|
Μπήκαμε στην Μεγάλη Εβδομάδα, το σχολείο έκλεισε, αλλά οι εκδοτικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες δείχνουν ότι αυξάνονται. Ευχόμαστε σε όλους Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση και ειδικά στον πρώην πρόεδρο του Συλλόγου Μάκη Δριμαρόπουλο, ο οποίος αναρρώνει, έπειτα από μία επέμβαση και πάει άριστα. Μάκη, σιδερένιος.
Κυκλοφόρησε το 34ο του εξαιρετικού περιοδικού "Εξάντας", που εκδίδεται στο Βερολίνο από τον "δικό μας" Ulf Dieter Klemm με εξώφυλλο τον Μίκη Θεοδωράκη, 100 σελίδες και δύο άρθρα του Παντελή Παντελούρη και Κώστα Καλφόπουλου, τα οποία θα παρουσιάσουμε σταδιακά στα επόμενα τεύχη.
Κυκλοφόρησε επίσης ο νέος τόμος της Φιλελληνικής Βιβλιοθήκης, που επιμελείται ο Κώστας Παπαηλιού και αυτή την φορά συγγραφέας είναι η Ρεγγίνα Μανουσάκη, πρώην καθηγήτρια της Σχολής από το 1980 έως το 1984. Τίτλος του τόμου: "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ και γερμανικός φιλελληνισμός".
Μέσα στα ευχάριστα και η αναγόρευση του Cornelius Prittwitz σε Επίτιμο Διδάκτορα του ΑΠΘ.
Και μέσα σε όλα ο Καβαδέλλας με Wandertag στο Βροκόλι μαζί με Κώστα Παπαηλιού και Μαργαρίτα, αλλά και Δημήτρη Δαμκαλίδη.
Ας προτείνουμε και δύο βιβλία, που μέσα στις διακοπές μπορούν να διαβαστούν ευχάριστα: - του Γεράσιμου Γασπαρινάτου, και - του Παναγιώτη Παντελούκα
Παρουσιάσαμε στο προηγούμενο τεύχος του montags το βιβλίο του Κώστα Χατζιώτη "Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας", από τις Εκδόσεις Παρισιάνου που ανήκουν στην σύζυγο του Κώστα Παπαηλιού και θα συνεχίζουμε να αναφερόμαστε σ' αυτό διότι πρόκειται για μία εξαιρετική έκδοση.
Επίσης ξαναδημοσιεύουμε το χιουμοριστικό σημείωμα του Κώστα Παπαηλιού "Πάλι κερδίσατε Κωστάκη;", διότι μας "ξέφυγε" μιά παράγραφος.
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα montags, η Σχολή επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα της και καλεί εμάς, τους αποφοίτους με σκοπό να συγκεντρώσει δηλώσεις και φωτογραφίες για την ενότητα "Our stories" στην πρώτη σελίδα της, μία πρωτοβουλία, που βεβαίως υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά μιάς και γίνεται για πρώτη φορά.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της Μεγάλης Εβδομάδας:
Μ.Δευ / Μο 18.04 - Μ.Τρι / Di 19.04 - Μ.Τετ / Mi 20.04 - Μ.Πεμ / Do 21.04 - Μ.Παρ / Fr 22.04 - Μ.Σαβ / Sa 23.04 - Κυρ / So 24.04 - Κυριακή του Πάσχα
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς. Σήμερα έχουμε πάλι δύο νέες αγγελίες και μάλιστα από την Γερμανική Σχολή Αθηνών.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Πρόσκληση προς Αποφοίτους: Our StoriesOur Stories
Αγαπητές και αγαπητοί απόφοιτοι,
στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας ιστοσελίδας της Γερμανικής Σχολής Αθηνών που αναμένεται να βγει στον αέρα πριν το καλοκαίρι, πρόκειται να εντάξουμε στην αρχική σελίδα φωτογραφίες και σύντομες δηλώσεις αποφοίτων μας.
Σε ένα κειμενάκι 40-50 λέξεων (και όχι περισσοτέρων από 60), σας προσκαλούμε να γράψετε μια δήλωση για το σχολείο μας. Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις αξίες με τις οποίες σας «προίκισε» η Γερμανική Σχολή Αθηνών ή το τι αποκομίσατε από τα χρόνια σας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών που επέδρασε καταλυτικά στην ενήλικη ζωή σας ή απλώς τι σας έρχεται στον νου, τι συναισθήματα σας γεννιούνται, όταν θυμάστε το σχολείο.
Θα χρειαστούμε μια όμορφη φωτογραφία σας (τουλάχιστον 350 x 400 px), τη σύντομη δήλωσή σας έκτασης 40-50 λέξεων, το ονοματεπώνυμο που θέλετε να εμφανιστεί καθώς και το έτος αποφοίτησης από τη Σχολή. Η αποστολή αυτών των στοιχείων εκ μέρους σας θα ισοδυναμεί με συναίνεση προς τη Σχολή να τα χρησιμοποιήσει δημόσια. Παρόλα αυτά θα θέλαμε μέσα στο συνοδευτικό κείμενο που θα μας στείλετε να αναφέρετε την πρόταση: «Συναινώ στην δημοσίευση του ονόματος, έτους αποφοίτησης, φωτογραφίας μου και δήλωσης σχετικά με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών στη νέα ιστοσελίδα της Σχολής.»
Στην ιστοσελίδα δεν πρόκειται να αναφέρονται άλλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική ιδιότητα ή οι δράσεις και τα έργα των αποφοίτων που θα φιλοξενούμε. Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε μέσα από τις δηλώσεις των κάθε ηλικίας αποφοίτων μας τη σημασία που έπαιξε το σχολείο στη ζωή τους. Σκοπός μας είναι τα σύντομα αυτά πορτρέτα των αποφοίτων μας να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα. Τα mail σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία παρακαλούμε να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση karamina@dsathen.gr.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) εκ μέρους της ομάδας εργασίας της νέας ιστοσελίδας
|
"Εξάντας": Κυκλοφόρησε το νέο τεύχοςΚυκλοφόρησε το τεύχος 34 του περιοδικού "Εξάντας". Πρόκειται για το τεύχος του Δεκεμβρίου 2021 και είναι αφιερωμένο στον μεγάλο μουσικοσυνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Στο τελευταίο αυτό τεύχος φιλοξενείται ένα άρθρο του Παντελή Παντελούρη, πρώην προέδρου του Συλλόγου Αποφοίτων, με τίτλο "125 χρόνια Γερμανική Σχολή Αθηνών", αλλά και ένα "Γράμμα από την Αθήνα" του Κώστα Καλφόπουλου. Και στα δύο αυτά κείμενα θα αναφερθούμε αναλυτικά σε ξεχωριστά άρθρα μας. Ειδικά το κείμενο του Παντελή είναι εκτενέστατο (περίπου 15 σελίδες) και καλύπτει την ιστορία της Γερμανικής από τον Όθωνα μέχρι σήμερα.
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην εξαιρετική προσπάθεια που κάνει ο "δικός μας" Dieter Klemm που ζεί στο Βερολίνο. Μαζί με την Φανή – Μαρίνα Παπούλια, κόρη του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια, τον Γιώργο Λάιο, που είναι και ο υπεύθυνος έκδοσης και τον Claus Quassowski εκδίδουν κάθε 6 μήνες αυτό το μοναδικό στο είδος του περιοδικό με άρθρα στα ελληνικά και στα γερμανικά, με μεταφράσεις λογοτεχνικών κειμένων και πολλά άλλα.
Ο "Εξάντας" ιδρύθηκε στις 20 Φεβρουαρίου του 2005 από Έλληνες που ζουν στο Βερολίνο με τίτλο Verein „Exantas Berlin“.
|
Ελληνική Επανάσταση και γερμανικός φιλελληνισμός Κυκλοφόρησε η "Ελληνική Επανάσταση - γερμανικός φιλελληνισμός". Πρόκειται για τον νέο τόμος της σειράς "Φιλελληνική Βιβλιοθήκη" των Εκδόσεων Παρισιάνου, που επιμελείται ο Κώστας Παπαηλιού. Συγγραφέας είναι η Ρεγγίνα Μανουσάκη Quack, η οποία ήταν καθηγήτρια στην Γερμανική Σχολή Αθηνών το διάστημα 1980-1984 και έχει δημοσιεύσει πληθώρα μελετών και μεταφράσεων σε ελληνικά και γερμανικά περιοδικά. Το βιβλίο ξεκινά με την συμμετοχή των Γερμανών στον Αγώνα, τους εθελοντές, τον Γερμανό ιατρό J.D.Elster και την συνάντηση με τον Κολοκοτρωνη στην Τριπολιτσά. Έχει ιδιαίτερη σημασία η αποκάλυψη, ότι, από τους περίπου 1200 φιλέλληνες, που ήρθαν από το 1821 και μετά στην Ελλάδα από την Βόρεια και Δυτική Ευρώπη, η συντριπτική πλειοψηφία ήταν Γερμανοί. Στην Β' ενότητα γίνεται αναφορά στις γερμανικές εφημερίδες της εποχής σχετικά με τα πολεμικά γεγονότα στην Πελοπόννησο το 1821 και το 1822 και την απήχηση της Εθνικής Συνέλευσης της Επιδαύρου στον γερμανικό Τύπο. Η Γ' ενότητα περιστρέφεται γύρω από την πορεία του Φιλελληνικού Κινήματος στην Γερμανία, τον Metternich, τα τραγούδια του Wilhelm Müller για τους Μανιάτες, τα ψευδοαπομνημονεύματα ενός Γερμανού εθελοντή και τα ημερολόγια του '21 Πρώσων αξιωματικών.
"κλέφτη με λέει ο ανθρωπάκος που λέει τον κλέφτη αφέντη, τούτον τον κλέφτη, που του έχει κλέψει το αγαθό των αγαθών"
(από ένα απόσπασμα από το ποιήμα "Ο Μανιάτης" του Müller).
Η Δ' και τελευταία ενότητα περνάει στην περίοδο μετά το 1830 με την ειρηνευτική δράση του Friedrich Thiersch στο Ναύπλιο το 1832, τις παρατηρήσεις του ζεύγους Σχινά για την κατάσταση στην Ελλάδα το 1834/35 και τις αφηγήσεις Γερμανού πρίγκιπα Πύκλερ από το Ναύπλιο και την Μεσσηνία το 1836. Το βιβλίο χαιρετίζει ο Γερμανός πρέσβης Ερνστ Ράιχελ και περιλαμβάνονται ανάμεσα στα ντοκουμέντα και τις φωτογραφίες, 22 μελέτες τις συγγραφέως που έχουν δημοσιευτεί τα τελευταία 40 χρόνια.
Σχετικά άρθρα:
Κώστας Παπαηλιού: "Φιλελληνικά"...
Κώστας Παπαηλιού: Φιλελληνική Βιβλιοθήκη...
Κώστας Παπαηλιού: "Πριν 140 χρόνια πέθανε στην Αθήνα ο μεγάλος φιλέλληνας ιατρός Ερρίκος Τράιμπερ"...
|
Αναγόρευση του Cornelius Prittwitz σε Επίτιμο Διδάκτορα του ΑΠΘ Ο Cornelius Prittwitz, απόφοιτος του 1973, διεθνούς βεληνεκούς ποινικολόγος, αναγορεύτηκε σε Επίτιμο Διδάκτορα της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης την Δευτέρα 11 Απριλίου 2022. Η τελετή έλαβε χώρα στις 18.00, στην Αίθουσα Κωνσταντόπουλος, (αίθουσα 112) στο κτίριο της Νομικής και τον έπαινο προς τον Tιμώμενο εκφώνησε η Καθηγήτρια της Νομικής Σχολής Μαρία Καϊάφα-Γκμπάντι.
O Cornelius Prittwitz γεννήθηκε το 1953 στη Γερμανία, ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στη Γερμανική Σχολή των Αθηνών και απέκτησε από τότε πολύ καλές γνώσεις όχι μόνο της Ελληνικής γλώσσας αλλά και του Ελληνικού πολιτισμού. Σπούδασε, ως υπότροφος του Εθνικού Ιδρύματος Υποτροφιών της Γερμανίας, Νομική και Πολιτικές Επιστήμες στα Πανεπιστήμια του Μονάχου, της Γενεύης και της Φραγκφούρτης. Μετά από μια άριστη διδακτορική διατριβή στο Πανεπιστήμιο της Φραγκφούρτης υπό την επίβλεψη του Klaus Lüderssen, σπούδασε επί διετία (1983-1985), στο John F.-Kennedy School του Πανεπιστημίου του Harvard, Δημόσια Διοίκηση με κέντρο βάρους το πεδίο της Ποινικής Δικαιοσύνης ολοκληρώνοντας τις σπουδές του με το σχετικό Μάστερ.
|
Ελένη Γέμτου: "Ιστορία της τέχνης" Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο της Ελένης Γέμτου με τίτλο "Ιστορία της Τέχνης" από τις εκδόσεις Επίκεντρο.
Το βιβλίο αυτό απευθύνεται κυρίως στους ελληνόφωνους σπουδαστές τεχνοϊστορικών κατευθύνσεων που ολοκληρώνοντας τις προπτυχιακές τους σπουδές έχουν ελάχιστη εξοικείωση με επιστημολογικά θέματα του γνωστικού τους πεδίου: έχει σκοπό να συμβάλει στην κατανόηση των δομών, των σκοπών και των μεθόδων της επιστήμης της ιστορίας της τέχνης. Στον δυτικό κόσμο ολοένα και περισσότεροι ιστορικοί της τέχνης ασχολούνται με τη μεθοδολογία της επιστήμης τους, τάση που έχει τις απαρχές της στους σημαντικούς ιστορικούς της τέχνης του φιλοσοφικού-εξηγητικού ερμηνευτικού συστήματος των αρχών του 20ου αι. Νεότερες και σύγχρονες μελέτες καταδεικνύουν εγχειρήματα καταγραφής αφηγημάτων για την ιστορία της ιστορίας της τέχνης, ανθολόγησης θεωρητικών και μεθοδολογικών κειμένων με κριτικούς σχολιασμούς, ή και αναλύσεων των μεθόδων του μοντέρνου και μεταμοντέρνου παραδείγματος, στο πλαίσιο των οποίων η καταγραφή της ιστορίας της τέχνης ακολούθησε εντελώς διαφορετικές μεθόδους.
Περισσότερα...
|
Παύλος Μπακογιάννης: "Πάλι κερδίσατε Κωστάκη;" Από τον Κώστα Παπαηλιού:
Τα χρόνια της Μετσόβου είναι για μένα άρρητα συνδεδεμένα με τα χρόνια των σπουδών μου στη Γερμανία, συγκεκριμένα στο Braunschweig. Εκει βρήκα τον Μάρκο Γουζέλη και τον Βασίλη Σαλαπάτα από την τάξη του '61, τους αχώριστους Μάκη Αγγελίδη και Τζώκο Ιωαννίδη από την τάξη του '62 και ακολούθησαν οι "νέοι", όπως τους λέγαμε, ο Πάνος Λασκαρίδης, ο Γιαννης Χατζόπουλος από την τάξη του '65 και αρκετοί άλλοι.
Παρεμπιπτόντως οι απόφοιτοι της Γερμανικής έπερναν το δίπλωμα τους σε εύλογο χρονικό διάστημα, δηλ. σε 10 με 12 εξάμηνα. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες σειρές φοιτητών (δυστυχώς τότε ήταν περίπου μηδενική η παρουσία φοιτητριών στο Πολυτεχνείο) οι οποίοι, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, αργούσαν πολύ να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γιαυτό τον χρόνο φοίτησης τους τον μετρούσαν σε Ολυμπιάδες, δηλ. τετραετίες!
Στο Braunschweig λοιπόν είχαμε φτιάξει μια φοιτητική ομάδα ποδοσφαίρου, τον Αστέρα και με αυτή παιζαμε στο πρωτάθλημα των ελληνικών συλλόγων. Και ήταν άγραφος νόμος η ομαδα που κέρδιζε να παρει τηλέφωνο το Bayerische Rundfunk στο Μόναχο και να δώσει το αποτέλεσμα του ματς για την ελληνική εκπομπή της Κυριακής. Αυτό το είχα αναλάβει εγώ. Και στο τηλέφωνο απαντούσε ο αείμνηστος Παύλος Μπακογιάννης που έκανε την εκπομπή. Δεν τον εγνώρισα ποτέ προσωπικά. Αλλά θυμάμαι μετά πάνω από 50 χρόνια το φιλικό του ύφος στο τηλέφωνο και του χιούμορ του που μόλις με άκουγε μου έλεγε: "Πάλι κερδίσατε Κωστάκη;"
|
Ατομική έκθεση της Κυριακής Γονή, Art Collection Deutsche Telekom Η Κυριακή Γονή με μια ατομική έκθεση στο Kunstverein Ost στο Βερολίνο Gallery Weekend, η οποία ξεκινά στις 28.4 και διαρκεί έως τις 21.5:
Η σημασία της φωνής στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
(*) η φωτογραφία είναι από τον Ανδρέα Σιμόπουλο
Στο Not allowed for algorithmic audiences (2021), ένας ψηφιακός φωνητικός βοηθός αναλύει τα ψηφιακά φωνητικά συστήματα και τη σχέση τους με τα στερεότυπα φύλου, τις κοινωνικές ανισότητες, καθώς και με τις υποδομές επιτήρησης και την κλιματική κρίση.
Συνεχίζοντας την έρευνα της στη σχέση του ανθρώπου και της μηχανής και στις πολιτικές πτυχές της τεχνολογίας, η Κυριακή Γονή εστιάζει στο έργο αυτό στη χρήση των φωνητικών βοηθών και τη σημασία της φωνής. Τα τελευταία χρόνια οι ψηφιακοί βοηθοί έχουν διεισδύσει δυναμικά στην καθημερινότητα μας, εκτελώντας μια σειρά καθηκόντων για εμάς και συγχρόνως συλλέγοντας τους ήχους, που εμείς παράγουμε για την περαιτέρω εκπαίδευσή τους.
|
Παύλος Αγιαννίδης: "Ο Καβάκος μεταξύ Ρώσων, Μπραμς και ΣΥΡΙΖΑ" Πέρα από τα τεχνικά, τα συνδικαλιστικά και τα προσωπικά, δεν μπορεί να μη συνυπολογιστεί και η «πολιτική» διαφωνία της πλειονότητας των μουσικών με τον «διεθνή» βιολονίστα και μαέστρο. Η οποία έπεσε εντόνως στο τραπέζι της… ψηφοφορίας, που κατέληξε σε αρνητική απάντηση.
Οσοι θυμούνται εκείνη την παλιά και θρυλική ταινία «Σας αρέσει ο Μπραμς;» («Goodbye Again», από το μυθιστόρημα της Φρανσουάζ Σαγκάν «Aimez-vous Brahms?»), να σηκώσουν το χέρι τους. Εντάξει, είχαν μείνει στην Ιστορία του σινεμά οι ρόλοι (σε ερωτικό τρίγωνο) της Ινγκριντ Μπέργκμαν, του Αντονι Πέρκινς και του Ιβ Μοντάν, στην ταινία του 1961. Που υπέγραφε ο γεννημένος στο Κίεβο (κοίτα, συμπτώσεις της Ιστορίας!) και πολιτογραφημένος αμερικανός σκηνοθέτης Ανατόλ(ι) Λίτβακ.
Δείτε το άρθρο του Πάυλου Αγιαννίδη στο protagon.gr...
|
Γιάννης Βαληνάκης: "Η αναβάθμιση της Τουρκίας αντιμετωπίζεται με σχέδιο" Οπως στην ιατρική, έτσι και στις διεθνείς σχέσεις, η ορθή διάγνωση και έγκαιρη πρόληψη διανοίγουν πολύ περισσότερες δυνατότητες επιτυχούς αντιμετώπισης των προβλημάτων. Στην περίπτωση της εισβολής στην Ουκρανία, ορισμένες χώρες προέβλεψαν ορθά τα γεγονότα, ενώ άλλες κατελήφθησαν εντελώς απροετοίμαστες, θεωρώντας ότι ο πόλεμος έχει εκλείψει για πάντα από την Ευρώπη. Βασικό λάθος των τελευταίων ήταν να υπολογίσουν τις κινήσεις του Πούτιν με βάση ευρωπαϊκά κριτήρια και αξίες. Αποδείχθηκε ότι η «ευσεβοποθική» ανάγνωση του αντιπάλου οδηγεί σε άκρως επικίνδυνα μονοπάτια. Μπορούμε άραγε να ελπίσουμε ότι το πάθημα θα γίνει μάθημα και θα προχωρήσουμε ως χώρα σε μια σοβαρή αναπροσαρμογή της στρατηγικής μας;
Δείτε το άρθρο του Γιάννη Βαληνάκη στην εφημερίδα "Καθημερινή" της 10.4.2022...
|
Κώστας Χατζιώτης "Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας" «Τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας αγάπησα και θαύμασα από μικρό παιδί τότε που οι γονείς μου με οδηγούσαν σχεδόν κάθε Κυριακή πρωί στον τότε Βασιλικό Κήπο. Καθώς φτάναμε στην είσοδο, κοντοστεκόμουν να θαυμάσω τα μεγαλόπρεπα μέγαρα που απλώνονταν επιβλητικά μπροστά στα μάτια μου. Και μακάριζα τους ευτυχείς ενοίκους που κατοικούσαν σε αυτά τα αρχοντικά. Όταν μεγαλώσω, σκεπτόμουν, θα καταγράψω την ιστορία αυτής της μοναδικής λεωφόρου». Η λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας υπήρξε από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα και για όλο το μισό του 20ού αιώνα η βιτρίνα αλλά και η καρδιά της Αθήνας».
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Παρισιάνου το νέο βιβλίο του Κώστα Χατζιώτη: "Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας". Πρόκειται για ένα τόμο 460 σελίδων με μοναδικές φωτογραφίες, με χάρτες από το 1875, το 1912 και το 1925, με ιστορίες για τους κατοίκους, και με αναφορές στους αγαπημένους περιπάτους επώνυμων Αθηναίων, όπως του Ανδρέα Συγγρού, του Λεωνίδα Δεληγιώργη, αλλά και του Κωνσταντίνου Καβάφη, πού όταν επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Αθήνα, το 1901, έγραφε: "Περπατήσαμε στην οδόν Κηφισίας, όπου είδα μερικές ωραιότατες επαύλεις, όπως του Ψύχα, του Παπούδωφ, του Συγγρού" . Μερικοί από τους τίτλους των κεφαλαίων: Τα διατηρητεά της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, Τα παλαιά ανάκτορα, Το Παλατάκι, Ο Εθνικός (Βασιλικός) Κήπος, Τα παραπήγματα - Το πάρκο της Ελευθερίας, Τα καταστήματα κλπ. Μερικές μοναδικές φωτογραφίες με την πολυκατοικία Ι. Πεσματζόγλου στην γωνία Βασιλίσσης Σοφίας και Ηρώδου Αττικού σε σχέδια του Τσίλλερ, που όμως έχει κατεδαφιστεί), με το Πρατήριο της Shell στο Νο.10, με την οικία Roeser, με το μέγαρο της Δουκίσσης Πλακεντίας, αλλά και της Ριζαρείου Σχολής και από την οποία σήμερα διασώζεται ένα μικρό μόνο κτίσμα καθώς και ο ναός του Αγίου Γεωργίου. Ακόμη φωτογραφίες από την Βίλα Μαργαρίτα στην διασταύρωση με την Μεσογείων, στην έπαυλη του Νικολάου Θών, που πυρπολήθηκε στα Δεκεμβριανά, αλλά και οικιών που σώζονται όπως της Μαριάνθης Σίμου-Ευγενίδη, του Μεγάρου Κ.Ζαρίφη, μία από τις αρχοντικότερες οικοδομές του Μεσοπολέμου, που σήμερα στεγάζει την Πρεσβεία της Σερβίας.
|
Γεράσιμος Γασπαρινάτος: "ΜΕΛΑΘΡΑ, ΔΟΛΑΡΙΑ, ΣΟΥΙΤΕΣ, ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ" Το βιβλίο αυτό αφιερώνεται με αγάπη κι ευγνωμόσύνη στον δάσκαλο και ακούρατο σκαπανέα του σχολικού/ερασιτεχνικού θεάτρου Στέλιο Παπαπέτρου.
Με την αφιέρωση αυτή κυκλοφόρησε το πρώτο βιβλίο του Γεράσιμου Γασπαρινάτου. Δανειζόμαστε απο την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ το κείμενο της παρουσίασης:
Ένα πρώτο δείγμα δραματουργικής έκφρασης του Γεράσιμου Γασπαρινάτου αποτελεί το θεατρικό έργο Μέλαθρα, δολάρια, σουίτες, πετρογκάζ. Πρόκειται για μια σπαρταριστή έμμετρη φάρσα, υπόδειγμα ρυθμικής αίσθησης, ειρωνικής και «ακροβατικής» γλώσσας. Η φαινομενική απλότητα των στίχων κρύβει έναν τεχνικό άθλο, αποτελεί μία σύγχρονη ποιητική οντότητα γεμάτη ισορροπημένες αντιθέσεις.
Η λαχτάρα του Νεοέλληνα για μια καινούρια εποχή κυριαρχεί ως θεματική (καινούρια εποχή για το χωριό γλυκοχαράζ’,με μέλαθρα, δολάρια, σουίτες, πετρογκάζ) παραβλέποντας άλλους παράγοντες επιζήμιους για τους ίδιους τους ήρωες, για τη μικρή τους κοινωνία, για τον τόπο τους γενικότερα. Είναι ένα έργο θαυμαστό, που αξίζει να παρουσιαστεί σκηνικά, να παρασταθεί, να γίνει γνωστό και να λάβει το ανάλογο αντίκρισμα.
Περισσότερα...
|
Πάνος Παντελούκας: "Ο Σπινέλλι στον κάμπο" Ο Πάνος Παντελούκας είναι δικηγόρος, απόφοιτος του 1995 και εκδίδει το δεύτερό του λογοτεχνικό βιβλίο με τίτλο "Ο Σπινέλλι στον κάμπο" από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Η αστυνομική νουβέλα Ο Σπινέλλι στον Κάμπο μάς ταξιδεύει από τη Νότια Ιταλία στον Κάμπο της Χίου. Πρωταγωνιστής είναι ο καθηγητής εγκληματολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νάπολη, Οράτσιο Σπινέλλι, καλός φίλος του επιθεωρητή της αστυνομίας του Μπάκολι, Νικόλα Σκιάνο και σταθερά αρωγός του στην εξιχνίαση μυστηρίων και εγκλημάτων. Ο μεθοδικός και έμπειρος καθηγητής, πιστός σύντροφος, γεμάτος ευαισθησίες και λάτρης της καλής κουζίνας καλείται από τον Έλληνα αστυνόμο Μήτρου να συνδράμει στο έργο της εξιχνίασης ενός ειδεχθούς εγκλήματος σε ένα αρχοντικό του Κάμπου. Θύμα μια Ιταλίδα τουρίστρια, με την υπόθεση να διαδραματίζεται ταυτόχρονα σε δύο χώρες: Ελλάδα και Ιταλία. Η ιστορία είναι αστυνομικού μυστηρίου, με προεκτάσεις στον χώρο της τέχνης και της μόδας, ενώ πραγματεύεται σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα που απασχολούν τους φαινομενικά αθώους πρωταγωνιστές της.
|
Wandertag#120: Βροκόλι Πάρνηθας - Κυριακή 10 Απριλίου 2022Βρεθήκαμε, με θαυμάσια ημέρα, για μιά εκδρομή πριν το Πάσχα ακόμα. Περάσαμε με τα αμάξια, το Τατόι και τις γύρω περιοχές, καμένες πρόσφατα. Μέχρι το ύψωμα Κατσιμίδι, δύο χιλιόμετρα βόρεια του Τατοΐου έφτασε η φωτιά. Από το σημείο αυτό ξεκινήσαμε εμείς. Δεν υπάρχει σήμανση για την αρχή του μονοπατιού προς Βροκόλι. Μόνο με χρήση πεζοπορικού χάρτη οδηγηθήκαμε. Σύντομα ακολουθήσαμε πιά σαφή διαδρομή μέσα σε ψηλό θαμνότοπο με αραιά δέντρα. Ευχάριστα με συχνή σκιά και συχνούς μοτοσυκλετιστές στην αρχή. Μετά δεν μας ενόχλησαν. Είχαμε θέα, πίσω μας το Κατσιμίδι με το φυλάκιο στην κορυφή του. Αριστερά πίσω μας το Ξεροβούνι της Πάρνηθας και στα βόρειο-ανατολικά το Μπελέτσι, πάνω από την Ιπποκράτειο πολιτεία, ξεκομμένη ακραία κορυφούλα του βουνού. Σχεδόν επίπεδα, μέσα στην πρασινάδα, με καταπράσινο ομαλό ύψωμα στα δεξιά μας.

|
Prof. Dr. Fthenakis: „Familienentwicklung im Zeitalter der Beschleunigung“ Philadelphia: Mittwoch, 27. April um 19:30 Uhr per Zoom
Familien sind lebendige Systeme deren Überleben mit ihrer Wandlungsfähigkeit unmittelbar zusammenhängt. Historisch betrachtet gab es unterschiedliche Familienformen: die Familie als kleine Wirtschaftsgemeinschaft im 18. Jahrhundert und die Familie als die Zelle der Gesellschaft um die Mitte des 19. Jahrhunderts. Im 20. Jahrhundert dominierte eine konzentrierte Familienform, die nunmehr von einem partnerschaftszentrierten Familienmodell verdrängt wird. Neben quantitativen gab es vor allem qualitative Veränderungen die in der Eltern-KindBeziehung und nunmehr zunehmend in der Qualität der Partnerschaft manifest werden. Zwei weitere Charakteristika kennzeichnen moderne Familien: Veränderungen in den subjektiven Konzepten von Männern und Frauen und Diskontinuitäten im Familienentwicklungsprozess. Globalisierungsprozesse in Wirtschaft und Kommunikation sowie neuere technologische Entwicklungen fordern das Familiensystem erneut heraus. Mit Bezug auf Ergebnisse von Längsschnittstudien aus den USA und Deutschland sollen diese Wandlungsprozesse dargelegt und Perspektiven für die weitere Entwicklung von Familienmodellen aufgezeigt werden.
|
Χριστίνα-Σύλβια Σημαντήρα: «Οι γυναίκες στην επανάσταση / Η επανάσταση των γυναικών» Η Χριστίνα-Σύλβια Σημαντήρα (απόφοιτος και καθηγήτρια καλλιτεχνικών στην Σχολή) συμμετέχει ως σύγχρονη εικαστικός στην έκθεση: «Οι γυναίκες στην επανάσταση / Η επανάσταση των γυναικών» στο Μουσείο της πόλεως των Αθηνών.
Το «Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία» αναδεικνύει τη συμβολή των αφανών ηρωίδων της Επανάστασης, προσεγγίζοντας την παραγνωρισμένη δράση τους, μέσα από οκτώ έργα σύγχρονης τέχνης. Οι καλλιτέχνες εμπνεόμενοι από επιλεγμένες, εμβληματικές γυναικείες μορφές του Αγώνα, όπως αυτή της Μπουμπουλίνας ή της Μαυρογένους, αντιπαραβάλλουν το παρελθόν με το παρόν. Τα πρωτότυπα έργα της έκθεσης, φέρνουν στο προσκήνιο τις σημαντικές άγνωστες του χθες αλλά και στρέφουν το βλέμμα στο παρόν, επιχειρώντας να αναδείξουν αντίστοιχες εκφράσεις θάρρους και επιμονής στις κοινωνίες των αρχών του 21ου αιώνα.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 13/4/22 – 12/9/22
Περισσότερα...
|
Nο Signal: Οπτικοακουστικό δοκίμιο της Νάνας Παπαδάκη Η ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας Νάνα Παπαδάκη (’90), εμπνεύστηκε, δημιούργησε και παρουσιάζει το οπτικοακουστικό δοκίμιο με τίτλο «No Signal», το οποίο είναι βασισμένο στην πράξη της αυτοχειρίας ενός 22χρονου ναύτη, του Γεώργιου Λαμπίρη, όπως σημειώνει και η ίδια στο σκηνοθετικό της σημείωμα. Τα υλικά της δημιουργού είναι ποικίλα και ετερογενή. Θραύσματα μνήμης απ’ τη Μικρασιατική Καταστροφή και την ιστορία της Ελλάδας έως το 1933, φανταστικές ημερολογιακές καταγραφές, πλάνα αρχείου, αυτόματη γραφή, αποσπάσματα από ταινίες της εποχής, ντοκιμαντέρ, πρωτογενές υλικό και πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις με βάση το ρεμπέτικο. Στην ταινία ακούγεται επίσης απόσπασμα απ’ το «Ταξίμ Ζεϊμπέκικο» (1937) του Μάρκου Βαμβακάρη και το «Je Crois Entendre Encore» (1863) του George Bizet.
H εργασία παρουσιάζεται στο χώρο Sozopolis, στην οδό Σωζοπόλεως, στον αριθμό 15, κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 18.00’ έως τις 20.30’, έως το τέλος του Δεκέμβρη 2022, στο πλαίσιο της συλλογικής έκθεσης του «Μουσείου Νεοελληνικής Αυτοχειρίας». Συγκεκριμένα, θα παρουσιάζεται μέχρι τον Ιούνιο (όχι Ιούλιο και Αύγουστο) και μετά έως το τέλος του 2022.
Περισσότερα στο σκηνοθετικό σημείωμα της Νάνας Παπαδάκη...
Περισσότερα για το «Μουσείο Νεοελληνικής Αυτοχειρίας» και την εν λόγω έκθεση...
|
Diplomatische Akademie Wien - SommerkursDie Diplomatische Akademie Wien (https://www.da-vienna.ac.at/de/Sommerkurs) ist an uns mit dem Wunsch herangetreten, ihren Sommerkurs für Deutsche Sprache und Österreichische Landeskunde, der von 18. Juli – 11. August 2022 zu bewerben.
Der Sommerkurs der Diplomatischen Akademie Wien (DA) bietet intensiven Deutschunterricht für Lernende aller Leistungsniveaus. Sowohl Anfänger als auch Fortgeschrittene, die ihre Deutschkenntnisse perfektionieren möchten, finden hier den ihren Kenntnissen entsprechenden Kurs. Der Unterricht findet in Kleingruppen statt und wird von einem Team hoch qualifizierter Lehrkräfte mit einer spezifischen Ausbildung in Deutsch als Fremdsprache durchgeführt. Im Rahmen von Vorlesungen und Exkursionen können die TeilnehmerInnen Kenntnisse über österreichische Politik, Geschichte und Wirtschaft erwerben. Themenrecherchen, kreative Spracharbeit und Freizeitaktivitäten bieten die Möglichkeit die Österreichische Gesellschaft und Kultur kennenzulernen und das im Unterricht erworbene Sprachwissen anzuwenden.
Die Zielgruppe richtet sich an Studierenden und Berufstätigte, der Kurszeitraum ist Juli-August 2022 (vier Wochen) und die Anmeldefrist ist der 15. Mai 2022.
|
NOTOS PLUS - Μικρά δώρα Ψάχνετε μικρά δώρα και χρειάζεστε κάτι οικονομκό?
Έχουμε πολλές ιδέες για εσάς: Ιδιαίτερα χαρτικά, πρωτότυπα αντικείμενα, δώρα για τους φίλους του βιβλίου, για γερμανομαθείς, για όσους εκτιμούν το χειροποίητο, πάνινες τσάντες και όχι μόνο, αξεσουάρ, νεσεσέρ, αλλά και πολλά παιχνίδια στα γερμανικά, βρεφικά, παιδικά ή για όλες τις ηλικίες επιτραπέζια και λούτρινα. Προλαβαίνουμε ακόμα να τα στείλουμε στους αγαπημένους σας για το Πάσχα! Παρακάτω θα βρείτε προτάσεις μέχρι 12 ευρώ. Και για τους παραλήπτες του newsletter που είναι μέλη μας: έξτρα 10% μέχρι την Τρίτη 19/4/22. Για πληροφορίες, στείλτε μας μέιλ στο info@notosbooks.gr
|
|
|
|
  |
|