Μαρία Σούμπερτ: Webinars απο την ΕΔΠΕ

Στις 4, 11 και 18 Απριλίου διοργανώνει η ΕΔΠΕ (Ένωση Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας) ένα κύκλο θεωρητικών και βιωματικών webinars από την απεξάρτηση, το παραμύθι, την ειδική αγωγή και τους ρόλους.

Τα webinars απευθύνονται σε επαγγελματίες στο χώρο της Ψυχικής Υγείας και φοιτητές / σπουδαστές, αλλά και σε όσους και όσες ενδιαφέρονται να πληροφορηθούν για τη λειτουργία και τη χρησιμότητα της Δραματοθεραπείας και της Παιγνιοθεραπείας στους τομείς αυτούς. Θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Στο αναλυτικό πρόγραμμα αναφέρονται τα webinars που θα παρέχουν βιβλιογραφία και θεωρητική /  βιωματική δομή.

Τα webinars θα πραγματοποιηθούν στην πλατφόρμα Zoom. Εγγραφή σε κάθε webinar ξεχωριστά: 20€

Κυριακή 4 Απριλίου 2021, ώρα 19:00-22:00

Ο εγκλεισμός του ατόμου δημιουργεί συνήθως αισθήματα φόβου, θυμού ή θλίψης. Όμως είναι και μία ευκαιρία για διερεύνηση του αποκλεισμένου κοινωνικού ΕΓΩ και ανακατάταξης των ρόλων που αυτό υποχρεούται να παίζει.
Χρειαζόμαστε όλους αυτούς τους ρόλους; Ποιοι είναι τοξικοί;
Μέσω του γνωστικού μοντέλου ρόλων από το Σύστημα του Robert Landy θα διερευνήσουμε την αμφιθυμία μας για τους ρόλους που παίζουμε σαν διαδικασία αυτογνωσίας και θα πειραματιστούμε με τις δυνατότητες τροποποίησής τους με την μέθοδο του κόντρα ή συγγενούς ρόλου.
Βιωματικά μέσω του έργου του ΙΟΝΕΣΚΟ –ΤΟ ΠΑΙΧΙΔΙ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ (πέντε σκηνές) θα διερευνήσουμε τα αισθήματα μας και τις απόψεις μας για την πανδημία.

Κυριακή 11 Απριλίου 2021, ώρα 11:00-14:00

Στα παραμύθια το σώμα παίζει σημαντικό ρόλο. Τα δάχτυλα που κόβουν από τα πόδια τους οι αδερφές της Σταχτοπούτας, το χτένι που καρφώνεται στο κεφάλι της Χιονάτης και η ζώνη που της κόβει την ανάσα, οι τσουκνίδες που καλείται να κόψει με γυμνά χέρια η Ελίζα για τα δώδεκα αδέρφια της που έχουν μεταμορφωθεί σε κύκνους, το Τέρας που έχει χάσει την ανθρώπινη μορφή του, τα αδέρφια του
Έσπεν Άσκελουντ που χάνουν το αφτί τους. Χέρια που κόβονται τιμωρητικά και με μαγικό τρόπο ξανακολλάνε, Λάμιες που τρώνε το σώμα των παιδιών και αδερφών τους, σώματα πάσχοντα, σώματα πονεμένα και σημαδεμένα, σώματα που λένε πολλά περισσότερα από αυτά που ακούμε στην αφήγηση του παραμυθιού.
Όλες αυτές οι ηρωίδες και οι ήρωες βιώνουν μεγάλες αλλαγές στο σώμα τους. Και όμως δεν δίνεται σε αυτό καμία ιδιαίτερη έμφαση, αφήνοντας στους ακροατές τον χώρο και τον χρόνο ώστε να δώσει καθένας και καθεμία τις δικές του εικόνες, να βιώσει την αφήγηση με τον δικό του τρόπο, στο δικό του σώμα.
Στο webinar αυτό εκτός από το θεωρητικό κομμάτι που αφορά στο παραμύθι και τη δραματοθεραπεία, θα διερευνήσουμε βιωματικά και τον τρόπο με τον οποίο έρχεται στο προσκήνιο το σώμα με αφορμή τα λαϊκά παραμύθια.

Κυριακή 18 Απριλίου 2021, ώρες 17:30-20:30

Το σεμινάριο αυτό έχει ως στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες που ασχολούνται με την ειδική αγωγή να αξιοποιήσουν το Six – Piece Story Making (6-PSM) του Mooli Lahad ως εργαλείο αξιολόγησης και δημιουργίας δραματοθεραπευτικής παράστασης.
Η συγκεκριμένη μέθοδος αξιολόγησης χρησιμοποιεί 6 στάδια (BASIC Ph) για να δημιουργήσει μία κατανοητή εικόνα του κόσμου του θεραπευόμενου και στο συνειδητό και στο ασυνείδητο επίπεδο μέσα από τη δημιουργία και την αφήγηση μίας ιστορίας (story – telling) και μπορεί να λειτουργήσει σαν ένας χάρτης για τον θεραπευτή (Lahad, 1992).
Θα δούμε πώς τo 6-PSM χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως αξιολογητικό εργαλείο για τη δημιουργία ομάδων Δραματοθεραπείας σε πληθυσμό ΑμεΑ, προκειμένου να γνωρίσουμε καλύτερα τα μέλη μας, να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες και τους περιορισμούς τους, έτσι ώστε να σχεδιάσουμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο, που θα δουλέψουμε μαζί τους θεραπευτικά.
Στη συνέχεια θα διερευνήσουμε μαζί πώς το ίδιο εργαλείο μπορεί να αναπτυχθεί στην δραματοθεραπευτική συνεδρία και να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία δραματοθεραπευτικής παράστασης.
Θα δοθεί έμφαση στη δημιουργία παράστασης από ιστορίες των ίδιων των μελών αλλά και από την αξιοποίηση άλλων μεθόδων όπως π.χ. οι κοινωνικές ή οπτικοποιημένες ιστορίες, το θεατρικό παιχνίδι, η αφήγηση, καθώς και το έτοιμο θεατρικό έργο.
Τα εργαλεία αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν ανάλογα με την ειδικότητα του κάθε επαγγελματία.
Στο webinar αυτό εκτός από το θεωρητικό κομμάτι, θα διερευνήσουμε και βιωματικά τον τρόπο, με τον οποίο μπορεί ένα εργαλείο σαν το 6-PSM να μας οδηγήσει στη δημιουργία Δραματοθεραπευτικής Παράστασης.

 


Από τη δεκαετία του '60 μέχρι σήμερα

Με την υποστήριξη:

 

Γερμανική Σχολή Αθηνών Galanis Sports Data

 

Eκδηλώσεις του μήνα

Εδώ φιλοξενούμε τις απόψεις σας

ΠΟΡΤΡΑΙΤΑ
Όλγα Τσαρμποπούλου (86)

Γεννήθηκε στις 19 Ιουνίου 1968 στην Αθήνα και πήγε στη Σχολή το 1980, αλλά έφυγε λόγω αθλητικών υποχρεώσεων στην Γ'τάξη του Γυμνασίου. Αφού έμαθε από μικρή ηλικία τα μυστ [ ... ]