Η Ιωάννα Καρβέλα αποφοίτησε από τη Σχολή το 1980. Είναι επίκουρη καθηγήτρια με γνωστικό αντικείμενο Γερμανική Γλώσσα. Καθ᾿ όλη τη διάρκεια των βασικών σπουδών της στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ ήταν υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές ως υπότροφος του γερμανικού κράτους στο Πανεπιστήμιο Siegen της Γερμανίας, όπου εκπόνησε διδακτορική διατριβή στον τομέα της Συγκριτικής Γλωσσολογίας. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 2002. Στα ερευνητικά και επιστημονικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η Λεξικολογία, η Κειμενογλωσσολογία και οι εφαρμογές της στη Διδακτική της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Είναι υπεύθυνη για τον καθορισμό του αναλυτικού Προγράμματος και της αξιολόγησης της γλωσσικής επάρκειας των φοιτητών του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Είναι διευθύντρια του Παραρτήματος Αθηνών του γερμανικού Ινστιτούτου Γλωσσολογικών Ερευνών Gesellschaft für deutsche Sprache με έδρα στο Wiesbaden της Γερμανίας. Από το 2009 είναι υπεύθυνη του Βαθμολογικού Κέντρου για τη Γερμανική Γλώσσα των υποψηφίων για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Τα επιστημονικά της δημοσιεύματα καλύπτουν κατά κύριο λόγο θέματα Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας. Ενδεικτικά αναφέρεται το βιβλίο Die Fertigkeiten Hören und Sprechen im Fremdsprachenunterricht. Theoretische Ansätze und didaktische Überlegungen (Aθήνα: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Αθηνών, 2008) και η συνεισφορά της με ειδικό κεφάλαιο στο συλλογικό τόμο των Graf / Fernández-Castillo: Schüler auf dem Weg nach Europa. Interkulturelle Bildung und Mehrsprachigkeit in der Schule (εκδόσεις Klinghardt, Bad Heilbrunn Γερμανία, 2011).