|
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα τεύχη οι εκδηλώσεις και οι καλλιτεχικές δραστηριότητες έχουν πολλαπλασιαστεί, ο κόσμος, απομονωμένος και ως ένα σημείο φοβισμένος για ένα μεγάλο διάστημα, θέλει να βγεί. Αν δείτε την πλειοψηφία των ειδήσεων αυτού του τεύχους θα διαπιστώσετε ότι αναφέρονται ως επί το πλέιστον σε εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις και συναυλίες. Ακόμη και αυτός ο Καβαδέλλας προτείνει μπάνιο στην Ραμνούντα στο 121ο Wandertag του.
Σήμερα φιλοξενούμε στην πρώτη θέση την δράση των μαθητών του δημοτικού της Σχολής για την Ουκρανία, αλλά, και με αφορμή την Eurovision, τις σκέψεις του Παύλου Αγιαννίδη.
Επίσης, λάβαμε από την Πρεσβεία της Γερμανίας μία ανακοίνωση, η οποία αναφέρεται στην επέτειο των 100 χρόνων του Gummibärchen (Goldbear), του μικρού αρκουδιού από ζελέ, από τον Hans Riegel, επίσης:
....πριν πάμε με ασφάλεια στη δουλειά μας με το αυτοκίνητο -γερμανική εφεύρεση-, πλένουμε τα δόντια μας με οδοντόπαστα -γερμανική εφεύρεση-, και βάζουμε τους φακούς επαφής μας –μια ακόμα γερμανική εφεύρεση. Έτσι, ή κάπως έτσι, θα μπο-ρούσε να ξεκινάει μια τυπική μέρα με εφευρέσεις από τη Γερμανία
οπότε και με την αφορμή αυτή, θα γίνεται κάθε Παρασκευή αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter & Instagram) της @GermanyinGreece:
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα montags, η Σχολή επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα της και καλεί εμάς, τους αποφοίτους με σκοπό να συγκεντρώσει δηλώσεις και φωτογραφίες για την ενότητα "Our stories" στην πρώτη σελίδα της, μία πρωτοβουλία, που βεβαίως υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά μιάς και γίνεται για πρώτη φορά.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της εβδομάδας:
Δευ / Μο 16.05 - Justus Frantz στο Μέγαρο - «Λίθινες Διαδρομές - Ιστορίες από Πέτρα: Εβραϊκές επιγραφές στην Ελλάδα» Τρι / Di 17.05 - Τετ / Mi 18.05 - Mitgliederversammlung - Λένα Κιτσοπούλου: "Φράνκενσταϊν – Ο χαμένος παράδεισος" Πεμ / Do 19.05 - Δημήτρης Γιάκας - Ματωμένα Χώματα Παρ / Fr 20.05 - Γερμανικές εφευρέσεις που άλλαξαν εντελώς τη ζωή μας Σαβ / Sa 21.05 - Κυρ / So 22.05 -
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς. Σήμερα έχουμε μία νέα αγγελία από την Γερμανική Σχολή Αθηνών για το Νηπιαγωγείο.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Αλεξάνδρα Μητσοτάκη: "ALPHA MISSION ΔELOS" Με αφορμή την εκδήλωση της "ALPHA MISSION ΔELOS" στις 30 Μαΐου 2022 στην Δήλο μας έστειλε η Αλεξάνδρα Μητσοτάκη ένα πολύ ενδιαφέρον video από την εκδήλωση του Ιουνίου 2021. Η πρωτοβουλία αυτή, που στην πραγματικότητα πρόκειται για μία αποστολή, έχει σαν στόχο να συνδυάσει τα δυνατά σημεία της Μυθολογίας, της Τέχνης και της Διαστημικής Τεχνολογίας για την Αναγέννηση του Πλανήτη μας.
Εφέτος, στις 30 Μαΐου, αυτή η συλλογική πρωτοβουλία ξεκινά επίσημα με την Ορχήστρα Νέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εκτελεί στη Δήλο τις «[αβέβαιες] Τέσσερις Εποχές». Πρόκειται για μία αλγοριθμική ανασύνθεση του «Φθινοπώρου» του Βιβάλντι, που αναπτύχθηκε από συνθέτες, μουσικούς, επιστήμονες του κλίματος και υπολογιστών χρησιμοποιώντας προβλέψεις γεωχωρικού κλίματος για το 2050, και απεικονίζει το πώς θα μπορούσε να είναι ένας μελλοντικός κόσμος, εάν δεν αναστρέψουμε την απώλεια βιοποικιλότητας μέχρι το 2030.
Η συναυλία θα μεταδοθεί ζωντανά από το ARTE και θα προβληθεί σε μεγάλες οθόνες σε πολλές τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη.
Δείτε το video...
|
Ρεσιτάλ Νίκου Κουτρουμπά στο Ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος
Ο τενόρος Νίκος Κουτρουμπάς (’63), θα δώσει ένα ρεσιτάλ με ιταλικές καντσονέτες στο Ωδείο Νικόλαος Μάντζαρος. Την διδασκαλία έχει κάνει η Καθηγήτρια στο Ωδείο, γνωστή μεσόφωνος Μαρία Μαρκέτου (’71), ενώ στο πιάνο θα τον συνοδεύσει ο Κίμων Μαραγκουδάκης (’81). Και οι τρεις απόφοιτοι.
Κυριακή 22 Μαΐου 2022, ώρα έναρξης: 20.30, Ωδείο "Νικόλαος Μάντζαρος", Πρεμετης 4, ΤΚ 16121, τηλ 2107221734
|
Λένα Κιτσοπούλου: "Φράνκενσταϊν – Ο χαμένος παράδεισος"
Ξεκινά στις 18 Μαΐου η παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου στην "Onassis Στέγη"με τίτλο "Φράνκενσταϊν – Ο χαμένος παράδεισος".
Και ο δημιουργός έπλασε το τέρας. Η Λένα Κιτσοπούλου φέρνει στον κόσμο της σκηνής τον Φράνκενσταϊν και το τερατούργημά του, διερωτώμενη για το τίμημα της δημιουργίας. Μήπως το Τέρας είμαι εγώ; Ή εσύ;
Ο βικτοριανός μύθος του Φράνκενσταϊν, του δημιουργού που έπλασε το ανθρωπόμορφο κτήνος, οδηγεί τη Λένα Κιτσοπούλου πίσω στη σκηνή της Στέγης. Ρομαντισμός, μηδενισμός, ευγονική και ανελέητη σάτιρα με πηγή έμπνευσης το μυθιστόρημα που έγραψε το 1820 και σε ηλικία 19 ετών η Μαίρη Σέλλευ, «Φράνκενσταϊν ή ο σύγχρονος Προμηθέας», στοιχειώνοντας για πάντα την παγκόσμια λογοτεχνία με την περιπέτεια ενός γιατρού και ανατόμου που συλλέγει ανθρώπινα μέλη, κατασκευάζει ένα ανθρωπόμορφο πλάσμα και του δίνει ζωή με τη δύναμη του ηλεκτρισμού. Ο νεαρός επιστήμονας Βίκτορ Φράνκενστάιν, σαν άλλος Προμηθέας, φτιάχνει ζωή μέσα από τον θάνατο, και τιμωρείται ανελέητα για την πράξη του αυτή.
(*) η φωτογραφία είναι απόσπασμα από την καταπληκτική φωτογραφία του Ανδρέα Σιμόπουλου
Περισσότερα...
|
Ο Δημήτρης Γιάκας στα “Ματωμένα Χώματα” Ο Δημήτρης Γιάκας (’75) θα βρίσκεται στο πιάνο, στην Επετειακή Συναυλία της Χορωδίας Δήμου Αθηναίων για τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή “Ματωμένα Χώματα”. Περιλαμβάνονται συνθέσεις των Γιάννη Κωνσταντινίδη, Μανώλη Καλομοίρη, Μιχάλη Σουγιούλ, Μίκη Θεοδωράκη κ.ά. ενώ τη μουσική διεύθυνση της εκδήλωσης έχει ο Σταύρος Μπερής.
ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ με τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων, Πέμπτη 19 Μαΐου 2022, ώρα έναρξης: 20:30
ΟΛΥΜΠΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ, Ακαδημίας 59, Αθήνα 106 79τηλ. 210 3642540
Περισσότερα...
|
Κωνσταντίνος Αραβώσης: "Η μεταρρύθμιση για τα δάση μας" Η σύσταση της νέας Γενικής Γραμματείας Δασών στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που υλοποιήθηκε με βάση την απόφαση του Πρωθυπουργού, αποτελεί μία εμβληματική και μεγάλης σημασίας μεταρρύθμιση. Η νέα Γενική Γραμματεία έχει σημαντικές ομοιότητες στις δομικές με την αντίστοιχη πετυχημένη δομή, που είχε δημιουργηθεί το 1991 από την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, που δυστυχώς καταργήθηκε το 1998 και το αποτέλεσμα φάνηκε τα επόμενα χρόνια με αρνητικές επιπτώσεις σε όλο το φάσμα της δασικής διαχείρισης. Στη Γενική Γραμματεία Δασών ενσωματώνονται τα περίπου 3.000 στελέχη των περιφερειακών δασικών υπηρεσιών, που υπάγονται στις εκάστοτε αποκεντρωμένες διοικήσεις. Ουσιαστικός στόχος της νέας Γενικής Γραμματείας είναι η προστασία, ανάδειξη και ανάπτυξη των δασικών οικοσυστημάτων, ώστε να γίνουν τα ελληνικά δάση «έξυπνα» και πραγματικά αειφόρα. Εφαρμόζοντας τη σύγχρονη επιστημονική γνώση και τα τεχνολογικά επιτεύγματα για την προστασία και την πιστοποιημένη αειφορική διαχείριση.
|
Eurovision: 66 χρόνια σεξ, χρήματα και πολιτικές αλχημείες Τη χαρακτήρισαν «πανηγυράκι», τη βάφτισαν «γκέι Χριστούγεννα», της απέδωσαν εκκεντρικότητα και υπερβολή και την είδαν σαν πεδίο για συμμαχίες και έχθρες. Αυτός ο σχεδόν παγκοσμιοποιημένος πλέον διαγωνισμός αντέχει ωστόσο και συνεχώς αναπτύσσεται.
Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision, που κλείνει 66 χρόνια και έχει πλέον αγκαλιάσει μέχρι και τη μακρινή Αυστραλία, είναι πολύ περισσότερα από όσα βλέπει ο τηλεθεατής: Τερέν διεθνούς επιρροής, ιδανικό για να περάσει κάποιος πολιτικά και κοινωνικά μηνύματα ή για να διορθώσει – εξωραΐσει μια χώρα τη διεθνή εικόνα της, τεράστια σε οικονομικά μεγέθη επιχείρηση, πλατφόρμα δοκιμών της κοινωνικής «απελευθέρωσης». Να μιλήσουμε για τις πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές;
Ο Παύλος Αγιαννίδης σχολιάζει την Eurovision μέσα από την ιστοσελίδα του protagon.gr...
|
Ο Ντράγκι προτείνει αλλαγές στην ΕΕ - Θα πάμε μαζί του; Ο ιταλός πρωθυπουργός άνοιξε τη συζήτηση στην Ευρώπη για την άρση της αρχής της ομοφωνίας στη λήψη αποφάσεων. Μπορεί η χώρα μας να απεμπολήσει εύκολα το δικαίωμα ενός βέτο σε ευρωπαϊκές αποφάσεις; Προφανώς και όχι, μπορεί όμως να καταλήξει εγκαίρως και οργανωμένα στο τι θα μπορέσει να απαιτήσει ώστε να το κάνει.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται και θα διαρκέσει κι άλλο, η Ευρώπη ακόμη ψάχνεται για το πώς και αν θα αποφασίσει από κοινού κάποια μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης, ο Μητσοτάκης δεν μοιάζει να πολυνοιάζεται πλέον για αυτό, καθώς οργάνωσε και ανακοίνωσε την (διόλου ασήμαντη) εθνική αντίδραση στις ανατιμήσεις του ρεύματος, όμως κάτι άλλο, πολύ σημαντικότερο φαίνεται ότι εξελίσσεται στο ευρωπαϊκό παρασκήνιο.
Ο Άγγελος Κωβαίος σχολιάζει τις προτάσεις Ντράγκι στο protagon.gr...
|
Με τον Πέτρo Πιτσίνη "Στο Δρόμο" Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο θαυμαστό κόσμο της νέας κινητικότητας, σε podcasts (στο site της Lifo), με οδηγό τον δημοσιογράφο Πέτρο Πιτσίνη (’74) και καταξιωμένους ειδικούς στη θέση του συνοδηγού (τα podcasts είναι άρθρα της LIFO με ήχο).
Μέχρι τώρα έχουν ανεβεί στο site της Lifo πολύ ενδιαφέροντα podcasts με τον Πέτρο Πιτσίνη και με πάντα εξαιρετικούς συνομιλητές, περίπου 30΄ το καθένα. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα θέματα: Πώς επηρεάζει ο Homo sapiens τους οδηγούς μοτοσικλέτας; / Τα πιο επικίνδυνα σημεία για τους πεζούς στην Αθήνα / H ατμοσφαιρική ρύπανση είναι εξίσου θανατηφόρα με τον κορωνοϊό / Πώς θα ξαναβρούν οι ελληνικοί αγώνες αυτοκινήτου την αίγλη τους; / Μερικά τρικ για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων στην οδήγηση / Τα πιο επικίνδυνα λάθη που κάνουμε στην οδήγηση / Tι βιώνει ένας ποδηλάτης στην Αθήνα / Κλασικά αυτοκίνητα: Γιατί είναι τόσο συναρπαστικά; / Αν οι Έλληνες πολιτικοί ήταν αυτοκίνητο, τι αυτοκίνητο θα ήταν; / Γιατί χάνουμε καθημερινά τόσο χρόνο κατά τις μετακινήσεις μας στην Αθήνα; / Στο μυαλό του Έλληνα οδηγού / Πώς να αποφύγεις τις παγίδες στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.
Μπορείτε όλα να τα παρακολουθήσετε στο lifo.gr...
|
Ο Justus Frantz διευθύνει την Underground Youth Orchestra Ο θρυλικός πιανίστας και μαέστρος Justus Frantz έρχεται στην Ελλάδα για να συμπράξει ως σολίστ και Διευθυντής ορχήστρας με την Underground Youth Orchestra, την Δευτέρα 16 Μαΐου (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μαζί με τον διακεκριμένο Έλληνα πιανίστα Τριαντάφυλλο Λιώτη, θα ερμηνεύσουν το μοναδικό κοντσέρτο του W. A. Mozart για δύο πιάνα σε Μι ύφεση μείζονα, KV 365 (316a).Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με την αριστουργηματική 7η Συμφωνία σε Λα μείζονα, Op. 92 του L. V. Beethoven.
(*) Η εκδήλωση γίνεται με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα
|
Νάνα Παπαδάκη: "Νίκη, απόψε στο πάρτι" H ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας Νάνα Παπαδάκη (’90) και η ηθοποιός και σκηνοθέτις Ρούλα Πατεράκη ενώνουν τις δυνάμεις τους πάνω σε ένα έργο που γράφτηκε και ερμηνεύτηκε από μια ηθοποιό, και μάλιστα βραβεύτηκε. Πρόκειται για το «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π» της Νίκης Τριανταφυλλίδη, της ηθοποιού που πέθανε το 2013 με μια σημαντική παρακαταθήκη στο ελληνικό θέατρο. Σε αυτό το έργο μία γυναίκα, η Victory of the Rose, κάνει την ανασκόπηση της εσωτερικής της ζωής μέσα από τρεις μεταμορφώσεις (Ελισάβετ, Μαξίμ, Αλίκη). Στην σημερινή, νέα του εκδοχή, η Ρούλα Πατεράκη υπογράφει τη δραματουργική μεταγραφή του έργου και την προσαρμογή του για ένα πρόσωπο επί σκηνής. Το νέο αυτό έργο – μονόλογος έχει τον τίτλο «Νίκη, απόψε στο πάρτι» και πρωταγωνιστεί η Νάνα Παπαδάκη.Δραματουργική μεταγραφή – Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη. Τοποθεσία: Θέατρο Φούρνος (Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα) Τηλ.: 21 0646 0748 Πρεμιέρα: Σάββατο 14 Μαΐου στις 21.00 Παραστάσεις: Σάββατο και Κυριακή, στις 21.00 (μέχρι Κυριακή 5/6). Τιμές εισιτηρίων: 12 € (ολόκληρο), 10 € (άνω των 65 ετών), 8 € (φοιτητικό), 5 € (άνεργοι, ατέλειες). Περισσότερες πληροφορίες και ηλεκτρονική προπώληση...
|
Έκθεση της Άννας Φιλίνη στα Ιωάννινα Η Άννα Φιλίνη (’63) μας έστειλε την ακόλουθη πρόσκληση για την έκθεση της “200 χρόνια από την Παλιγγενεσία” που θα γίνει στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων:
Αγαπητοί φίλες και φίλοι μου,σας στέλνω την πρόσκληση της έκθεσής μου για τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία που εγκαινιάζεται στα Γιάννενα στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων την Παρασκευή 6 Μαίου και διαρκεί έως τις 25 Ιουνίου 2022 . Η έκθεση στα Γιάννενα που πραγματοποιείται στο ιστορικό κτήριο της Δημοτικής Πινακοθήκης στο κέντρο της πόλης, περιλαμβάνει τα 12 έργα με λάδια που είχαν ήδη εκτεθεί ως ενιαία φρίζα στην Αθήνα τον περασμένο Νοέμβριο, ενώ τώρα τα έργα αυτά θα παρουσιαστούν ξεχωριστά το καθένα και με ενότητες στις 5 διαφορετικές αίθουσες του ισογείου του κτιρίου. Ταυτοχρόνως στα Γιάννενα για πρώτη φορά θα εκτεθούν μαζί και τα 12 μεγάλα προσχέδια με μολύβια, που έχουν γίνει στο ξεκίνημα του στησίματος του κάθε έργου. Το δελτίο τύπου της έκθεσης αναφέρει πως τα προσχέδια «είναι αυτά που αποκαλύπτουν την συστηματική προσπάθεια, τους προβληματισμούς και τις διαφοροποιήσεις, τόσο ως προς το θέμα, όσο και ως προς τη μορφή των συνθέσεων, διατηρώντας, ωστόσο την αυτοτέλεια ενός ολοκληρωμένου έργου».
Τα εγκαίνια της έκθεσης στη Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων γίνονται στις 6 Μαίου και ώρα 19.00
Σημειώνεται ότι η ίδια έκθεση παρουσιάστηκε προσφάτως στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στην Αθήνα, ενώ επίσης κυκλοφορεί το βιβλίο της “Ζωγραφικό Αφιέρωμα για την Παλιγγενεσία“ από τις εκδόσεις ΑΣΙΝΗ https://www.protoporia.gr/filinh-anna-zwgrafiko-afierwma-gia-thn-palliggenesia-9786185346294.html
Περισσότερα για την έκθεση στην Δημοτική Πινακοθήκη Ιωαννίνων...
|
Ανθή Φουντά: Radio Plays - «Ο παράμεσος» της Yoko Ogawa Η ηθοποιός και ερευνήτρια θεμάτων δραματουργίας και διδακτικής θεατρικών παραστάσεων Ανθή Φουντά (2008) συμμετέχει, ως βοηθός σκηνοθέτη και ως ηθοποιός, στο έργο «Ο παράμεσος» της Yoko Ogawa. Το έργο παρουσιάζεται από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στο πλαίσιο της δράσης Radio Plays του Open Plan 2022.
Τα Radio Plays «Αλλόκοτες ιστορίες» παρουσιάζονται ως πρωτότυπη σειρά αυτοτελών έργων, δραματοποιημένων για το ραδιόφωνο, συνδυάζοντας το ραδιοφωνικό θέατρο με τη λογοτεχνία του φανταστικού, σε καλλιτεχνική επιμέλεια Διονύση Καψάλη και Κατερίνας Ευαγγελάτου.
Λίγα λόγια για το έργο: Η Ιαπωνίδα συγγραφέας Γιόκο Ογκάουα, στη νουβέλα Ο παράμεσος, μας μεταφέρει στην αίσθηση του παράξενου που διαπνέει έναν εντελώς διαφορετικό πνευματικό πολιτισμό. Στη σύγχρονη Ιαπωνία μια νεαρή και μοναχική κοπέλα τραυματίζει τον παράμεσό της δουλεύοντας σε εργοστάσιο αναψυκτικών και βρίσκει νέα εργασία ως υπάλληλος σ’ ένα «εργαστήριο δειγμάτων». Στο παράξενο αυτό εργαστήριο ο κύριος Ντεσιμάρου, «ταριχευτής αναμνήσεων», παρα-λαμβάνει τα δείγματα της ζωής που καταθέτουν εκεί οι πελάτες του και τα αρχειοθετεί, μαζί με τις οδυνηρές αναμνήσεις που πυροδοτούν. Ο άνθρωπος αυτός ασκεί μια παράξενη, ακαταμάχητη γοητεία στην υπάλληλό του και αναπτύσσει μαζί της μια έντονα σεξουαλική σχέση. Ο φετιχιστικός χαρακτήρας της σχέσης τους συμπυκνώνεται σ’ ένα ζευγάρι παπούτσια που της χαρίζει εκείνος τα οποία, σαν σύμβολα υποτελείας, έχουν την ιδιότητα να προσφύονται στα πόδια της. Στο τέλος η αφηγήτρια θα αποφασίσει να παραδώσει τον παράμεσό της, θυσιαστήρια προσφορά σ’ αυτό το αλλόκοτο αποθετήριο ταριχευμένων αναμνήσεων.
|
Ατομική έκθεση της Κυριακής Γονή, Art Collection Deutsche Telekom Η Κυριακή Γονή με μια ατομική έκθεση στο Kunstverein Ost στο Βερολίνο Gallery Weekend, η οποία ξεκινά στις 28.4 και διαρκεί έως τις 21.5:
Η σημασία της φωνής στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
(*) η φωτογραφία είναι από τον Ανδρέα Σιμόπουλο
Στο Not allowed for algorithmic audiences (2021), ένας ψηφιακός φωνητικός βοηθός αναλύει τα ψηφιακά φωνητικά συστήματα και τη σχέση τους με τα στερεότυπα φύλου, τις κοινωνικές ανισότητες, καθώς και με τις υποδομές επιτήρησης και την κλιματική κρίση.
Συνεχίζοντας την έρευνα της στη σχέση του ανθρώπου και της μηχανής και στις πολιτικές πτυχές της τεχνολογίας, η Κυριακή Γονή εστιάζει στο έργο αυτό στη χρήση των φωνητικών βοηθών και τη σημασία της φωνής. Τα τελευταία χρόνια οι ψηφιακοί βοηθοί έχουν διεισδύσει δυναμικά στην καθημερινότητα μας, εκτελώντας μια σειρά καθηκόντων για εμάς και συγχρόνως συλλέγοντας τους ήχους, που εμείς παράγουμε για την περαιτέρω εκπαίδευσή τους.
|
Χριστίνα-Σύλβια Σημαντήρα: «Οι γυναίκες στην επανάσταση / Η επανάσταση των γυναικών» Η Χριστίνα-Σύλβια Σημαντήρα (απόφοιτος και καθηγήτρια καλλιτεχνικών στην Σχολή) συμμετέχει ως σύγχρονη εικαστικός στην έκθεση: «Οι γυναίκες στην επανάσταση / Η επανάσταση των γυναικών» στο Μουσείο της πόλεως των Αθηνών.
Το «Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία» αναδεικνύει τη συμβολή των αφανών ηρωίδων της Επανάστασης, προσεγγίζοντας την παραγνωρισμένη δράση τους, μέσα από οκτώ έργα σύγχρονης τέχνης. Οι καλλιτέχνες εμπνεόμενοι από επιλεγμένες, εμβληματικές γυναικείες μορφές του Αγώνα, όπως αυτή της Μπουμπουλίνας ή της Μαυρογένους, αντιπαραβάλλουν το παρελθόν με το παρόν. Τα πρωτότυπα έργα της έκθεσης, φέρνουν στο προσκήνιο τις σημαντικές άγνωστες του χθες αλλά και στρέφουν το βλέμμα στο παρόν, επιχειρώντας να αναδείξουν αντίστοιχες εκφράσεις θάρρους και επιμονής στις κοινωνίες των αρχών του 21ου αιώνα.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 13/4/22 – 12/9/22
Περισσότερα...
|
«Λίθινες Διαδρομές – Ιστορίες από Πέτρα: Εβραϊκές Επιγραφές στην Ελλάδα» Το Εβραϊκό Μουσείο της Ελλάδος (ΕΜΕ) με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει τη νέα περιοδική έκθεση σε συνεργασία και συνδιοργάνωση με το Επιγραφικό Μουσείο (ΕΜ), με τίτλο «Λίθινες Διαδρομές - Ιστορίες από Πέτρα: Εβραϊκές επιγραφές στην Ελλάδα», με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και των Υπηρεσιών του. Η έκθεση υλοποιείται με την χρηματοδότηση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, από πόρους του Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον. Θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες περιοδικών εκθέσεων των δύο μουσείων και θα εγκαινιαστεί την Δευτέρα 16 Μαΐου 2022, ενώ θα διαρκέσει έως το τέλος Φεβρουαρίου 2023. Η ιδέα της έκθεσης βασίστηκε στην έντυπη επιστημονική έκδοση υπό τον τίτλο, Corpus Inscriptionum Judaicarum Graeciae (CIJG)-Σύνταγμα Ιουδαϊκών και Εβραϊκών Επιγραφών από την Ηπειρωτική και Νησιωτική Ελλάδα (τέλη 4ου π.κ.ε./π.Χ.-15ος αιώνας), η οποία συγκέντρωσε και παρουσίασε 108 από τα επιγραφικά τεκμήρια εβραϊκού ενδιαφέροντος ή περιεχόμενου, που απαντούν στον ελληνικό γεωγραφικό χώρο, πολλά από αυτά για πρώτη φορά. Τον Δεκέμβριο του 2019, βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών στην κατηγορία της «Τάξης των Γραμμάτων και των Καλών Τεχνών».
|
Mitgliederversammlung: Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 Το Διοικητικό Συμβούλιο προσκαλεί όλους τους ενδιαφερόμενους γονείς και καθηγητές/καθηγήτριες ως ακροατές χωρίς δικαίωμα ψήφου στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γερμανικής Σχολής Αθηνών την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, ώρα 18:30΄ στη DSA. Παρακαλείστε να τηρείτε τις προβλεπόμενες αποστάσεις και τους κανόνες υγιεινής κατά την άφιξη και την είσοδο στο σχολείο. Το Διοικητικό Συμβούλιο θέλει να σας δώσει με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία να ενημερωθείτε για το έργο του. Ημερήσια διάταξη: 1. Υποβολή του πρωτοκόλλου της Συνέλευσης της 18ης Νοεμβρίου 2021 2. Έκθεση του ΔΣ 3. Έκθεση της Διεύθυνσης 4. Τροποποίηση του καταστατικού - συζήτηση (απόφαση με υπογραφή παράλληλα με τις εκλογές) 5. Εκλογή των μελών του ΔΣ σύμφωνα με την § 15 (1) του καταστατικού του Συλλόγου Γερμανικής Σχολής Αθηνών 6. Διάφορα
|
Πρόσκληση προς Αποφοίτους: Our StoriesOur Stories
Αγαπητές και αγαπητοί απόφοιτοι,
στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας ιστοσελίδας της Γερμανικής Σχολής Αθηνών που αναμένεται να βγει στον αέρα πριν το καλοκαίρι, πρόκειται να εντάξουμε στην αρχική σελίδα φωτογραφίες και σύντομες δηλώσεις αποφοίτων μας.
Σε ένα κειμενάκι 40-50 λέξεων (και όχι περισσοτέρων από 60), σας προσκαλούμε να γράψετε μια δήλωση για το σχολείο μας. Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις αξίες με τις οποίες σας «προίκισε» η Γερμανική Σχολή Αθηνών ή το τι αποκομίσατε από τα χρόνια σας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών που επέδρασε καταλυτικά στην ενήλικη ζωή σας ή απλώς τι σας έρχεται στον νου, τι συναισθήματα σας γεννιούνται, όταν θυμάστε το σχολείο.
Θα χρειαστούμε μια όμορφη φωτογραφία σας (τουλάχιστον 350 x 400 px), τη σύντομη δήλωσή σας έκτασης 40-50 λέξεων, το ονοματεπώνυμο που θέλετε να εμφανιστεί καθώς και το έτος αποφοίτησης από τη Σχολή. Η αποστολή αυτών των στοιχείων εκ μέρους σας θα ισοδυναμεί με συναίνεση προς τη Σχολή να τα χρησιμοποιήσει δημόσια. Παρόλα αυτά θα θέλαμε μέσα στο συνοδευτικό κείμενο που θα μας στείλετε να αναφέρετε την πρόταση: «Συναινώ στην δημοσίευση του ονόματος, έτους αποφοίτησης, φωτογραφίας μου και δήλωσης σχετικά με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών στη νέα ιστοσελίδα της Σχολής.»
Στην ιστοσελίδα δεν πρόκειται να αναφέρονται άλλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική ιδιότητα ή οι δράσεις και τα έργα των αποφοίτων που θα φιλοξενούμε. Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε μέσα από τις δηλώσεις των κάθε ηλικίας αποφοίτων μας τη σημασία που έπαιξε το σχολείο στη ζωή τους. Σκοπός μας είναι τα σύντομα αυτά πορτρέτα των αποφοίτων μας να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα. Τα mail σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία παρακαλούμε να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση karamina@dsathen.gr.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) εκ μέρους της ομάδας εργασίας της νέας ιστοσελίδας
|
|
|
|
  |
|