“Wandertag #30: 29 Μάη – 1 Ιούνη 2015 – Πάρνωνας 3ήμερο Αγίου Πνεύματος”

Λοιπόν, ήταν καταπληκτικά αλλά…δεν ήρθε κανείς! Λίγο που ίσως μερικοί θα έμεναν στον ξενώνα Βαμβακούς Λακωνίας, λίγο που είναι δύσκολο να ξεκουνηθούμε για πολυήμερη εκδρομή, βρεθήκαμε μόνο τρεις! Του δώσαμε και κατάλαβε όμως συν είχαμε τέλειο καιρό: Μερική συννεφιά το Σάββατο στην ανάβαση Πάρνωνα προς το καταφύγιο ΕΟΣ Σπάρτης. Ωραία λιακάδα την Κυριακή στο δάσος μαυρόπευκων και την ρεματιά όπου μας πήγε η οικοδέσποινα Λένα.

Όπως πάντα, είναι λίγο δύσκολο να βρεθεί η αρχή του μονοπατιού. Ρωτόντας και ψάχνοντας στην Βαμβακού, πιάσαμε τον μίτο της Αριάδνης λίγο πριν το τοπικό δασαρχείο.

Καλή σήμανση με κόκκινα τεράγωνα, βαθειά σκιά μέσα σε μεικτό δάσος, φαρδύ ανηφορικό μονοπάτι μας πήρε πάνω.

Στην ώρα φτάσαμε στην ράχη του Λόγγου -έτσι λέγεται- απολαύσαμε θέες και φωτογραφηθήκαμε. Από ‘κει κατηφορήσαμε στο Βαρκασόρεμα. Το βρήκαμε στεγνό περνόντας το εύκολα.

Αναφορά στις λεπτομέρειες του πεζοπορικού χάρτη και με την βοήθεια της σήμανσης πιάσαμε την ανηφόρα για δεύτερη φορά. Τώρα μακία βλάστηση, πουρνάρια, φυλλίκια και ελατάκια. Οι θέες καταπληκτικές. Ο Πάρνωνας μαλακό, εύφορο βουνό.

Οι βράχοι σπάνιοι. Ατελείωτο πράσινο. Δάση, θαμνότοποι, λιβάδια. Και πολλά νερά.

Στο χωριό που μας φιλοξένησε η Λένα- Μεγάλη Βρύση- έχει πεντάκρουνη πηγή στην πλατεία του ΑηΓιάννη Πρόδρομου. Τρεις κρουνούς λίγο παρακάτω και τρίτη πηγή λίγω έξω απ’ το

χωριό στον δρόμο προς Βρέσθενα.

Στις δύο ώρες φτάνουμε σε μεγάλο ελατοδάσος και έναν χωματόδρομο. Τετράψηλα δέντρα,δέκα μέτρων η και περισσότερο. Μιά τελευταία βατή ανηφόρα και ανοιγόμαστε στα λιβάδια της κορυφής Αρνόμουσγα 1420μ. όπου και το ορειβατικό καταφύγιο. Κάναμε σκάρτες τρεις ώρες για την ανάβαση και είμαστε ευχαριστημένοι και ..πεινασμένοι.

Γυρίσαμε διαφορετικά για να δούμε περισσότερο από αυτόν τον πράσινο τόπο. Το βράδυ μάσες σε ταβέρνα στην Βρέσθενα. Ο κόσμος φιλικός και γνήσιος.

Ξυπνήσαμε κάπως αργά Κυριακή και πήραμε πεζοπορικά την άσφαλτο, μέσα στο δάσος για την Μονή Ρεματιανής με οδηγό την Λένα. Ευγνώμονες προς τον τόπο αυτό, είχαμε σακκούλες και τις γεμίσαμε με ότι σκουπίδι βρήκαμε στην άκρη του δρόμου. Πάντως ήταν γενικά καθαρά και τα αυτοκίνητα σπάνια. Είμασταν σε δάσος από ψηλά ευθυτενή μαυρόπευκα.

Στο δεύτερο μισό της διαδρομής, μέσα στην ρεματιά, είδαμε και μικρά χωραφάκια, κερασιές, καρυδιές, πλατάνια. Το νερό έκοβε τον δρόμο καθώς διασταυρώνονταν αρκετές φορές. Πατώντας σε πέτρες περάσαμε σχεδόν χωρίς να βρέξουμε τις κάλτσες…

Στις δύο ώρες φτάνουμε σε τραπέζια και νερό πηγής τρεχούμενο. Το ρέμα στα πόδια μας κάτω από

σκεπή πράσινου γαργάριζε.

Κολατσήσαμε, μπήκαμε στην Μονή Παναγιάς Ρεματιανής , πολύ καλά συντηρημένη παρότι εγκαταλειμμένη.

Επιστρέφοντας κάνω σχέδια να ξαναπάμε! Ενθουσιαστήτε και ελάτε την επομένη φορά στον ωραίο Πάρνωνα!

με ευχές για ένα ΚΑΙ πεζοπορικό καλοκαίρι

Τάσος Καβαδέλλας DSA71

wtag30 29052015j wtag30 29052015b wtag30 29052015e
wtag30 29052015a wtag30 29052015c wtag30 29052015d
wtag30 29052015g wtag30 29052015f wtag30 29052015k
wtag30 29052015i wtag30 29052015h wtag30 29052015n
wtag30 29052015m wtag30 29052015l

Αγαπητοί πεζοπόροι, περιστασιακοί και εθισμένοι:

Είμαστε καλεσμένοι στον ωραίο Πάρνωνα από συνορειβάτισα που έχει σπίτι κοντά στην Βαμβακού Λακωνίας!

Παρασκευή 29 άφιξη

Σάββατο 30 ανάβαση 400μ. μέσα σε δάση από Βαμβακού έως ορεινό καταφύγιο Πάρνωνα (ΕΟΣ Σπάρτης) περίπου 6 ώρες μπρος / πίσω χαλαρά. Δυνατότητα για μικρότερες διαδρομές.

Κυριακή 31 περίπατος 2-3 ωρών Από Μεγάλη Βρύση στο μοναστήρι Ρεματιανής.

Κυριακή απόγευμα επιστροφή. Μερικοί ίσως μείνουν περισσότερο.

Υπάρχουν ξενώνες στην γύρω περιοχή. Θα προσπαθήσουμε να μοιράσουμε τα έξοδα διαμονής.

Καλό είναι επίσης να πάμε σε γεμάτα αυτοκίνητα.

Γράψτε μου, νωρίς αν γίνεται, για συμμετοχή, εύρεση μεταφοράς και καταλύματος.

Επίσης αν θέλετε θέση σε αυτοκίνητο η αν διαθέτετε θέσεις. Βενζίνες/διόδια θα μοιραστούν.

Ήδη προσφέρονται 2 θέσεις 29/5 – 31/5 και 2 η 3 θέσεις 29/5 με επιστροφή Τρίτη 2/6/2015