“Wandertag #19: 19 Οκτωβρίου 2014 – Πάρνηθα”

Mόλα>Λημικό>Σαλονίκι. Την Κυριακή, όλαν πήγαν καλά και μόνο …ένας πήγε στραβά, ο φίλος και συνορειβάτης Αντώνης δεν φαντάστηκε ότι θα αρχίζαμε νωρίτερα από το αναμενόμενο, ούτε ειδοποίησε για την συμμετοχή του. Έτσι όταν πήρε τηλέφωνο είμασταν ήδη στο δάσος. Αντώνη την επομένη φορά σε θέλουμε μαζί μας!

Ανεβήκαμε με αμάξι στην Μόλα της Πάρνηθας πρώτο αυτοκίνητο που παρκάρησε. Είμαστε τέσερεις, καλοί πεζοπόροι, φάνηκε γρήγορα στο πρώτο τμήμα, φτάσαμε στον ΑηΓιώργη του Λημικού σε μία ώρα. Στην κατηφόρα, κατά γενική ομολογία, είμαστε

ασυναγώνιστοι!

Βαρέσαμε την καμπάνα, η Σεβαστή άναψε κεράκι, θαυμάσαμε τα λιβάδια και τις απλωμένες κορυφές και …πήραμε δρόμο. Μια μικρή αγωνία την έχω μήπως διάλεξα διαδρομή μεγαλύτερη από ότι ανακοίνωσα.

Συνεχίζουμε σε λάκες, από τούνελ κομμένο μέσα σε ένα τεράστιο πουρνάρι, φτάνουμε σε διασταύρωση με ταμπέλα. Μετά κατηφόρα μέσα σε πευκοδάσος και σύντομα φτάνουμε σε μεγάλο επικλινές άνοιγμα με δύο πηγάδια. Παίρνουμε το βόρειο-ανατολικό μονοπάτι που μέσα από βραχώδη κατωφέρεια οδηγεί στο μεγάλο οροπέδιο Σαλονίκι.

Κλεισμένο ανάμεσα στον κύριο όγκο του βουνού και την βόρεια οροσειρά εκτείνεται επίπεδο, ήσυχο γεμάτο ψηλούς θάμνους και μερικά πεύκα. Γύρο κορυφές σ’όλες τις κατευθύνσεις. Όρνιο, Καραβόλα με το ραντάρ, Μαύρη, Αραλάλα, Σκληρό, Ανώνυμη, Σκίμθι και Μεσοβούνι φέρνω γύρω το βλέμα. Χρόνια πριν, μόνος, έχω δει ελάφια να καλπάζουν αθόρυβα στον τόπο αυτό. Έμοιαζαν να πετάνε σύριζα στο έδαφος, ανεμπόδιστα από την βλάστηση.

Βαδίζουμε γρήγορα σε χωματόδρομο κατά μήκος προς ανατολάς. Υπάρχει κούραση, συζητάμε που θα γίνει στάση. Ο δρόμος στρίβει νότια, πάλι μέσα στο βουνό. Σταματάμε σε άπλωμα με κάποιες στρογυλές πέτρες, <<καρέκλες>>. Ανοίγω τον χάρτη, κάπως πρέπει να ανεβούμε ελεύθερα, να κόψουμε μια φουρκέτα του δρόμου. Πράγματι παρακάτω, βρίσκουμε μισο-ανοιγμένο μονοπάτι.

-Ελάτε πάμε για περιπέτεια λέω.

Ανηφορίζουμε τώρα, είναι ανοιγμένο αλλά υπάρχουν και κλαδιά που μας γρατζουνάνε. Στο βάθος φαίνεται ο δρόμος που παρακάμπτουμε. Φτάνουμε σε βραχώδη κορυφούλα. Στάση και ανάγνωση του χάρτη. Βρίσκουμε ότι προς νότο θα βρούμε την συνέχεια του δρόμου. Πράγματι σε λίγο…επιτυχία! Ωραίος και άνετος που είναι ο χωματόδρομος! Κοντεύουμε λέω. Άλλο ένα μονοπάτι μέσα από το ελατοδάσος στον Αγόρο και κλείνουμε τον κύκλο! Τώρα έχει έρθει κόσμος στην Μόλα. Το αυτοκίνητό μας είναι χαμένο μέσα σε δεκάδες άλλα. Κάναμε ακριβώς πέντε ώρες! Όπως είχε λεχθεί.

Ελάτε την επόμενη φορά!

με πεζοπορικούς χαιρετισμούς

Τάσος Καβαδέλλας καο οι πεζοπόροι

wtag20141019a wtag20141019b
wtag20141019c wtag20141019d
wtag 20141019e

Αγαπητοί πεζοπόροι, απόφοιτοι DSA και φίλοι για σας !

Πρόσκληση να περπατήσουμε σε ερημικές περιοχές της βόρειας Πάρνηθας.

Την Κυριακή 19 ΟΚΤ θα έχει πάλι καλό καιρό!

Ανάβαση με αυτοκίνητο ως την Μόλα. Πορεία κυκλική 5 ώρες, για Λημικό, Σαλονίκι και πίσω στην Μόλα. Υψομετρική διαφορά 300 μέτρα.

ΚΑΠΕΛΛΟ, αδιάβροχο καλού-κακού, γυαλιά ηλίου, προσφάι, νερό, μπαστούνι.

ΧΡΟΝΟΣ: Κυριακή 19 ΟΚΤ 2014

ΚΕΝΤΡΟ-ΝΟΤΙΟΙ

> Συνάντηση 8:50 οδός Λιοσίων, στο πάρκινγκ του πρώην ΣΠΡΙΝΤΕΡ επί της Λιοσίων απέναντι από σταθμό μετρό/ηλεκτρικού ΑΤΤΙΚΗ.

ΒΟΡΕΙΟΙ

>Συνάντηση 9:30 στο πάρκινγκ του τελεφερίκ, στην ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΗ ΕΙΣΟΔΟ του κτιρίου τελεφερίκ που ανεβαίνει στο ΜονΠαρνές. EKEI θα οργανωθούμε για αυτοκίνητα προς Μόλα.

Από την εθνική οδό παίρνετε την έξοδο ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΑΡΝΗΘΑ που είναι 400 μέτρα βόρεια από την διασταύρωση με την Αττική οδό. Μετά ίσια λεωφόρος Καραμανλή > λεωφ. Πάρνηθος.

Ανεβαίνοντας την λεωφ.Πάρνηθος, μετά την τελευταία ταβέρνα, διανύετε 2 χιλιόμετρα σε κάποιο δάσος: Δεξιά είναι πρώτα η έξοδος, μετά το πάρκιν του τελεφερίκ, τέλος στο πάνω μέρος η είσοδος, με σήμανση/ταμπέλες. Το υπαίθριο πάρκιν του ΤΕΛΕΦΕΡΙΚ είναι δωρεάν.

‘Οσο ΠεΡΙΣΣοΤΕρΟΙ έρθετε, τόσο ΓΡηγορότερΑ θα πάμε νέο WANDERTAG.