|
Καλό μήνα και Χρόνια Πολλά σε όλες και όλους. Τα σχολεία ανοίγουν ξανά και τα παιδιά πλέον προετοιμάζονται για τις προφορικές εξετάσεις του Abitur. Οι ευχές μας μαζί τους.
Σήμερα φιλοξενούμε την είδηση της Απονομής του Σταυρού επί Ταινία του Τάγματος της Αξίας στον Αργύρη Σφουντούρη, τον οποίο είχε "μεγαλώσει" η δική μας Βεατρίκη Δημητριάδου στο χωριό Πεσταλότσι, και μάλιστα τον είχε ξανασυναντήσει στην Σχολή όταν ο Αργύρης είχε μιλήσει στην Βιβλιοθήκη τον Απρίλιο του 2013.

Αναφέραμε ήδη από το προηγούμενο montags ότι κυκλοφόρησε το 34ο τεύχος του εξαιρετικού περιοδικού "Εξάντας", που εκδίδεται στο Βερολίνο από τον "δικό μας" Ulf Dieter Klemm με εξώφυλλο τον Μίκη Θεοδωράκη, 100 σελίδες και δύο άρθρα του Παντελή Παντελούρη και Κώστα Καλφόπουλου. Σήμερα φιλοξενούμε το άρθρο του Παντελή για τα 125 χρόνια της Σχολής.
Ακόμη, ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Κώστα Παπαηλιού για τον ιατρό Ερρίκο Τράιμπερ, απόσπασμα από το βιβλίο των εκδόσεων Παρισιάνου «Η Εποχή των Φιλελλήνων».
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα montags, η Σχολή επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα της και καλεί εμάς, τους αποφοίτους με σκοπό να συγκεντρώσει δηλώσεις και φωτογραφίες για την ενότητα "Our stories" στην πρώτη σελίδα της, μία πρωτοβουλία, που βεβαίως υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά μιάς και γίνεται για πρώτη φορά.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της εβδομάδας:
Δευ / Μο 02.05 - Τρι / Di 03.05 - "Smyrna in Flammen" - Philadelphia Τετ / Mi 04.05 - Πεμ / Do 05.05 - Παρ / Fr 06.05 - Εγκαίνια έκθεσης Άννας Φιλίνη στα Ιωάννινα Σαβ / Sa 07.05 - Κυρ / So 08.05 -
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς. Σήμερα έχουμε πάλι δύο πρόσφατες αγγελίες από την Γερμανική Σχολή Αθηνών.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Παντελής Παντελούρης: "125 χρόνια Γερμανική Σχολή Αθηνών"
Ο Παντελής Παντελούρης, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου, ζει στο Αμβούργο και διατηρεί στενές σχέσεις με τον Σύλλογο μας, με τον Ulf Dieter Klemm, που εκδίδει στο Βερολίνο το περιοδικό "Εξάντας", και παράλληλα, είναι πρόεδρος της Ελληνογερμανικής Εταιρείας Αμβούργου (Deutsch - Griechische Gesellschaft Hamburg EV). Με αφορμή τα 125 χρόνια της Γερμανικής Σχολής Αθηνών έγραψε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 34 του περιοδικού "Εξάντας", που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο 2022. Την μετάφραση από τα ελληνικά στα γερμανικά έχει κάνει ο Ulf Dieter Klemm.
|
Απονομή του Σταυρού επί Ταινία του Τάγματος της Αξίας στον κ. Α. Σφουντούρη Στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης με Έλληνες και Γερμανούς προσκεκλημένους, ο Πρέσβης κ. Έρνστ Ράιχελ απένειμε στις 28 Απριλίου 2022 στον κ. Αργύρη Σφουντούρη τον Σταυρό της Αξίας επί Ταινία του Τάγματος της Αξίας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Η διάκριση αυτή απονεμήθηκε στον κ. Αργύρη Σφουντούρη από τον Ομοσπονδιακό Πρόεδρο Δόκτορα Φρανκ-Βάλτερ Στάινμαϊερ σε αναγνώριση της ιδιαίτερης προσφοράς του στις ελληνογερμανικές σχέσεις.
Στον Πανηγυρικό ο Πρέσβης κ. Ράιχελ ανέφερε, ότι η Γερμανία τιμά την προσφορά του κυρίου Σφουντούρη, ο οποίος «εργάστηκε με επιμονή να κάνει γνωστά και συνειδητά στη Γερμανία τη Σφαγή του Διστόμου και τα τρομερά εγκλήματα που διέπραξε η ναζιστική Γερμανία στην Ελλάδα. Και αυτό πάντα με στόχο να συμβάλλει μέσω της ειλικρινούς και διαφανούς επεξεργασίας των γεγονότων στη διαμόρφωση ενός κοινού ελληνογερμανικού τρόπου ανάγνωσης της ιστορικής μνήμης».
Ο κύριος Αργύρης Σφουντούρης γεννήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 1940 στο Δίστομο. Ζει μεταξύ Ζυρίχης και Αθήνας και κατέχει τόσο την ελληνική όσο και την ελβετική υπηκοότητα. Είναι ένας από τους επιζώντες της Σφαγής του Διστόμου της 10ης Ιουνίου 1944 όταν μέλη μιας μεραρχίας των Ες-Ες που είχε προσχωρήσει στην Βέρμαχτ σκότωσε 218 ανθρώπους, ανάμεσά τους και τους γονείς του Αργύρη Σφουντούρη.
Ο Αργύρης Σφουντούρης μεγάλωσε σε ένα παιδικό χωριό Πεσταλότσι στην Ελβετία και σπούδασε πυρηνική φυσική, αστροφυσική, φιλοσοφία, παιδαγωγικά και οικονομία στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης. Εργάστηκε ως δάσκαλος, συμμετείχε σε προγράμματα αναπτυξιακής βοήθειας, ενώ μετέφρασε Έλληνες λογοτέχνες, όπως τον Καζαντζάκη, τον Σεφέρη και τον Ρίτσο στα Γερμανικά.
Στη ζωή του αναφέρονται μεταξύ άλλων το ντοκιμαντέρ «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη» (2006), και η βιογραφία «Θα μείνω για πάντα εκείνο το τετράχρονο αγόρι» (2016).
|
Άγγελος Κωβαίος: "Χαρήκαμε με τον Μακρόν, το νου μας στις ΗΠΑ" Μπορεί οι εκλογές στη Γαλλία να έληξαν με μία προσωρινή αίσθηση ανακούφισης, όμως το παιχνίδι για τη Δύση παίζεται στις ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου για το αμερικανικό Κογκρέσο. Το τοπίο είναι θολό, ο τραμπισμός ζωντανός και το Twitter ανήκει πλέον στον Μασκ…
Οι προεδρικές εκλογές στη Γαλλία ολοκληρώθηκαν, μία αίσθηση ανακούφισης απλώθηκε στην Ευρώπη, όμως το αποτέλεσμά τους αναλύεται και διυλίζεται και ούτως ή άλλως έπεται συνέχεια (βουλευτικές εκλογές σε λίγες εβδομάδες). Η ουσία είναι ότι προφανώς, ο Μακρόν είναι νικητής, όμως ο δρόμος είναι μακρύς και οι δυνάμεις που πλέον βρίσκονται απέναντί του κινούνται με καύσιμο την αντισυστημικότητα, την αντίδραση, την πραγματική φτώχεια και την παραπληροφόρηση.
Δείτε όλο το άρθρο του 'Αγγελου Κωβαίου στο potagon.gr...
|
Ξένια Κουναλάκη: "Ο ταλαντούχος κ. Μασκ και το νέο του παιχνίδι" Oι εκ γενετής αισιόδοξοι θεωρούν θετικό το γεγονός ότι αγόρασε το Twitter ο Ελον Μασκ. Ανθρωπος εφευρετικός με δραστηριότητες εξόχως καινοτόμες (από το Paypal και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώς την Space X), έχει διακηρύξει ότι θα κάνει το χαοτικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης πιο ανοιχτό και δημοκρατικό, συνώνυμο της ελευθερίας έκφρασης. Στις χειροπιαστές δεσμεύσεις του περιλαμβάνονται η δυνατότητα διόρθωσης ενός tweet, η καταπολέμηση των bots και των ανώνυμων τρολς και η παροχή βήματος ακόμη και στους μεγαλύτερους εχθρούς του. Οι πιο δύσπιστοι, και σε αυτούς συγκαταλέγομαι, αναρωτιούνται: πώς μπορεί ένας και μόνο ιδιώτης να εγγυηθεί τη βέλτιστη λειτουργία του μέσου;
Οι παλιότερες επιδόσεις του Μασκ στον τομέα της ελευθερίας έκφρασης ενισχύουν τις αμφιβολίες μας. Στο παρελθόν ο ιδρυτής της Tesla είχε αποκαλέσει «παιδόφιλο» τον Βρετανό σπηλαιολόγο Βέρνον Ανσγουορθ, ο οποίος είχε βοηθήσει στην επιχείρηση απεγκλωβισμού 12 αγοριών σε ορυχείο της Ταϊλάνδης. Στη συνέχεια μάλιστα πλήρωσε έναν ντετέκτιβ 50.000 ευρώ για να βγάλει τα άπλυτα του Βρετανού στη φόρα, όταν εκείνος τον κατηγόρησε ότι η προσπάθειά του να βοηθήσει την επιχείρηση απεγκλωβισμού είχε αποκλειστικό κίνητρο την προσωπική του προβολή.
Δείτε το άρθρο της Ξένια Κουναλάκη στην εφημερίδα "Καθημερινή"...
|
Έκθεση της Άννας Φιλίνη στα Ιωάννινα Η Άννα Φιλίνη (’63) μας έστειλε την ακόλουθη πρόσκληση για την έκθεση της “200 χρόνια από την Παλιγγενεσία” που θα γίνει στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων:
Αγαπητοί φίλες και φίλοι μου,σας στέλνω την πρόσκληση της έκθεσής μου για τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία που εγκαινιάζεται στα Γιάννενα στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων την Παρασκευή 6 Μαίου και διαρκεί έως τις 25 Ιουνίου 2022 . Η έκθεση στα Γιάννενα που πραγματοποιείται στο ιστορικό κτήριο της Δημοτικής Πινακοθήκης στο κέντρο της πόλης, περιλαμβάνει τα 12 έργα με λάδια που είχαν ήδη εκτεθεί ως ενιαία φρίζα στην Αθήνα τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ τώρα τα έργα αυτά θα παρουσιαστούν ξεχωριστά το καθένα και με ενότητες στις 5 διαφορετικές αίθουσες του ισογείου του κτιρίου. Ταυτοχρόνως στα Γιάννενα για πρώτη φορά θα εκτεθούν μαζί και τα 12 μεγάλα προσχέδια με μολύβια, που έχουν γίνει στο ξεκίνημα του στησίματος του κάθε έργου. Το δελτίο τύπου της έκθεσης αναφέρει πως τα προσχέδια «είναι αυτά που αποκαλύπτουν την συστηματική προσπάθεια, τους προβληματισμούς και τις διαφοροποιήσεις, τόσο ως προς το θέμα, όσο και ως προς τη μορφή των συνθέσεων, διατηρώντας, ωστόσο την αυτοτέλεια ενός ολοκληρωμένου έργου».
Τα εγκαίνια της έκθεσης στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων γίνονται στις 6 Μαίου και ώρα 19.00
Σημειώνεται ότι η ίδια έκθεση παρουσιάστηκε προσφάτως στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στην Αθήνα, ενώ επίσης κυκλοφορεί το βιβλίο της “Ζωγραφικό Αφιέρωμα για την Παλιγγενεσία“ από τις εκδόσεις ΑΣΙΝΗ https://www.protoporia.gr/filinh-anna-zwgrafiko-afierwma-gia-thn-palliggenesia-9786185346294.html
Περισσότερα για την έκθεση στην Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων...
|
Ο Δημήτρης Γιάκας σε μουσική εκδήλωση για τη Μαντώ Μαυρογένους Ο γνωστός πιανίστας Δημήτρης Γιάκας (’75) συμμετέχει στη μουσική βραδιά “Μαντώ Μαυρογένους, η μεγάλη ηρωίδα της Ελλάδας“, την Τετάρτη 11/5/2022, στις 20.30, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη, Βασ. Σοφίας και Μέρλιν 1, τηλ. 2103611206.
Η Μαντώ Μαυρογένους είναι μια ξεχωριστή μορφή στους αγώνες για την ελευθερία και την ανεξαρτησία. Αγωνίστρια, ατρόμητη μαχήτρια, υπέροχος άνθρωπος, με σπάνια πνευματικά και ψυχικά χαρίσματα, που ξόδεψε όλη της την περιουσία για τον αγώνα.
Μάγδα Μαυρογιάννη ιδέα, κείμενο, σκηνική επιμέλεια, αφήγηση Χριστίνα Γιαννακοπούλου σοπράνο Δημήτρης Γιάκας πιάνο
Θα ακουστούν έργα γνωστών Ελλήνων και ξένων συνθετών. Η είσοδος είναι ελεύθερη, με απαραίτητη κράτηση θέσης. Περισσότερα...
|
Κώστας Παπαηλιού: "Πριν 140 χρόνια πέθανε στην Αθήνα ο μεγάλος φιλέλληνας ιατρός Ερρίκος Τράιμπερ" Πρίν λίγες ημέρες, την ημέρα του Πάσχα, συμπληρώθηκαν 140 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου φιλέλληνα ιατρού Ερρίκου Τράιμπερ. Χωρίς υπερβολή ο Τράιμπερ υπήρξε ένας από τους πλέον διακεκριμένους αλλά και πλέον αγαπητούς φιλέλληνες. Όχι μόνο συμμετείχε σαν χειρούργος ιατρός σε πολλές από τις σημαντικότερες μάχες και στρατιωτικές επιχειρήσεις του απελευθερωτικού αγώνα του '21 σε ξηρά και θάλασσα, αλλά και μετά την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους προσέφερε για πολλά χρόνια τα μέγιστα στην ίδρυση ιατρικών υποδομών αλλά και στην ιατρική εκπαίδευση στη χώρα. Αλλά ας δούμε τι γράφει για τον Τράιμπερ ο μέγας γνώστης και ιστοριοδίφης της Γερμανικής παρουσίαςστην Ελλάδα και συνιδρυτής της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, Wilhelm Barth, στο μνημειώδες βιβλίο του «Η Εποχή των Φιλελλήνων» (Εκδόσεις Παρισιάνου 2021):
Ο δρ της ιατρικής Heinrich Treiber, γεννήθηκε το 1796 και ήταν γιος του αυλικού φαρμακοποιού Treiber στο Μάινινγκεν. Σπούδασε ιατρική στην Ιένα, στο Βίρτσμπουργκ και στο Μόναχο, το 1819 πήγε στο Παρίσι, το οποίο φημιζόταν για την ιατρική του σχολή, για να συνεχίσει τις σπουδές του. Όταν ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση, πήγε στην Ελλάδα, όπου βρήκε τον σκοπό της ζωής του.
|
Philadelphia: "Smyrna in Flammen" Einladung zu einer exklusiven Buchvorstellung: LUTZ C. KLEVEMAN liest vor aus seinem Buch „SMYRNA IN FLAMMEN“ Termin: Dienstag, 3. Mai um 20:00 Uhr im Vereinshaus
Ein welthistorisches Ereignis jährt sich zum 100. Mal: der Brand von Smyrna, der legendären Hafenstadt des Osmani-schen Reichs. Zehntausende Menschen kamen dabei 1922 ums Leben. Die blühende Metropole, das heutige Izmir, wurde völ-lig zerstört. Auf den türkisch-griechischen Krieg folgte ein Be-völkerungsaustausch, bei dem fast zwei Millionen Christen und Muslime aus ihrer Heimat fliehen mussten und der als Blau-pause für alle ethnischen Säuberungen des 20.Jahrhunderts die-nen sollte. Während der aktuellen Flüchtlingskrise reist Lutz C.
Kleveman ein Jahr lang auf die griechischen Inseln und nach Izmir – über Grenzen und durch die Zeit. Dabei entdeckt er das historische Smyrna wieder, wo Griechen, Türken, Juden, Ar-menier, Europäer und Amerikaner einst friedlich zusammen-lebten. Er lässt die kosmopolitische Metropole erzählerisch auf-erstehen und uns verstehen, wie es zur Katastrophe von 1922 kommen konnte. Einer Katastrophe, die Europa für immer ver-ändern sollte.
Deutsch-Griechischer Verein Philadelphia Kriezi 62-64 GR-151 25 Maroussi Tel.: +30 210 68 48 009 E-Mail: info@philadelphia1837.gr www.philadelphia1837.gr
|
Κλαίρη Θεοδώρου: Ο Βασιλιάς Πεθαίνει Πάντα Τελευταίος Το καινούργιο βιβλίο της Κλαίρης Θεοδώρου (’93) “ Ο Βασιλιάς Πεθαίνει Πάντα Τελευταίος “ επιφυλάσσει μια ωραία έκπληξη για τους φίλους της αστυνομικής λογοτεχνίας! Ένα θρίλερ για την ανατροπή που έρχεται μετά την κίνηση ματ. Γιατί, ως γνωστόν, ο Βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος. Κάποιες φορές, όμως, δεν πεθαίνει και καθόλου.
Μια διάσημη συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που, αποφασίζοντας να σκοτώσει τον βασικό ήρωα των βιβλίων της, πέφτει ξαφνικά σε δυσμένεια. Ένας σύζυγος-τρόπαιο που ετοιμάζεται να την εγκαταλείψει για τη νεότερη ερωμένη του. Ο πανταχού παρών Βασιλιάς και ο Γελωτοποιός του, που στοιχειώνουν κάθε κίνησή της. Κι ένας ανώτατος επιθεωρητής –σε μια γκρίζα και παγωμένη πόλη– κόντρα σε όλα τα μυθιστορηματικά κλισέ.
Περισσότερα...
|
Ανθή Φουντά: Radio Plays - «Ο παράμεσος» της Yoko Ogawa Η ηθοποιός και ερευνήτρια θεμάτων δραματουργίας και διδακτικής θεατρικών παραστάσεων Ανθή Φουντά (2008) συμμετέχει, ως βοηθός σκηνοθέτη και ως ηθοποιός, στο έργο «Ο παράμεσος» της Yoko Ogawa. Το έργο παρουσιάζεται από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στο πλαίσιο της δράσης Radio Plays του Open Plan 2022.
Τα Radio Plays «Αλλόκοτες ιστορίες» παρουσιάζονται ως πρωτότυπη σειρά αυτοτελών έργων, δραματοποιημένων για το ραδιόφωνο, συνδυάζοντας το ραδιοφωνικό θέατρο με τη λογοτεχνία του φανταστικού, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Διονύση Καψάλη και Κατερίνας Ευαγγελάτου.
Λίγα λόγια για το έργο: Η Ιαπωνίδα συγγραφέας Γιόκο Ογκάουα, στη νουβέλα Ο παράμεσος, μας μεταφέρει στην αίσθηση του παράξενου που διαπνέει έναν εντελώς διαφορετικό πνευματικό πολιτισμό. Στη σύγχρονη Ιαπωνία μια νεαρή και μοναχική κοπέλα τραυματίζει τον παράμεσό της δουλεύοντας σε εργοστάσιο αναψυκτικών και βρίσκει νέα εργασία ως υπάλληλος σ’ ένα «εργαστήριο δειγμάτων». Στο παράξενο αυτό εργαστήριο ο κύριος Ντεσιμάρου, «ταριχευτής αναμνήσεων», παρα-λαμβάνει τα δείγματα της ζωής που καταθέτουν εκεί οι πελάτες του και τα αρχειοθετεί, μαζί με τις οδυνηρές αναμνήσεις που πυροδοτούν. Ο άνθρωπος αυτός ασκεί μια παράξενη, ακαταμάχητη γοητεία στην υπάλληλό του και αναπτύσσει μαζί της μια έντονα σεξουαλική σχέση. Ο φετιχιστικός χαρακτήρας της σχέσης τους συμπυκνώνεται σ’ ένα ζευγάρι παπούτσια που της χαρίζει εκείνος τα οποία, σαν σύμβολα υποτελείας, έχουν την ιδιότητα να προσφύονται στα πόδια της. Στο τέλος η αφηγήτρια θα αποφασίσει να παραδώσει τον παράμεσό της, θυσιαστήρια προσφορά σ’ αυτό το αλλόκοτο αποθετήριο ταριχευμένων αναμνήσεων.
|
Ατομική έκθεση της Κυριακής Γονή, Art Collection Deutsche Telekom Η Κυριακή Γονή με μια ατομική έκθεση στο Kunstverein Ost στο Βερολίνο Gallery Weekend, η οποία ξεκινά στις 28.4 και διαρκεί έως τις 21.5:
Η σημασία της φωνής στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
(*) η φωτογραφία είναι από τον Ανδρέα Σιμόπουλο
Στο Not allowed for algorithmic audiences (2021), ένας ψηφιακός φωνητικός βοηθός αναλύει τα ψηφιακά φωνητικά συστήματα και τη σχέση τους με τα στερεότυπα φύλου, τις κοινωνικές ανισότητες, καθώς και με τις υποδομές επιτήρησης και την κλιματική κρίση.
Συνεχίζοντας την έρευνα της στη σχέση του ανθρώπου και της μηχανής και στις πολιτικές πτυχές της τεχνολογίας, η Κυριακή Γονή εστιάζει στο έργο αυτό στη χρήση των φωνητικών βοηθών και τη σημασία της φωνής. Τα τελευταία χρόνια οι ψηφιακοί βοηθοί έχουν διεισδύσει δυναμικά στην καθημερινότητα μας, εκτελώντας μια σειρά καθηκόντων για εμάς και συγχρόνως συλλέγοντας τους ήχους, που εμείς παράγουμε για την περαιτέρω εκπαίδευσή τους.
|
Χριστίνα-Σύλβια Σημαντήρα: «Οι γυναίκες στην επανάσταση / Η επανάσταση των γυναικών» Η Χριστίνα-Σύλβια Σημαντήρα (απόφοιτος και καθηγήτρια καλλιτεχνικών στην Σχολή) συμμετέχει ως σύγχρονη εικαστικός στην έκθεση: «Οι γυναίκες στην επανάσταση / Η επανάσταση των γυναικών» στο Μουσείο της πόλεως των Αθηνών.
Το «Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία» αναδεικνύει τη συμβολή των αφανών ηρωίδων της Επανάστασης, προσεγγίζοντας την παραγνωρισμένη δράση τους, μέσα από οκτώ έργα σύγχρονης τέχνης. Οι καλλιτέχνες εμπνεόμενοι από επιλεγμένες, εμβληματικές γυναικείες μορφές του Αγώνα, όπως αυτή της Μπουμπουλίνας ή της Μαυρογένους, αντιπαραβάλλουν το παρελθόν με το παρόν. Τα πρωτότυπα έργα της έκθεσης, φέρνουν στο προσκήνιο τις σημαντικές άγνωστες του χθες αλλά και στρέφουν το βλέμμα στο παρόν, επιχειρώντας να αναδείξουν αντίστοιχες εκφράσεις θάρρους και επιμονής στις κοινωνίες των αρχών του 21ου αιώνα.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 13/4/22 – 12/9/22
Περισσότερα...
|
Nο Signal: Οπτικοακουστικό δοκίμιο της Νάνας Παπαδάκη Η ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας Νάνα Παπαδάκη (’90), εμπνεύστηκε, δημιούργησε και παρουσιάζει το οπτικοακουστικό δοκίμιο με τίτλο «No Signal», το οποίο είναι βασισμένο στην πράξη της αυτοχειρίας ενός 22χρονου ναύτη, του Γεώργιου Λαμπίρη, όπως σημειώνει και η ίδια στο σκηνοθετικό της σημείωμα. Τα υλικά της δημιουργού είναι ποικίλα και ετερογενή. Θραύσματα μνήμης απ’ τη Μικρασιατική Καταστροφή και την ιστορία της Ελλάδας έως το 1933, φανταστικές ημερολογιακές καταγραφές, πλάνα αρχείου, αυτόματη γραφή, αποσπάσματα από ταινίες της εποχής, ντοκιμαντέρ, πρωτογενές υλικό και πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις με βάση το ρεμπέτικο. Στην ταινία ακούγεται επίσης απόσπασμα απ’ το «Ταξίμ Ζεϊμπέκικο» (1937) του Μάρκου Βαμβακάρη και το «Je Crois Entendre Encore» (1863) του George Bizet.
H εργασία παρουσιάζεται στο χώρο Sozopolis, στην οδό Σωζοπόλεως, στον αριθμό 15, κάθε Σάββατο και Κυριακή από τις 18.00’ έως τις 20.30’, έως το τέλος του Δεκέμβρη 2022, στο πλαίσιο της συλλογικής έκθεσης του «Μουσείου Νεοελληνικής Αυτοχειρίας». Συγκεκριμένα, θα παρουσιάζεται μέχρι τον Ιούνιο (όχι Ιούλιο και Αύγουστο) και μετά έως το τέλος του 2022.
Περισσότερα στο σκηνοθετικό σημείωμα της Νάνας Παπαδάκη...
Περισσότερα για το «Μουσείο Νεοελληνικής Αυτοχειρίας» και την εν λόγω έκθεση...
|
Πρόσκληση προς Αποφοίτους: Our StoriesOur Stories
Αγαπητές και αγαπητοί απόφοιτοι,
στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας ιστοσελίδας της Γερμανικής Σχολής Αθηνών που αναμένεται να βγει στον αέρα πριν το καλοκαίρι, πρόκειται να εντάξουμε στην αρχική σελίδα φωτογραφίες και σύντομες δηλώσεις αποφοίτων μας.
Σε ένα κειμενάκι 40-50 λέξεων (και όχι περισσοτέρων από 60), σας προσκαλούμε να γράψετε μια δήλωση για το σχολείο μας. Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις αξίες με τις οποίες σας «προίκισε» η Γερμανική Σχολή Αθηνών ή το τι αποκομίσατε από τα χρόνια σας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών που επέδρασε καταλυτικά στην ενήλικη ζωή σας ή απλώς τι σας έρχεται στον νου, τι συναισθήματα σας γεννιούνται, όταν θυμάστε το σχολείο.
Θα χρειαστούμε μια όμορφη φωτογραφία σας (τουλάχιστον 350 x 400 px), τη σύντομη δήλωσή σας έκτασης 40-50 λέξεων, το ονοματεπώνυμο που θέλετε να εμφανιστεί καθώς και το έτος αποφοίτησης από τη Σχολή. Η αποστολή αυτών των στοιχείων εκ μέρους σας θα ισοδυναμεί με συναίνεση προς τη Σχολή να τα χρησιμοποιήσει δημόσια. Παρόλα αυτά θα θέλαμε μέσα στο συνοδευτικό κείμενο που θα μας στείλετε να αναφέρετε την πρόταση: «Συναινώ στην δημοσίευση του ονόματος, έτους αποφοίτησης, φωτογραφίας μου και δήλωσης σχετικά με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών στη νέα ιστοσελίδα της Σχολής.»
Στην ιστοσελίδα δεν πρόκειται να αναφέρονται άλλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική ιδιότητα ή οι δράσεις και τα έργα των αποφοίτων που θα φιλοξενούμε. Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε μέσα από τις δηλώσεις των κάθε ηλικίας αποφοίτων μας τη σημασία που έπαιξε το σχολείο στη ζωή τους. Σκοπός μας είναι τα σύντομα αυτά πορτρέτα των αποφοίτων μας να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα. Τα mail σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία παρακαλούμε να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση karamina@dsathen.gr.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) εκ μέρους της ομάδας εργασίας της νέας ιστοσελίδας
|
Diplomatische Akademie Wien - SommerkursDie Diplomatische Akademie Wien (https://www.da-vienna.ac.at/de/Sommerkurs) ist an uns mit dem Wunsch herangetreten, ihren Sommerkurs für Deutsche Sprache und Österreichische Landeskunde, der von 18. Juli – 11. August 2022 zu bewerben.
Der Sommerkurs der Diplomatischen Akademie Wien (DA) bietet intensiven Deutschunterricht für Lernende aller Leistungsniveaus. Sowohl Anfänger als auch Fortgeschrittene, die ihre Deutschkenntnisse perfektionieren möchten, finden hier den ihren Kenntnissen entsprechenden Kurs. Der Unterricht findet in Kleingruppen statt und wird von einem Team hoch qualifizierter Lehrkräfte mit einer spezifischen Ausbildung in Deutsch als Fremdsprache durchgeführt. Im Rahmen von Vorlesungen und Exkursionen können die TeilnehmerInnen Kenntnisse über österreichische Politik, Geschichte und Wirtschaft erwerben. Themenrecherchen, kreative Spracharbeit und Freizeitaktivitäten bieten die Möglichkeit die Österreichische Gesellschaft und Kultur kennenzulernen und das im Unterricht erworbene Sprachwissen anzuwenden.
Die Zielgruppe richtet sich an Studierenden und Berufstätigte, der Kurszeitraum ist Juli-August 2022 (vier Wochen) und die Anmeldefrist ist der 15. Mai 2022.
|
|
|
|
  |
|