|
Πέρασαν τα Χριστούγεννα και οδεύουμε προς την Πρωτοχρονιά. Ευχόμαστε σε όλες και όλους τα καλύτερα με πρώτη την Υγεία, και την Ευτυχία με την Τύχη να έπονται.
Στον Σύλλογο σκεφτήκαμε να οργανώσουμε ένα Χριστουγεννιάτικο Πάρτυ αλλά λόγω των ιώσεων που καραδοκούν είπαμε να το αποφύγουμε και στην θέση του να οργανώσουμε μια κοπή πίτας προς το τέλος Ιανουαρίου, και μόλις ανοίξει ο καιρός, κατά τον Απρίλη, να διοργανώσουμε ένα μεγάλο πάρτυ σε ένα ανοικτό χώρο. Έχουμε βάλει στο τραπέζι και το Νομισματικό Μουσείο και το Πάρκο της Ελευεθερίας, που είχε τόσο μεγάλη επιτυχία το 2016 όταν "Ξαναβρεθήκαμε".
Από τα άρθρα των "δικών" μας ξεχωρίσαμε δύο πολύ ενδιαφέροντα κείμενα: ένα της Ξένιας Κουναλάκη και ένα του Άγγελου Κωβαίου, τροφή για σκέψη τις ημέρες αυτές των εορτών.
Η βόλτα στην Αυλή της Αραχώβης μας φέρνει στην οικογένια Βουράκη, μία γνωστή οικογένεια με μεγάλη δραστηριότητα στον χώρο του κοσμήματος. Εδώ να προσθέσουμε ότι από τον χώρο της χρυσοχοΐας εντοπίσαμε, μέσω του επαγγέλματος του πατρός τους στα Μαθητολόγια της Αραχώβης, τα ονόματα του Τάκη και της Μαίρης Ζενέτου, του Ευάγγελου και του Δημήτρη Βουράκη, του Παναγιώτη Γιασεμίδη και της Μαρίας Γρενετού.
Από το ξεκίνημα της θεατρικής σεζόν, όπως διαπιστώνετε, κάνουμε εκτεταμένη αναφορά στις θεατρικές παραστάσεις και στα καλλιτεχνικά δρώμενα εν γένει. Στην εβδομάδα αυτή, λόγω των εορτών, ενδέχεται να μην είναι όλα τα θέατρα ανοικτά, οπότε όσοι και όσες προγραμματίζετε θεατρική έξοδο, ας ελέγξετε προηγουμένως ότι όντως οι παραστάσεις που αναγράφουμε θα γίνουν.
Όπως αναφέραμε και στα προηγούμενα montags, η Σχολή επανασχεδιάζει την ιστοσελίδα της και καλεί εμάς, τους αποφοίτους με σκοπό να συγκεντρώσει δηλώσεις και φωτογραφίες για την ενότητα "Our stories" στην πρώτη σελίδα της, μία πρωτοβουλία, που βεβαίως υποδεχόμαστε με μεγάλη χαρά μιάς και γίνεται για πρώτη φορά.
Ας δούμε και το πρόγραμμα της εβδομάδας:
Δευ / Μο |
|
26.12 - |
|
Τρι / Di |
|
27.12 - |
|
Τετ / Mi |
|
28.12 - |
Βαφτιστικός Η Κοριτσιέρα των Βούρλων |
Πεμ / Do |
|
29.12 - |
"Τα νέα μου είναι σαρωτικά" - Λένα Κιτσοπούλου Βαφτιστικός Η Κοριτσιέρα των Βούρλων |
Παρ / Fr |
|
30.12 - |
"Τα νέα μου είναι σαρωτικά" - Λένα Κιτσοπούλου "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη |
Σαβ / Sa |
|
31.12 - |
Παραμονή Πρωτοχρονιάς "Τα νέα μου είναι σαρωτικά" - Λένα Κιτσοπούλου "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" - Έφη Ρευματά "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη Το στρίψιμο της βίδας Reloaded - Μάριος Ιορδάνου |
Κυρ / So |
|
01.01 - |
Πρωτοχρονιά "Είμαστε πάτσι" - Βασίλης Κουκαλάνι "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" - Έφη Ρευματά "Επικίνδυνες σχέσεις" - Βίκυ Βολιώτη Το στρίψιμο της βίδας Reloaded - Μάριος Ιορδάνου |
και μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τις αγγελίες μας, τις οποίες ενημερώνουμε συνεχώς. Δείτε μια νέα αγγελία της Σχολής και μία αγγελία του Shokoshop που επαναλαμβάνουμε σήμερα.
Οι συνδρομές σας μας βοηθούν να συνεχίσουμε το έργο μας. Περισσότερα...
|
Η οικογένεια ΒουράκηΣτα Μαθητολόγια της Αραχώβης συναντάμε δύο αδέλφια, τον Ευάγγελο και τον Δημήτρη Βουράκη του Ι. γιούς του γνωστού κοσμηματοπώλη, με έδρα την οδό Βουκουρεστίου 8. Και οι δύο ήσαν κοσμηματοπώλες.
Ο Ευάγγελος Βουράκης γεννήθηκε το 1917 και εμφανίζεται στα Μαθητολόγια την χρονιά 1932-33 στην Β' Γυμνασίου. Την 1η Φεβρουαρίου 1979 Ιταλοί ληστές εισβάλλουν στο κοσμηματοπωλείο και τον δολοφονούν. Ο Ευάγγελος ήταν 62 ετών
Ο Δημήτριος Βουράκης γεννήθηκε το 1919 και απεβίωσε το 1996 σε ηλικία 77 ετών. Εμφανίζεται στα Μαθητολόγια στην Α' Γυμνασίου την χρονιά 1940-41 και παραμένει έως την Δ' Γυμνασίου την χρονιά 1943-44, όταν πλέον η Σχολή κλείνει οριστικά και οι μαθητές μετακομίζουν σε άλλα σχολεία.
Ο πόλεμος των δαχτυλιδιών (ο τίτλος είναι δανεισμένος από ένα εκτενέστατο αφιέρωμα της εφημερίδας "ΘΕΜΑ" τον Αύγουστο 2009)
Ενας από τους μεγαλύτερους και παλαιότερους ελληνικούς οίκους κοσμημάτων βρίσκεται σε «τσιχάντ»! Το βαρύ «V» που κάποτε μονοπωλούσε τις μπιζουτιέρες της ελληνικής βασιλικής οικογένειας αλλά των σημαντικότερων αθηναϊκών τζακιών, όπως του big John (που δεν είναι άλλος από την Τζον Γουλανδρή), της οικογένειας Λιβανού, Εμπειρίκου, Λαιμού και Καρρά, έσπασε και έγινε χίλια κομμάτια.
Η ιστορία
Ο οίκος ξεκίνησε από τον Γιάννη Βουράκη που ήρθε από την Κρήτη στην Αθήνα και έμαθε την τέχνη της κοσμηματοποιίας δουλεύοντας ως «παιδί για τα θελήματα» σε γνωστά κοσμηματοπωλεία της Αθήνας. Δεινός τεχνίτης, παντρεύτηκε κόρη κοσμηματοπώλη και άνοιξε το δικό του κατάστημα στην οδό Βουκουρεστίου.
Οταν πέθανε, άφησε την επιχείρηση αλλά και ένα σημαντικό όνομα στους τέσσερις γιους του και την μια του κόρη: Στον Αντώνη, τον Χρήστο, τον Αγγελο, τον Δημήτρη και την Ολγα.
Δείτε όλο το άρθρο...
|
Ξένια Κουναλάκη: "Μήπως οι Ελληνες είναι υπερβολικά woke; " «Είμαι woke» σημαίνει τελώ σε επαγρύπνηση απέναντι σε παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και πιθανά ρατσιστικά, μισογυνικά, ομοφοβικά ξεσπάσματα. Μόνο που πλέον στον αγγλοσαξονικό κόσμο χρησιμοποιείται συνήθως με αρνητική χροιά, στηλιτεύοντας τις υπερβολές του κινήματος. Η σχετική συζήτηση υιοθετείται ατόφια και στην Ελλάδα, λες και έχουμε λύσει το πρόβλημα της μισαλλοδοξίας και έχουμε φτάσει ήδη στο άλλο άκρο της υπερευαισθησίας. Βλέπω πολλούς να φοβούνται ότι είναι έτοιμη η λίστα με τις απαγορευμένες λέξεις, όπως αυτή που δημοσιοποιήθηκε από το αμερικανικό Πανεπιστήμιο Στάνφορντ τη Δευτέρα.
Για να δούμε, λοιπόν, μερικά πρόσφατα παραδείγματα, που καταρρίπτουν τον ισχυρισμό ότι γίναμε «Μπέρκλεϊ του Νότου». Μπορεί να μη λέμε πλέον «γύφτους» τους Ρομά, αλλά τα ρατσιστικά μας αντανακλαστικά ξεδιπλώθηκαν σε όλο τους το μεγαλείο κατά την πρόσφατη επίθεση εναντίον του 16χρονου Κώστα Φραγκούλη από αστυνομικό. «Είναι εγκληματίες, δεν πάνε σχολείο, δεν θέλουν να ενσωματωθούν», ήταν τα στερεότυπα που αναπαράχθηκαν από την πλειονότητα των πολιτών ανεξάρτητα από την ιδεολογική τους προέλευση.
Στο σκάνδαλο Καϊλή, παρατηρεί κανείς επίσης πόσος συγκεκαλυμμένος μισογυνισμός είναι έτοιμος να διαχυθεί με την πρώτη ευκαιρία. Η ερωτική ζωή, η μητρότητα, η Εύα και το μήλο, ο Αδάμ-θύμα, όλες οι αταβιστικές-βιβλικές αναφορές επιστρατεύονται όταν ο θύτης είναι γυναίκα και δη όμορφη. Σαν να μην αρκούν η πολιτική κατακραυγή για την υπονόμευση της Ευρώπης και ο αποτροπιασμός για την αδιανόητη διαφθορά, η ιστορία οφείλει να εμπλουτιστεί με στοιχεία Παλαιάς Διαθήκης για να γίνει πιο ελκυστική.
Δείτε το άρθρο της Ξένιας Κουναλάκη στην εφημερίδα "Η Καθημερινή"...
|
Άγγελος Κωβαίος: "Τι ακριβώς κάνει (ακόμη) ο Ανδρουλάκης στην Ευρωβουλή;" Ο αρχηγός του ΠAΣOΚ θα μπορούσε να βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής συζήτησης, όμως έχει αποσυρθεί στο περιθώριο. Κάπως έτσι έχει ξαπλώσει οικειοθελώς στο κρεβάτι του Προκρούστη όπου ο Μητσοτάκης τραβάει από τη μία και ο Τσίπρας από την άλλη.
Υποτίθεται ότι οι προσεχείς εκλογές είναι κρίσιμες και καθοριστικές. Ξεχνούμε ίσως ότι έτσι χαρακτηρίζονται όλες οι εκλογικές αναμετρήσεις της Μεταπολίτευσης στην Ελλάδα – για να μη μιλήσουμε για τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες.
Εφόσον είναι λοιπόν κρίσιμες οι εκλογές, θα πρέπει να αναζητήσει κανείς τι ακριβώς διακυβεύεται σε αυτές. Θα είναι όμως μάλλον δύσκολο να συμφωνήσουμε. Οπότε ας συμβιβαστούμε ότι για τον καθένα και για το κάθε κόμμα οι εκλογές είναι κρίσιμες για τους δικούς τους λόγους.
Δείτε το άρθρο του Άγγελου Κωβαίου στο protagon.gr...
|
Η Κυριακή Γονή στο μουσείο σύγχρονης τέχνης (ΕΜΣΤ) στην Αθήνα Τα έργα: The Portal or Let's stand still for the whales (2020) και perfect love #couplegoals #AIgenerated (2020,2022) της εικαστικού Κυριακής Γονή παρουσιάζονται στο MODERN LOVE. Η αγάπη στα Χρόνια της Ψυχρής Οικειότητας, τη μεγάλη ομαδική έκθεση του ΕΜΣΤ με την οποία ξεκινά ο χειμερινός-εαρινός εκθεσιακός κύκλος του Μουσείου.
Η έκθεση εστιάζει στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, στην επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες και στη σχέση τους με την εργασία, το σώμα και το λόγο.
Το Modern Love, σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου, καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΕΜΣΤ, είναι μια έκθεση για την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού, της παγκοσμιοποίησης, της ψηφιακής διασύνδεσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
(*) η καταπληκτική φωτογραφία είναι δανεισμένη από το DANILOF STUDIO
Περισσότερα για το έργο της Κυριακής Γονή https://kyriakigoni.com/ και στο instagram @kyriaki.goni.studio
MODERN LOVE Η αγάπη στα Χρόνια της Ψυχρής Οικειότητας
https://www.emst.gr/exhibitions/modern-love
15.12.2022-28.05.2023 - Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων (-1)
|
“Η Κοριτσιέρα των Βούρλων” από την Έφη Ρευματά στο Studio Μαυρομιχάλη Η ηθοποιός, σκηνοθέτης και μεταφράστρια Έφη Ρευματά (’91), έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, ενώ παράλληλα συμμετέχει στη σύλληψη, τα κείμενα και τη δραματουργική έρευνα στην “ΚΟΡΙΤΣΙΕΡΑ ΤΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ”: είναι μια μουσικοθεατρική παράσταση αφιερωμένη στα κορίτσια που αγαπήθηκαν πίσω από την Πορτάρα.
1875: Ο Δήμος Πειραιά εκτοπίζει ένα μεγάλο αριθμό πορνών σ’ ένα μεγάλο οίκημα - εκτός σχεδίου πόλεως τότε - στην περιοχή των Βούρλων. Τα Βούρλα χωρίζονταν σε τρεις αυλές ανάλογα με την ηλικία των γυναικών. Για πολλές δεκαετίες εκατοντάδες γυναίκες άσκησαν έγκλειστες εκεί το επάγγελμα της πορνείας μέχρι τα Βούρλα να μετατραπούν σε φυλακή από τους Γερμανούς το 1940- 1941. Μέσα από στοιχεία μυθοπλασίας αλλά και πραγματικές μαρτυρίες, η Ελένη Φιλίνη και η Κατερίνα Αγγελίτσα ζωντανεύουν αυτές τις γυναίκες και ανοίγουν την καρδιά τους. Και φυσικά, μας τραγουδούν.
Για 20 παραστάσεις στο θέατρο Studio Μαυρομιχάλη (Μαυρομιχάλη 134, Νεάπολη Εξαρχείων, τηλ. 2106453330, www.studiomavromihali.gr) Το έργο έχει κάνει πρεμιέρα από 14 Δεκεμβρίου και παίζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00, μέχρι την Πέμπτη 23/2/23. Περισσότερα...
|
Δύο απόφοιτοί μας στον “Βαπτιστικό“ στο Θέατρο “Ολύμπια“Η ηθοποιός και θεατρολόγος Κωνσταντίνα Ψωμά (’88) συμμετέχει ως βοηθός σκηνοθέτη και ο γνωστός πιανίστας Δημήτρης Γιάκας (’75) έχει αναλάβει τη μουσική προετοιμασία στον “Βαπτιστικό“ του Θ. Σακελλαρίδη, την πιο δημοφιλή ελληνική οπερέτα, που αγαπήθηκε από γενιές και γενιές Ελλήνων για την υπέροχη μουσική της και την ξεκαρδιστική της υπόθεση.
o Γιώργος Πέτρου σκηνοθετεί ξανά στο Ολύμπια και διευθύνει τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων. Μαζί του, ένα επιτελείο σπουδαίων λυρικών τραγουδιστών και ηθοποιών ζωντανεύει το αριστούργημα του Σακελλαρίδη, σε μια διαχρονική παραγωγή που συνδυάζει τη σύγχρονη αισθητική με στοιχεία Art déco της ελληνικής Belle Époque. «O Βαπτιστικός», που σύμφωνα με τον ίδιο τον δημιουργό του «μυρίζει Ελλάδα», παρουσιάζεται στην αυθεντική εκδοχή της ιστορικής πρεμιέρας του 1918, σε ενορχήστρωση του ίδιου του συνθέτη, που φέρνει το έργο κοντά στους ήχους των J. Offenbach, F. Lehár και J. Strauss II. Βαλς, πόλκες, τανγκό, μαζούρκες και πολύ αγαπημένες μελωδίες με άρωμα ελληνικό συνθέτουν έναν πολύχρωμο μουσικό κόσμο που αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του νέου ελληνικού πολιτισμού.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ
Ακαδημίας 59, Αθήνα 106 79 τηλ. 210 3642540
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ 16, 17, 20, 21, 22, 28, 29 Δεκεμβρίου ► 20:00 18 Δεκεμβρίου ► 18:30
Περισσότερα...
|
Βίκυ Βολιώτη: "Επικίνδυνες σχέσεις" Η Βίκυ Βολιώτη σκηνοθετεί την πολυβραβευμένη διασκευή του Κρίστοφερ Χάμπτον πάνω στο διάσημο μυθιστόρημα του Πιερ Σοντερλό ντε Λακλό "Επικίνδυνες σχέσεις". Άκρως ακατάλληλη για ανηλίκους είναι η παράσταση που θα δούμε στο Vault από 4 Νοεμβρίου με τους Δημήτρη Αλεξανδρή, Άντρια Ράπτη, Ευσταθία Τσαπαρέλη, Έλενα Τυρέα, Μαριλένα Μπαρταλούτσι, με φόντο έναν κατάφυτο, πανέμορφο κήπο μέσα στον οποίο μπορεί κανείς να χαθεί, να κρύψει και να κρυφτεί.
Το έργο ξεκινά ως αφήγηση μιας ίντριγκας, μιας επιχείρησης παραπλάνησης και αποπλάνησης που καταλήγει σε μια οξυδερκή μελέτη της ανθρώπινης ψυχής, των διαφορετικών εκφάνσεων και κινήτρων που την οδηγούν. Η Μερτέιγ και ο Βαλμόν είναι δύο πανέξυπνοι, πνευματώδεις αλλά αδίστακτοι άνθρωποι που αποφασίζουν να στήσουν ένα παιχνίδι, ένα σχέδιο εκδίκησης, προκειμένου να τιμωρήσουν αυτούς που αμφισβήτησαν την υπεροχή τους. Στη φρενήρη και ερεθιστική πορεία προς την υλοποίηση του σχεδίου τους δεν θα διστάσουν να χρησιμοποιήσουν και να καταστρέψουν αθώους ανθρώπους. Όμως, η παρτίδα που παίζουν είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, όχι μόνο για όσους βρίσκονται στο δρόμο τους αλλά και για τους ίδιους.
Δείτε το αφιέρωμα στο "Αθηνόραμα"...
Εισιτήρια...
|
Ο Βασίλης Κουκαλάνι και η Συντεχνία του Γέλιου στο Σύγχρονο Θέατρο Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Κουκαλάνι (’90) και η Συντεχνία του Γέλιου παρουσιάζουν φέτος την κωμωδία «Είμαστε Πάτσι» του Volker Ludwig, η οποία είναι η νέα τους πρόταση για την κεντρική τους σκηνή (Σύγχρονο θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι Τηλέφωνο: 210 3464380).
Το έργο πραγματεύεται ένα από τα διαχρονικά σημαντικότερα κοινωνικά θέματα, την ισότητα των φύλων και τις έμφυλες διακρίσεις. Αγόρια και κορίτσια παίζουνε χωριστά; Δεν είναι όλα τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά; Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 6 ετών, με έναν απλό, αυθόρμητο και διασκεδαστικό τρόπο.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ 16 Οκτωβρίου
Κυριακές 11:30 & 14:30
Περισσότερα: https://www.viva.gr/tickets/theater/eimaste-patsi/
|
Η Κατερίνα Μαούτσου στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου ΒΡΥΚΟΛΑΚΕΣ του Χένρικ Ίψεν Η ηθοποιός Κατερίνα Μαούτσου (απόφ. 2004) συμμετέχει στην παράσταση με την οποία η αυλαία της Κεντρικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου ανοίγει τη φετινή θεατρική περίοδο. Πρόκειται για το αριστούργημα του Χένρικ Ίψεν "Βρυκόλακες" σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.
Η κυρία Άλβινγκ ετοιμάζεται για τα εγκαίνια του Ιδρύματος που έφτιαξε στη μνήμη του συζύγου της. Ο γιος της Όσβαλντ, καταξιωμένος ζωγράφος που ζει από παιδί στο εξωτερικό, έχει επιστρέψει για την τελετή. Ο παλιός οικογενειακός φίλος και διαχειριστής του Ιδρύματος Πάστορας Μάντερς έχει έρθει και αυτός για να εκφωνήσει λόγο για την προσφορά του λοχαγού Άλβινγκ. Όμως, κάτω από την αψεγάδιαστη, γυαλιστερή επιφάνεια, κάτι άρρωστο και σαθρό ελλοχεύει. Ένα κουβάρι από ψέματα και μυστικά, προδομένους έρωτες, συγκάλυψη και υποκρισία αρχίζει να ξετυλίγεται σταδιακά, την ώρα που οι μάσκες πέφτουν (στην παράσταση του έργου αντικαθίσταται για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους η κ. Νένα Μεντή από την κ. Ναταλία Τσαλίκη).
Τα εισιτήρια για τις παραστάσεις του Νοεμβρίου έχουν ήδη εξαντληθεί. Υπάρχει ακόμη ελάχιστη διαθεσιμότητα εισιτηρίων για τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Περισσότερα...
|
Έφη Ρευματά - Πρόταση για ομαδική παρακολούθηση της παράστασης «Ο καθένας πεθαίνει μόνος του» του Χανς Φάλαντα
Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ για γκρουπ άνω των 15 ατόμων
Ο Θεατρικός Οργανισμός «Νέος Λόγος» και το studio Μαυρομιχάλη παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε θεατρική διασκευή, το μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα, «Ο καθένας πεθαίνει μόνος του», σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και μας ενημερώνουν για την δυνατότητα ομαδικού εισιτηρίου στην τιμή των 10 ευρώ για γκρουπ άνω των 15 ατόμων.
Το έργο «Ακόμα και μέσα στο πιο μαύρο σκοτάδι μπορεί να υπάρξει αντίσταση και ελπίδα». Με ρεαλισμό και ειλικρίνεια στο έργο του ο Φάλαντα περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και την αντίσταση που πρόβαλαν στον ναζισμό κάποιοι -λίγοι- «συνηθισμένοι» άνθρωποι. Κεντρική ιστορία είναι αυτή των Κβάνγκελ, μια αληθινή ιστορία, την οποία ανακάλυψε οσυγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά το τέλος του ναζιστικού καθεστώτος.
|
Μάριος Ιορδάνου: "Το στρίψιμο της βίδας Reloaded" Μία νέα γυναίκα προσλαμβάνεται από έναν άκρως γοητευτικό άντρα ως γκουβερνάντα για τα δύο του παιδιά. Σύντομα, όμως, θα βρεθεί εγκλωβισμένη στον πύργο, όπου διαμένει η ιδιαίτερη οικογένεια. Η μικρή κόρη δε μιλάει ή μήπως οι άλλοι δεν την ακούνε; Ο μεγάλος αδερφός της δε μοιάζει με παιδί ή μήπως η γκουβερνάντα τον βλέπει έτσι; Η μυστηριώδης οικονόμος δεν είναι αυτή που φαίνεται ή μήπως είναι; Είναι ο Πύργος στοιχειωμένος ή απλά αρέσουν στην οικογένεια τα «παράξενα» παιχνίδια; Θα μπορέσει η γυναίκα να ελευθερωθεί πριν... το στρίψιμο της βίδας;
Ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν μεταφέρουν επί σκηνής μία τολμηρή θεατρική εκδοχή του αριστουργήματος του Henry James «Το στρίψιμο της βίδας», από 9 Νοεμβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στον Πολυχώρο Vault Theatre Plus. Δημιουργούν ένα γοτθικό θρίλερ τρόμου, εμπνευσμένοι από το σπουδαίο έργο του Αμερικανού συγγραφέα, στο οποίο έχουν βασιστεί σημαντικές θεατρικές, αλλά και κινηματογραφικές επιτυχίες, όπως «Η Έκτη Αίσθηση», «Οι Άλλοι», κλπ.
Περισσότερα...
|
"Ο Θησαυρός της Βαγίας" στο θέατρο Αλάμπρα
Η Μαρία Σούμπερτ έχει κάνει την διασκευή του έργου «Ο Θησαυρός της Βαγίας»
Οι συνηθισμένες καλοκαιρινές διακοπές μιας παρέας παιδιών στην Αίγινα, μετατρέπονται σε μια μοναδική περιπέτεια με σκοπό την ανακάλυψη ενός θησαυρού στην Βαγία, που έκλεψε ένας Γερμανός στρατιώτης τον καιρό της Κατοχής!
Το 1969 η Ζωρζ Σαρή έγραψε το «Θησαυρό της Βαγίας», το πρώτο της μυθιστόρημα, το οποίο είναι εν μέρει αυτοβιογραφικό. Το βιβλίο έγινε τηλεοπτική σειρά στην ΕΡΤ το 1984 και έκτοτε δεν έχει λάβει άλλη αναπαραστατική μορφή. Με κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα θα φέρει τα παιδιά σε επαφή με ένα λογοτεχνικό έργο υψηλής καλλιτεχνικής ποιότητας και αξίας που κοσμεί τη νεοελληνική λογοτεχνία. Η θεατρική διασκευή του έργου βασίστηκε στο παιχνίδι «κυνήγι του θησαυρού», με στόχο οι μαθητές-θεατές όχι απλά να παρακολουθήσουν το έργο αλλά να γίνουν και μέρος της δράσης του. Συγγραφέας: ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ Σκηνοθέτης : ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ Θεατρική Διασκευή: ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΜΠΕΡΤ Πρωτότυπη Μουσική-Συνθέτης-Σολίστ Ακορντεόν: ΖΩΗ ΤΗΓΑΝΟΥΡΙΑ
|
Φοίβος Πιομπίνος: "Περί των μορφών τινά" Ο Φοίβος Ι. Πιομπίνος (αποφ. 1963), γνωστός από το λογοτεχνικό, μεταφραστικό και δοκιμιογραφικό έργο του, ασχολείται στο πρόσφατο δοκιμιακό του πόνημα υπό τον τίτλο “Περί Των μορφών τινά“, με τη μελέτη των μορφών. Γραμμένο σε όσο το δυνατόν πιο εύληπτη γλώσσα, το βιβλίο πραγματεύεται τη γέννηση των μορφών, κάνει λόγο για τις διακρίσεις των υλικών μορφών και τα χαρακτηριστικά τους και διερευνά την ουσία των μορφών.
Ο Φοίβος Ι. Πιομπίνος γεννήθηκε το 1945 στην Αθήνα και αποφοίτησε από την Σχολή το 1963. Σπούδασε οικονομικές επιστήμες στην Αθήνα (ΑΣΟΕΕ) και οικονομία και φιλοσοφία στο Παρίσι (Σορβόννη και Εcole Pratique des Hautes Εtudes). Είναι συνταξιούχος της Ε.Τ.Ε, όπου εργάστηκε επί 32 χρόνια (1964-1996).Τα τελευταία δώδεκα χρόνια της υπαλληλικής του σταδιοδρομίας ήταν προϊστάμενος του Ιστορικού Αρχείου της Ε.Τ.Ε.
Περισσότερα...
|
Paula Lakah εγκαινιάζει τον χώρο της Η Paula Lakah εγκαινιάζει στις 25 Νοεμβρίου 2022 στις 18.30 τον χώρο της που ανανεώθηκε και εκθέτει τις δημιουργίες της. Ο χώρος ευρίσκεται στην οδό Καρατζά 9 στο Κουκάκι και θα είναι ανοιχτός από Πέμπτη έως Κυριακή από 16.οο έως 19.οο
Η Πάουλα Λάκαχ γεννήθηκε στην Αίγυπτο το 1954 και αποφοίτησε από το γερμανικό τμήμα της Σχολής το 1972. Σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου του Μονάχου (Technical University of Munich) και συνέχισε μεταπτυχιακά με αντικείμενο την αναστήλωση παλαιών κτηρίων. Οι σπουδές της στην αρχιτεκτονική αποτέλεσαν εφαλτήριο για τη διερεύνηση των πλαστικών τεχνών και την ενασχόληση με το design, τη σκηνογραφία και την ενδυματολογία. Παράλληλα, καταπιάστηκε με την κεραμική, τη χρυσοχοΐα και τον πειραματισμό με πληθώρα υλικών. Οι δημιουργίες της περιλαμβάνουν: Γλυπτά και γλυπτικές συνθέσεις, Πολυμορφικά έπιπλα, Φωτεινά σινιάλα / Φωτιστικά, Γλυπτικά Κοσμήματα, Αντικείμενα design, Performances (σκηνικά, κοστούμια, χορογραφία) και τα υλικά με τα οποία δουλεύει είναι: Πλέξιγκλας, Αλουμίνιο, Ασήμι, Μπρούντζος, Χρυσός, Έβενος, Ξύλο, Δέρμα, Καουτσούκ, Πολυεστέρας, Φως. Από το 1984 μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει δουλειά της σε Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία, και σε γνωστές γκαλερί και αίθουσες τέχνης, στην Αθήνα και άλλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ δημιουργίες και αντικείμενα design διατίθενται στα πωλητήρια των μουσείων Ακρόπολης, Μπενάκη, Χατζηκυριάκου – Γκίκα, Μακεδονικού Σύγχρονης Τέχνης, Πελοποννήσου και Ναυπλίου.
|
Ανακοίνωση έναρξης 29ου economia Φοιτητικού Διαγωνισμού Ο φοιτητικός διαγωνισμός που έχει γίνει θεσμός, ανανεώνει το ραντεβού του με τους φοιτητές όλων των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων της χώρας.
Ο Όμιλος Economia με μεγάλη χαρά ανακοινώνει την επίσημη έναρξη του 29ου economia Φοιτητικού Διαγωνισμού με θέμα:
Στρατηγικές ενίσχυσης βιωσιμότητας: Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση (ΕSG)
Η ευαισθητοποίηση των επιχειρήσεων και οι στρατηγικές που έχουν καθοριστεί από τις πρακτικές για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση δίνει το έναυσμα για τη διενέργεια του φετινού διαγωνισμού.
Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες καλούνται να αναπτύξουν μια από τις τρεις υπο-ενότητες τη θεματικής: - Η υπευθυνότητα των επιχειρήσεων σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση - Οι επιχειρηματικές στρατηγικές που έχουν καθοριστεί από τις πρακτικές για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση - Η πολιτική και η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με τις δράσεις που ευθυγραμμίζονται με τα ESG πρότυπα
Περισσότερα...
|
Πρόσκληση προς Αποφοίτους: Our StoriesOur Stories
Αγαπητές και αγαπητοί απόφοιτοι,
στο πλαίσιο δημιουργίας της νέας ιστοσελίδας της Γερμανικής Σχολής Αθηνών που αναμένεται να βγει στον αέρα πριν το καλοκαίρι, πρόκειται να εντάξουμε στην αρχική σελίδα φωτογραφίες και σύντομες δηλώσεις αποφοίτων μας.
Σε ένα κειμενάκι 40-50 λέξεων (και όχι περισσοτέρων από 60), σας προσκαλούμε να γράψετε μια δήλωση για το σχολείο μας. Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις αξίες με τις οποίες σας «προίκισε» η Γερμανική Σχολή Αθηνών ή το τι αποκομίσατε από τα χρόνια σας στη Γερμανική Σχολή Αθηνών που επέδρασε καταλυτικά στην ενήλικη ζωή σας ή απλώς τι σας έρχεται στον νου, τι συναισθήματα σας γεννιούνται, όταν θυμάστε το σχολείο.
Θα χρειαστούμε μια όμορφη φωτογραφία σας (τουλάχιστον 350 x 400 px), τη σύντομη δήλωσή σας έκτασης 40-50 λέξεων, το ονοματεπώνυμο που θέλετε να εμφανιστεί καθώς και το έτος αποφοίτησης από τη Σχολή. Η αποστολή αυτών των στοιχείων εκ μέρους σας θα ισοδυναμεί με συναίνεση προς τη Σχολή να τα χρησιμοποιήσει δημόσια. Παρόλα αυτά θα θέλαμε μέσα στο συνοδευτικό κείμενο που θα μας στείλετε να αναφέρετε την πρόταση: «Συναινώ στην δημοσίευση του ονόματος, έτους αποφοίτησης, φωτογραφίας μου και δήλωσης σχετικά με τη Γερμανική Σχολή Αθηνών στη νέα ιστοσελίδα της Σχολής.»
Στην ιστοσελίδα δεν πρόκειται να αναφέρονται άλλες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα η επαγγελματική ιδιότητα ή οι δράσεις και τα έργα των αποφοίτων που θα φιλοξενούμε. Θέλουμε απλώς να αναδείξουμε μέσα από τις δηλώσεις των κάθε ηλικίας αποφοίτων μας τη σημασία που έπαιξε το σχολείο στη ζωή τους. Σκοπός μας είναι τα σύντομα αυτά πορτρέτα των αποφοίτων μας να ανανεώνονται ανά τακτά διαστήματα. Τα mail σας με όλα τα παραπάνω στοιχεία παρακαλούμε να σταλούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση karamina@dsathen.gr.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (1985) εκ μέρους της ομάδας εργασίας της νέας ιστοσελίδας
|
|
|
|
  |
|