Η τάξη αυτή, είναι η πρώτη τάξη από την επανίδρυση της Γερμανικής Σχολής που οι μαθητές της αποφοίτησαν το 1960. Στη τάξη αυτή, δηλ. στην 3η Γυμνασίου (Obertertia), εισήχθησαν το 1956 δεκαεπτά μαθητές και μαθήτριες μετά από εξετάσεις στα Γερμανικά. Έπρεπε να κατέχουν τόσο καλά τα Γερμανικά, ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στη γερμανική γλώσσα. Γιατί ότι εκτός από τα Αρχαία & Νέα Ελληνικά, Θρησκευτικά, και Ιστορία που διδάσκονταν στην ελληνική γλώσσα, όλα τα άλλα μαθήματα διδάσκονταν στα Γερμανικά, με αντίστοιχα γερμανικά σχολικά βιβλία. Τα προβλήματα όμως προέκυψαν στην πρώτη κιόλας σχολική χρονιά 1956-57 με τη διδασκαλία των άλλων ξένων γλωσσών, όπως π.χ. τα Γαλλικά, όπου οι γνώσεις των μαθητών αυτής της τάξης ήτανε ποικίλες. Έτσι αποφασίστηκε μία ομάδα μαθητών με χαμηλή επίδοση, να κάνει εντατικά μαθήματα Γαλλικών εκτός σχολικού κτιρίου, στο σπίτι της συνεργαζομένης με την Γερμανική Σχολή καθηγήτριας, Κας Klairi-Maria Katt. Παράλληλα προέκυψαν προβλήματα με τα Λατινικά που έπρεπε να μεταφράζονται στα Γερμανικά, καθώς και το μάθημα Übersetzung δηλ. μετάφραση Αρχαίων Ελληνικών κειμένων στα Γερμανικά. Το μάθημα αυτό επιβλήθηκε από τους Ελληνιστές – Φιλολόγους (Dr. H. Flume, κλπ), και λόγω των δυσκολιών του, καταργήθηκε την επόμενη σχολική χρονιά 1957-58. Το αντικατέστησε όμως διδασκαλία κλασσικών γερμανικών μεταφράσεων των αρχαίων ελληνικών κειμένων. Οι δυσκολίες αυτές είχανε σαν αποτέλεσμα από τους 17 μαθητές που εισήχθησαν το 1956, να αποφοιτήσουν το 1960 μόνον 10.
Ένα άλλο πρόβλημα που προέκυψε τις επόμενες σχολικές χρονιές, ήτανε η επιθυμία των περισσοτέρων μαθητών να σπουδάσουν θετικές επιστήμες. Υπήρχε έλλειψη διδασκαλίας εξειδικευμένων θετικών μαθημάτων, αφού το μαθησιακό πρόγραμμα ήτανε κλασσικό. Γι’ αυτόν τον λόγο, ανέλαβαν οι Γερμανοί καθηγητές (Thomas, κλπ) των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Χημείας να διδάξουν αφιλοκερδώς τα απογεύματα τους ενδιαφερόμενους μαθητές (Απέργη, Γεωργουλόπουλο, Καββαδία, Μαυρομμάτη, Πετρογιάννη, Χατζηδημητρίου κ.α.) εξειδικευμένα μαθήματα προετοιμασίας σπουδών για τα απαιτητικά Γερμανικά Πολυτεχνεία. Η διδασκαλία αυτών των μαθημάτων είχε θετικό αποτέλεσμα, αφού όλοι οι αναφερόμενοι εισήχθησαν και σπούδασαν σε Γερμανικά Πολυτεχνεία χωρίς δυσκολία.
Γενικά η αντιμετώπιση των μαθητών από τους Γερμανούς καθηγητές στα πρώτα σχολικά χρόνια ήτανε πολύ προσεκτική, γιατί οι μνήμες του πολέμου και της κατοχής ήτανε ακόμη νωπές. Έτσι π.χ. αποφασίστηκε να εορτασθεί την πρώτη σχολική χρονιά 1956-57 από την επανίδρυση της Γερμανικής Σχολής, η επέτειος του ΟΧΙ με πολύ χαμηλούς τόνους.
(κείμενο: Θανάσης Απέργης)