κόψη Φλαμπουριού στην Πάρνηθα. Έχει πολύ καλό καιρό, στεγνά, 20 βαθμούς, συννεφάκια που και που. Περνάμε την τελευταία βίλλα Θρακομακεδόνων, σκαρφαλωμένη στα 600μ. υψόμετρο, πάνω στα βράχια της κόψης. Το αφεντικό μπορεί να καβαλήση το κάγκελο της βεράντας του, φορόντας άρβυλα και να πάει ορειβασία κατ'ευθείαν! Πάει; Η απορία μας έμεινε..
Ακολουθούμε τα γαλάζια σημάδια. Η θέα γρήγορα γίνεται πανοραμική. Το κτίριο του τελεφερίκ είναι ήδη κάτω χαμηλά. Πράσινος πευκόνας, το αεροδρόμιο Τατοϊου, ασπριδερές πολυκατοικίες ξεχύνονται ως την Καστέλλα και τον Σαρωνικό. Σκαρφαλώνουμε μερικά σημεία και φτάνουμε σε ευρύχωρο πατάρι. Επάνω μας έχει μία κάθετη γωνία, ίσως έξι μέτρα ύψος. Βρίσκω πατήματα και λαβές, κάνω έλξη αλλά δεν αρκεί. Πέφτω όρθιος πίσω στο πατάρι. Δεύτερη προσπάθεια, πάλι τα ίδια. Ο Χρίστος παρατηρεί ότι με ανοιχτό πάτημα, ίσως είναι καλλίτερα. Με τρίτη προσπάθεια επιτυχία. Ανεβαίνω άλλο ένα βήμα. Είμαι τώρα περίπου στην μέση της γωνίας. Το κοιτάζω, παραείναι κάθετο ( κλίση 100% ) . Δεν βλέπω κοντινά πατήματα και λαβές να συνεχίσω.

"Wandertag #49: Κυριακή 24 Απριλίου 2016 - Φράγμα Μαραθώνα "

Φράγμα Μαραθώνα (ξανά) Κυριακή των Βαΐων: Βρεθήκαμε στο κέντρο Αθήνας, στην Κηφισιά και στο φράγμα. Λιακάδα με αέρα σε μεριές. Η Αλεξάνδρα είχε τα μέσα και μας άνοιξε ο φρουρός την πορτίτσα που οδηγεί από την άκρη του φράγματος, κάτω στην βάση και στον Ναό της αγίας..ΕΥΔΑΠ.
Είναι ένα μαρμάρινο πιστό αντίγραφο του θησαυρού των Αθηναίων στους Δελφούς. Υπάρχει αναμνηστική πλάκα για την κατασκευή του έργου το 1926 με 1931 από την εταιρεία Ούλεν ( Η.Π.Α.) και έξι χιλιάδες Έλληνες εργάτες. Ανάμεσά τους και τεχνίτες πέτρας. Το φράγμα είναι μαρμάρινο!
Μας άνοιξε πάλι ο φρουρός, κάτω στην περίφραξη. Έτσι περάσαμε έξω στην σκιερή ρεματιά με τα ψηλά δέντρα. Τούτη την φορά έτρεχε αρκετό νερό και δυσκόλεψε λίγο την πορεία. Ακολουθήσαμε την ρεματιά ως τον πύργο Οινόης. Σε στενό σημείο στο ρέμα μέσα, μας μπλοκάρανε γίδια με ..ευαισθησίες. Ο βοσκός ζήτησε να παρακάμψουμε γιατί τα σκυλάκια της Νίκης και του Τζέφρευ θα ενοχλούσανε τα ζώα του. Σε άλλο σημείο έχει ξεπηδήξει νέο χωράφι με σπανάκια; μελιτζάνες; Άνθρωποι της πόλης αγνοούμε την όψη των φυτών. Ο φίλος γεωργός έφαγε το μονοπάτι νούμερο 4 στο σημείο αυτό και μόνο με προηγούμενη γνώση, γνωρίζει κανείς πως να συνεχίσει...

"Wandertag #48: Κυριακή 17 Απριλίου 2016 - Γεράνεια Λουτρακίου"

Πάλι στα Γεράνεια να προλάβουμε την Άνοιξη! Την προλάβαμε! Πήγαμε στο νοτιο-ανατολικό άκρο της λεγομένης Παλιοβούνας (Χαρβάτι). Εκεί αρχίζει μονοπάτι του Ορειβατικού Συλλόγου Λουτρακίου με σήμανση πράσινων τετραγώνων. Ήπια ανάβαση 700 μ. περίπου μέσα σε πυκνή βλάστηση θάμνων καθώς και ψηλών πεύκων. Φτάνουμε στα λιβάδια Φίχθι όπου βρήκαμε δυο μοτοσικλετιστές κρος.
Κάτσαμε για νερό και φαϊ. Συνεχίζουμε σε ακόμη ωραιότερο σκηνικό, μέσα σε ρεματιά με πηγές και μεικτά κωνοφόρα/φυλλοβόλα. Κάθε φορά που βλέπουμε μια ράχη μπροστά μας, ελπίζουμε ότι θα είναι η τελική ανάκαμψη, κάτι σαν την οικονομία μας. Η Άννα μου έχει θυμώσει: Τα γράφω εύκολα στην πρόσκληση, πιό κουραστικά στην ανάβαση με ιδρώτες, κουρασμένες γάμπες και τέτοια.

1. "Wandertag #47: 20 Μαρτίου 2016 - Πέτρα και Πίντιζα Παλιοβούνας Γερανίων"
  2. "Wandertag #46: 6 Μαρτίου 2016 - Φρούριο Φυλής"
  3. "Wandertag #45: 28 Φεβρουαρίου 2016 - Νταμάρι Αλούλα στον Διόνυσο"
  4. "Wandertag #44: Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016 - Εξερεύνηση της Θοδώρας"
  5. "Wandertag #43: 21 Φεβρουαρίου 2016 - Περίπατος στον Υμηττό"
  6. "Wandertag #42: 7 Φεβρουαρίου 2016 - Κόψη Φλαμπουριού"
  7. "Wandertag #41: 31 Ιανουαρίου 2016 - Κατσιμίδι - Μόλα"
  8. "Wandertag#40: 24 Ιανουαρίου 2016 - Μικρή Χούνη - Μον Παρνές - Μπάφι"
  9. "Wandertag#39: 17 Ιανουαρίου 2016 - Πύργος Οινόης - Φράγμα Μαραθώνα "
  10. "Wandertag#38: 10 Ιανουαρίου 2016 - Πάρνηθα"
  11. "Wandertag #37: 6 Δεκεμβρίου 2015 - Πλατανάκι"
  12. "Wandertag#36: 22 Νοεμβρίου 2015 - Υμηττός"
  13. "Wandertag #35: 8 Νοεμβρίου 2015 - Τατόι"
  14. "Wandertag #34: 25 Οκτωβρίου 2015 - Αυλώνας/Κιούρκα "
  15. "Wandertag #33: 18 Οκτωβρίου 2015 - Δίρφυς 1743μ."
  16. "Wandertag #32: 4 Οκτωβρίου 2015 - Σπήλαιο Πανός"
  17. "Wandertag #31: 20 Σεπτεμβρίου 2015 - Πάρνηθα"
  18. "Wandertag #30: 29 Μάη - 1 Ιούνη 2015 - Πάρνωνας 3ήμερο Αγίου Πνεύματος"
  19. "Wandertag #29: Πρωτομαγιά 2015 - Πεντέλη, Νταμάρι Αλούλα"
  20. "Wandertag #28: 19 Απριλίου 2015 - Υμηττός"
  21. Καλό πεζοπορικό Πάσχα !
  22. "Wandertag #27: 15 Μαρτίου 2015 - Πάρνηθα "
  23. "Wandertag #26: 8 Μαρτίου 2015 - Αμπολή Γιανούλας στην Χασιά (Φυλή) "
  24. "Wandertag #25: 22 Φεβρουαρίου 2015 - Κόψη Φλαμπουριού"
  25. "Wandertag #24: 15 Φεβρουαρίου 2015 - Υμηττός"
  26. "Wandertag #23: 7 Δεκεμβρίου 2014 - Κόψη Φλαμπουριού"
  27. "Wandertag #22: 30 Νοεμβρίου 2014 - Υμηττός"
  28. "Wandertag #21: 16 Νοεμβρίου 2014 - Πάρνηθα"
  29. "Wandertag #20: 9 Νοεμβρίου 2014 - Μονή Καισαριανής"
  30. "Wandertag #19: 19 Οκτωβρίου 2014 - Πάρνηθα"
  31. "Wandertag #18: 12 Οκτωβρίου 2014 - Πάρνηθα"
  32. "Wandertag #17: 28 Σεπτεμβρίου 2014 - Υμηττός "
  33. "Wandertag #16: 8 Ιουνίου 2014 - Γεράνεια 8 Ιούνη"
  34. "Wandertag #15: 11 Μαΐου 2014 - Κακή Ράχη "
  35. "Wandertag #14: 9 Μαρτίου 2014 - Τατόι "
  36. "Wandertag #13: 9 Φεβρουαρίου 2014 - Φαρμακάς Κορινθίας"
  37. "Wandertag #12: 19 Ιανουαρίου 2014 - Πεντέλη "
  38. "Wandertag #11: 24 Νοεμβρίου 2013 - Κεντρικός Υμηττός"
  39. "Wandertag #10: 17 Νοεμβρίου 2013 - Υμηττός "
  40. "Wandertag #9: 10 Νοεμβρίου 2013 - Πάρνηθα "
  41. "Wandertag #.. - 27 Οκτωβρίου 2013 - Πάρνηθα 27.10.2013"
  42. "Wandertag #.. 20 Οκτωβρίου 2013 - Καισαριανή"
  43. "Wandertag #8: 12 Οκτωβρίου 2013 - Υμηττός"
  44. "Wandertag #7: 14 Απριλίου 2013 - Αγάλη Ευβοίας"
  45. "Wandertag #6: 31 Μαρτίου 2013 - Πάρνηθα"
  46. "Wandertag #5: 10 Μαρτίου 2013 - Υμηττός"
  47. "Wandertag #4: 17 Φεβρουαρίου 2013 - Πάρνηθα"
  48. "Wandertag #3: 3 Φεβρουαρίου 2013 - Χασιά"
  49. Ακύρωση Wandertag της 9.12.2012
  50. "Wandertag #2: 18 Νοεμβρίου 2012 - Ανάβυσσος"
  51. "Wandertag #1: 4 Νοεμβρίου 2012 - Περίπατος στον Υμηττό"
  52. "Wandertag#B:24 Ιανουαρίου 2010 - Βόρεια Πάρνηθα"
  53. "Wandertag#A: 3 Ιανουαρίου 2010 - Νότιος Υμηττός"

Από τη δεκαετία του '60 μέχρι σήμερα

Με την υποστήριξη:

Γερμανική Σχολή Αθηνών Galanis Sports Data

Eκδηλώσεις του μήνα

Εδώ φιλοξενούμε τις απόψεις σας

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ

instagram takipçi instagram takipçi free followers for instagram instagram takipçi satın al instagram free followers free instagram followers instagram takipçi kasma instagram beğeni hilesi cheat follower for instagram instagram giriş instagram free follower tiktok takipçi hilesi twitter begeni twitter takipci smm panel sosyal medya paneli instagram takipçi kasma instagram takipçi hilesi instagram beğeni hilesi instagram takipçi instagram giriş instagram takipçi satın al instagram free followers instagram free follower cheat follower for instagram free instagram followers free followers for instagram tiktok takipçi hilesi twitter begeni twitter takipci smm panel sosyal medya paneli 1080p Dizi izle deneme bonusu adana escort mersin escort iptv iptv satın al iptv bayilik