|
|
|
|
|
|
|
|
(*) αν δεν είχε υποχρεωθεί να διακόψει λόγω του Πολέμου θα είχε αποφοιτήσει το 1946
η φωτογραφία αριστερά είναι από την εφημερίδα Καθημερινή
Ο Γιώργος Παμπούκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1928. Φοίτησε στην Γερμανική Σχολή αλλά λόγω του Πολέμου αναγκάστηκε να αλλάξει σχολείο. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μαζί με τον Γιώργο Παπαδάκη, απόφοιτο της Σχολής, τον Άλκη Εξάρχου και τον Λουκά Κυριακόπουλο ίδρυσαν την Ελληνική Τεχνοδομική, μία εταιρεία που εξελίχθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές στην Ελλάδα και η οποία ανέλαβε την ανέγερση των κτιρίων της Γερμανικής Σχολής Αθηνών στο Μαρούσι. Παράλληλα με την άσκηση του επαγγέλματός του, ασχολείται με τη συγγραφή δοκιμίων. Υπήρξε τακτικός συνεργάτης της εφημερίδας "Το Βήμα" για τέσσερα περίπου χρόνια και του "Οικονομικού Ταχυδρόμου" για δεκατέσσερα χρόνια περίπου. Έχει δημοσιεύσει τα βιβλία:- "Ο μεγάλος κόσμος του μικρού ανθρώπου", Ερμής, 1973 (Έπαινος Δοκιμίου της Ακαδημίας Αθηνών το 1975).- "Πλοηγός ιδεών για την τρίτη χιλιετία", Δόμος, 1992.- "Στην τροχιά του ενός Θεού: απόπειρα προσέγγισης των πραγματικών γεγονότων στις μονοθεϊστικές θρησκείες", Έκδοση Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου (Ε.Λ.Ι.Α.), 1999- "Η μεγάλη αντιπαράθεση", Κριτική, 2004- "Ημιμάθειας εγκώμιο", Κριτική, 2009 και "Ιστορίες ντροπής" το 2012.
Θα προσθέσουμε εδώ και μία προσωπική εξομολόγηση του Γιώργου Παμπούκη: Όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Αθήνα ζητήσαμε η αδελφή μου και εγώ από τον πατέρα μας να μας πάρει από την Γερμανική Σχολή. Εκείνος αρνήθηκε διότι τότε κρύβαμε στο σπίτι μας την Μαρία Ρεζάν !
Περισσότερα για τα βιβλία του Γιώργου Παμπούκη στην Βιβλιονέτ...
Περισσότερα...
-
-
Ο Γιώργος Παπαδάκης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 16 Ιουλίου 1930. Ο πατέρας του, που ήταν αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού, είχε μετατεθεί εκεί, οπότε και τα τρία παιδιά της οικογένειας παρακολούθησαν το Δημοτικό σχολείο και ακολούθως τόσο ο Γιώργος όσο και η αδελφή του Σοφία εισάγονται στην Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης στο τότε οκτατάξιο γυμνάσιο-λύκειο, που έχει καθιερωθεί από το 1937. Ο Πόλεμος τον βρίσκει στην 2η τάξη και δεδομένου ότι η οδηγία προς τους αξιωματικούς ήταν να οργανώσουν την άμυνα κάτω από τον Όλυμπο, όλη η οικογένεια μετακομίζει στην Αθήνα όπου φιλοξενείται σε σπίτια συγγενών. Ο 10χρονος Γιώργος εγγράφεται στην Γερμανική Σχολή της οδού Αραχώβης αμέσως μόλις ξαναξεκινούν τα μαθήματα, τον Απρίλιο του 1941, όταν δηλαδή οι Γερμανοί μπαίνουν στην Αθήνα (η Γερμανική είχε κλείσει αμέσως μετά την κήρυξη του Πολέμου στην Ελλάδα), αλλά αναγκάζεται το 1944 να ολοκληρώσει το Γυμάσιο στη Σχολή Μακρή, δεοδμένου ότι η Σχολή κλείνει οριστικά. Μετά τον Πόλεμο εισάγεται στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ.
Ο Αθανάσιος Απέργης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1942, είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Αθηνών (DSA). Σπούδασε στα πολυτεχνεία του Μονάχου και της Αθήνας. Είναι Διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Εργάστηκε και εργάζεται ακόμη σε μεγάλες Ελληνικές τεχνικές εταιρείες και μελέτησε, κατασκεύασε και επέβλεψε πολλά τεχνικά έργα προκατασκευής περιβάλλοντος και προκατασκευής. Μεταξύ άλλων την επένδυση της πρόσοψης του κτιρίου, και τις βάσεις των αγαλμάτων, του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης. Έχει παρουσιάσει και δημοσιεύσει πολλές τεχνικές και ερευνητικές εργασίες. Επίσης έχουν δημοσιευτεί σειρά διηγημάτων του, με ιστορικό και κοινωνικό περιεχόμενο.
Ο Θανάσης Απέργης στο ΕΜΠ 13.12.2018...
Ο Θανάσης Απέργης για τον Παναγιώτη Σούρσο...
Το βραχυκύκλωμα - Αθ. Ν. Απέργης...
Ομιλία του Θανάση Απέργη στην Τήνο...
Ο Γιώργος Ιωαννιδης, ο Τζόκος όπως όλοι τον αποκαλούσαν, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 9 Σεπτεμβρίου του 1944. Αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή το 1962, ήταν δηλαδή στην ιστορική τάξη του '62, την πρώτη τάξη με πλήρη εξαετή φοίτηση στην Γερμανική όταν ξανάνοιξε μετά τον πόλεμο. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός μέχρι το προδίπλωμα στο ΤU Braunschweig και τελείωσε μετά το ΕΜΠ. Ασχολήθηκε κατ' αρχήν με την οικογενειακή επιχείρηση του πατέρα του, επίσης πολιτικού μηχανικού, και μετά ανέλαβε μεγάλα έργα υποδομής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Άριστος εργοταξιάρχης και εξαιρετικός πρακτικός μηχανικός έβρισκε λύσεις σε όλα τα προβλήματα και όλοι τον εκτιμούσαν. Παντρεύτηκε την επίσης απόφοιτο (1966) της Γερμανικής Μελίνα Καραιωσηφίδου, η οποία δυστυχώς απεβίωσε το 1999. Του χάρισε δύο παιδιά, τον Φρίξο και την Ελένη, και από αυτά απέκτησε τρία εγγόνια που υπεραγαπούσε. Ένας σπάνιος άνθρωπος έφυγε από τη ζωή το Σάββατο 6 Ιουlίου (το κείμενο από τον Κώστα Παπαηλιού).
Ο Γιώργος Χατζηθεοδώρου αποφοίτησε από την Σχολή το 1965 με υποτροφία για ανώτατες σπουδές στη Γερμανία, αλλά πέτυχε μεταξύ των πρώτων (9ος) στις εισαγωγικές εξετάσεις στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδος και σπούδασε στην Αθήνα Πολιτικός Μηχανικός.
"Ήμουν ένα φτωχόπαιδο"...
-
-
Ο Δημήτρης Ηλιόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1951, αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή το 1969 και σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Fridericiana στην Karlsruhe της Ο.Δ. της Γερμανίας απ' όπου επισκέφτηκε πλήθος εκθέσεων, θησαυρών και παραστάσεων του ευρωπαϊκού χώρου. Ασχολήθηκε με έρευνα, μελέτες, επιβλέψεις, κατασκευές, πραγματογνωμοσύνες, παροχή τεχνικών συμβουλών και συνεργασία με ξένους οίκους. Ως συνεργάτης πολιτιστικών φορέων οργανώνει εικαστικές, λογοτεχνικές, μουσικές και φιλοσοφικές εκδηλώσεις, δημοσιεύει άρθρα ("Μεγάλη Γενική Εγκυκλοπαίδεια ΥΔΡΙΑ", τόμοι 29-55, 1983-1988) και κριτική. Αναφέρεται στο "Λεξικό της Ελληνικής Μουσικής" του Τάκη Καλογερόπουλου, Αθήνα 1998-2002 και στους "Μεγάλους Μαέστρους" του Α.Γ.Κ. Σαββίδη, Αθήνα 2008. Το 2006/2007 εξέδωσε τις μοναδικές στον κόσμο "Πραγματογνωμοσύνες" σε 2 τόμους (το 2008 σε επίτομη μορφή, που εξαντλήθηκε επίσης). Ως τότε είχαν διατεθεί συνολικά 3.200 τεμάχια. Στο διάστημα 2006-2010 ολοκλήρωσε, προς το παρόν, την τετραλογία του "Περί Κειμένων και Κριτικής", αυτοβιογραφία της μακράς θητείας του στον Πολιτισμό, διαθέτοντας πάνω από 2.500 τόμους.
Περισσότερα...
-
-
Ο Βασίλης Μπόσδας γεννήθηκε στις 21.7.1956 και αποφοίτησε από τη Σχολή το 1974. Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Darmstadt και ειδικεύτηκε στις θερμικές στροβιλομηχανές, αεροδυναμική με διπλωματική στις μηχανές αεροσκαφών. Εργάστηκε ως μηχανικός σε διάφορες εταιρείες αλλά και ως Σύμβουλος Διαχείρισης & Τεχνικών Εργων ξεκινώντας από την ΕΤΕΚΑ AE (πριν Α.Ε.Ε.ΠΥΡ-ΚΑΛ) (1985-1991), και ακολούθησαν σταδιακά: Μ.ΧΟΠΚΟ - Β.ΜΠΟΣΔΑΣ Ο.Ε. (1991-1995), KNOWLEDGE TRUST &INVESTMENT ΑΣΤΜΕΒΕ (1996-1997), AIRTEC ABETE (1998-2001), ΤΕΜΕΚΑ ΕΠΕ (αντιπρόσωπος του “Harreither GmbH”) (2001-2002), Λ.Δ.Κ. Σύμβουλοι τεχνικών & αναπτυξιακών έργων ΕΠΕ (2003-2006), Dinotec - Πετρίδης Α. Μονοπρόσωπη ΕΠΕ (2006-2008). Το 2008 εργάστηκε στο Qatar στην DB-International (Σιδηρόδρομοι Γερμανικού Κράτους – Εταιρεία εκπόνησης μελετών και διαχείρισης σιδηροδρομικών έργων). Το 2009 εργάστηκε στην Κύπρο ως Senior Μηχανικός Μέλος της ομάδας επίβλεψης του Ανεξάρτητου Μηχανικού "Faber Maunsel – SALFO – DMJM Aviation" για την παραλαβή – παράδοση σε λειτουργία του νέου Αερολιμένα Λάρνακας. Το 2009-2011 εργάστηκε ως Senior Μηχανικός, μέλος της ομάδας επίβλεψης του Ανεξάρτητου Μηχανικού (AECOM – ΣΑΛΦΩ), υπεύθυνος για τον έλεγχο των μελετών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων έργων οδοποιίας του έργου αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη ("ΜΟΡΕΑΣ"). Τέλος, από το 2010 έως το 2018, όταν και συνταξιοδοτήθηκε, εργάστηκε ως Senior Μηχανικός (Επικεφαλής μηχανολόγος Ανεξάρτητου Μηχανικού), Μέλος στην ομάδα επίβλεψης του Ανεξάρτητου Μηχανικού στο έργο «Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα», Παραχώρησης «Ολυμπία Οδός ΑΕ».
Ο Αντώνης Κανελλόπουλος αποφοίτησε από τη Σχολή το 1974. Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο ΕΜΠ και έκανε διδακτορικό στο ETH στη Ζυρίχη.
Worked on bridge design in Leonhardt + Andrae office, research – teaching in IBK of ETH Zuerich under Prof. B. Thuerlimann, PHD thesis on “Post-elastic behaviour and fracture of reinforced concrete”.
Founder of cubus Hellas, engineering and software company for structural and earthquake resistant design of buildings, bridges, steel structures and geotechnical projects. Introduced the inelastic analysis based on displacements (Pushover analysis) since ’98 in the Statik software,during the last three decades he designed numerous earthquake-resistant buildings,new as also existing, through the addition of walls, cores, composite elements or even use of ultra high performance concrete. Developer of software, writer of publications, and consultant at various innovative projects (Athens International Airport, Olympic games projects, Heracles General Cement Company, Latsis Foundation, Federal Office for Building and Regional Planning of Germany etc.).
-
-
Ο Στέφανος Παλλαντζάς αποφοίτησε από την Σχολή το 1980 και σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο ΕθνικόΜετσόβιο Πολυτεχνείο, όπου ειδικεύτηκε στον χρονικό και οικονομικό προγραμματισμό μεγάλων έργων. Για είκοσι σχεδόν χρόνια ασχολήθηκε με το project management και την τεχνική υποστήριξη με εξοπλισμούς και υλικά μεγάλων έργων, ενώ παράλληλα κατασκεύαζε σπίτια, προσπαθώντας πάντοτε να εφαρμόσει τεχνολογίες και λογικές φιλικές στο περιβάλλον. Το 2009 κλήθηκε από τεχνική εταιρεία στην Αθήνα να υποστηρίξει ως project manager την κατασκευή μιας κατοικίας, η οποία θα έπρεπε να καταναλώνει όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια. Εφάρμοσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα με επιτυχία το πρότυπο Passive House σε κτίριο μονοκατοικίας στην Πεντέλη. Τον Μάρτιο του 2012 ίδρυσε μαζί με άλλους μηχανικούς το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ (www.eipak.org) , το οποίο σήμερα αποτελεί επίσημο εκπρόσωπο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Παθητικών Κτιρίων στην Ελλάδα και την Κύπρο, αριθμεί πάνω από 150 μέλη, διεξάγει σεμινάρια πιστοποίησης σχεδιαστών και τεχνικών παθητικών κτιρίων και συμμετέχει σε διεθνή φόρα και ευρωπαϊκά προγράμματα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Περισσότερα...
-
-
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972 και αποφοίτησε από την Γερμανική Σχολή Αθηνών το 1990 (12C). Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός με ειδίκευση στην διοίκηση και διαχείριση κατασκευαστικών έργων. Έχει εργαστεί στο εξωτερικό σε κατασκευαστικές εταιρίες καθώς και εταιρίες συμβούλων μηχανικών. Είναι ιδρυτής και ενεργό στέλεχος της κατασκευαστικής εταιρίας CANTREVA A.E. η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα των υποδομών (Ενέργεια, Τηλεπικοινωνίες κ.α.) και άλλων κλάδων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επιπλέον συμμετέχει σε εταιρία συμβούλων μηχανικών (GAIN DPM ΕΠΕ), η οποία ασχολείται με τον σχεδιασμό και διαχείριση ειδικών κατασκευαστικών έργων, επίσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο υιών. Η CANTREVA αποτελεί μία ειδική κατασκευαστική εταιρία τύπου EPC (Engineering, Procurement and Construction), η οποία ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2010. Δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό κλάδο γενικότερα (οικοδομικές και εμπορικές εφαρμογές) και ειδικότερα στον τομέα των υποδομών που αφορούν στην Ενέργεια και τις Τηλεπικοινωνίες. To πελατολόγιό της περιλαμβάνει ιδιωτικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς πολυεθνικές εταιρίες οι οποίες κατέχουν σημαντικές θέσεις στον κλάδο των δραστηριοτήτων τους. Ο κύριος όγκος των εργασιών της CANTREVA εκτελείται στην Ελλάδα, με αυξανόμενη όμως τάση ο όγκος των εργασιών της να εντοπίζεται την τελευταία διετία σε χώρες του εξωτερικού (www.cantreva.com).
|
|
|
|
 |
|
|
|
Από τη δεκαετία του '60 μέχρι σήμερα
Με την υποστήριξη:
|