Τυπογραφείον “Εστία” Μάισνερ – Καργαδούρη

Το τυπογραφείο της Εστίας

Ένα από τα πρώτα και τα πιο άρτια εξοπλισμένα ήταν το Τυπογραφείο της «Εστίας», που ιδρύθηκε το 1892, με πρωτοβουλία του Γεωργίου Δροσίνη, για ν’ αναλάβει την εκτύπωση του περιοδικού που διεύθυνε, την Εστία. Την οργάνωση και την τεχνική του διεύθυνση ανέλαβε ο Κ. Μάισνερ, τυπογράφος από τη Λειψία, την εμπορική και οικονομική ο Ν. Καργαδούρης.

Εκεί πρωτοτύπωσε τις ποιητικές συλλογές του ο Γιώργος Σεφέρης (Στροφή, 1931 – Η Στέρνα 1932 – Μυθιστόρημα 1935).

Ο Κάρολος Μάισνερ (1864-1948), Πρώσος με σπουδές τυπογραφίας στη Λειψία, έρχεται στην Αθήνα το 1883. Καλεσμένος του Λάμπρου Κορομηλά, αναλαμβάνει καλλιτεχνικός διευθυντής των ομώνυμων τυπογραφικών καταστημάτων. Λίγο μετά, η τυπογραφική μονάδα περνάει στον Ανέστη Κωνσταντινίδη, που τυπώνει εκεί το περιοδικό «ΕΣΤΙΑ» του Γεώργιου Δροσίνη.

Αρχές του 1892, ο Μάισνερ ιδρύει μαζί με το Νικόλαο Καργαδούρη, το τυπογραφείο «ΕΣΤΙΑ». Τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας εισάγει και χρησιμοποιεί , για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την τεχνική της Τσιγκογραφίας. Η διχρωμία και η τριχρωμία δίνουν τη δυνατότητα για καλλιτεχνικές εκδόσεις προδιαγραφών, όπως η τετράγλωσση έκδοση «ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 776 Π.Χ. – 1896» και το δίτομο εικονογραφημένο λεύκωμα Του Γαβριηλίδη «Η ΕΛΛΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ 1896»

Το τυπογραφείο Μάισνερ-Καργαδούρη συνεργάζεται με τους πιο φημισμένους λόγιους της εποχής συνεχίζοντας το σπουδαίο έργο του έως και τον Νοέμβριο του ’44, όταν και παραδόθηκε ως μεσεγγυημένη εχθρική περιουσία στο υπουργείο οικονομικών. Με τον άνεμο να φυσάει αντίθετα την εποχή εκείνη, το πλούσιο υλικό εξαφανίστηκε.”

Ένα συνονθύλευμα τέχνης και επιστήμης είναι, λοιπόν, η τυπογραφία! Ένα μέσο εξευγενισμού! Ένα μέσο, ο Τύπος, στην πιο εξελιγμένη, εν έτη 2019, πλέον μορφή του, που δικαίως χαρακτηρίζεται ως η τέταρτη εξουσία.

Τυπογραφία: Όταν το μελάνι σμιλεύει το λόγο

Κάντε Εγγραφή στο εβδομαδιαίο Newsletter

* indicates required
Συμπληρώστε το e-mail σας