Η Ελλάδα ακολουθεί τη διεθνή πρακτική, δεν κάνει ξεχωριστή πολιτική στον πολιτισμό
Ούτε ο Τσαϊκόφσκι κινδυνεύει να μην ξανακουστεί στη χώρα μας ούτε ο Ντοστογέφσκι πρόκειται να μείνει στα αζήτητα των βιβλιοπωλείων. Το διεθνές εμπάργκο αφορά οργανισμούς, ΜΜΕ και καλλιτέχνες που έχουν σχέσεις με τον Πούτιν, χρηματοδοτούνται από το ρωσικό κράτος ή είναι κομμάτι του μηχανισμού προπαγάνδας. Το Russia Today και το Sputnik είναι κρατικά μέσα, δεν προσφέρουν εναλλακτική ενημέρωση στα δυτικά ΜΜΕ. Αναπαράγουν την παραπληροφόρηση του καθεστώτος. Τα Μπολσόι επιζούν χάρη στην κρατική επιχορήγηση από τη Μόσχα. Συνεπώς η απώλεια εσόδων και ο αποκλεισμός των μπαλέτων από συμπράξεις και εμφανίσεις στο εξωτερικό είναι θεμιτά αντίποινα της διεθνούς κοινότητας για την πολιτική Πούτιν.
Η Αννα Νετρέμπκο έχει φωτογραφηθεί το 2014 με τον ηγέτη των φιλορώσων αυτονομιστών της Κριμαίας, κρατώντας τη σημαία της Νοβοροσίγια (Νέας Ρωσίας), της περιοχής πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, που καμία χώρα της διεθνούς κοινότητας δεν αναγνωρίζει. Οταν τότε δεχόταν να παίξει πολιτικά παιχνίδια και να συμμετάσχει στην αλυτρωτική εκστρατεία των ρωσόφωνων αποσχιστών, δεν είναι δυνατόν τώρα να διαμαρτύρεται για την πίεση που της ασκείται να αποκηρύξει τον Βλαντιμίρ Πούτιν και την εισβολή στην Ουκρανία. Η απλή, ουδέτερη αποδοκιμασία του πολέμου δεν είναι αρκετή. Ο πόλεμος δεν ξεκίνησε από παρθενογένεση ούτε η ευθύνη βαραίνει εξίσου και τις δύο πλευρές.
Η Ξένια Κουναλάκη δημοσίευσε ένα άρθρο της στην εφημερίδα “Καθημερινή”. Δείτε όλο το έρθρο…