Angeliki Kanellakopoulou: Die DSA und die Pandemie…
Η Αγγελική Κανελλακοπούλου, απόφοιτος 1985, και Διευθύντρια Διδακτικού Έργου στην DSA μας έστειλε μία αναλυτική περιγραφή της λειτουργίας της Σχολής όλο αυτό το διάστημα που το σχολείο έμεινε κλειστό για τους μαθητές:
Ήδη από την Δευτέρα 9 Μάρτη η DSA έπρεπε να αναστείλει την διεξαγωγή των μαθημάτων λόγω του Covid19. Εκπαιδευτικοί άρχισαν από τις πρώτες ημέρες να τροφοδοτούν με υλικό τις τάξεις τους κάνοντας χρήση διάφορων μέσων (e-mail, αποστολή μέσω της πλατφόρμας για τη σχολική οργάνωση schulmanagerOnline και Moodle).
Στις 17 Μαρτίου, οπότε και ήταν πλέον πασιφανές ότι η σχολική καραντίνα δεν θα διαρκούσε μόνο 14 ημέρες, μού ανατέθηκε το έργο εύρεσης και υλοποίησης μιας ολοκληρωμένης λύσης για όλο το σχολείο τόσο για ασύγχρονη όσο και για σύγχρονη μάθηση, λόγω της θέσης μου ως Διευθύντριας Διδακτικού Έργου καθώς και λόγω του μεταπτυχιακού μου στις «Τεχνολογίες Μάθησης».
Μαζί με την παλιά μου μαθήτρια (έτος αποφοίτησης από την DSA 2002) και νυν συνάδελφο, Μίρκα Κουκά, εκπαιδευτικό (ΠΕ86) η οποία διακρίνεται από υψηλότατο αίσθημα ευθύνης και καταπληκτικό επαγγελματισμό, αποφασίσαμε ότι η λύση ήταν μονόδρομος και έφερε το όνομα Moodle.
Το Moodle είναι ένα ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης μαθημάτων που προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το σχολείο μας ευτυχώς είχε ήδη εδώ και χρόνια στημένη πλατφόρμα Moodle για εξΑ εκπαίδευση και ορισμένοι εκπαιδευτικοί την χρησιμοποιούσαμε συστηματικά για το μάθημά μας την τελευταία τετραετία.
Δίνοντας πραγματικά μάχη με τον χρόνο στήσαμε εκατοντάδες χώρους για να φιλοξενηθούν τα διάφορα μαθήματα, εγγράψαμε στο κάθε μάθημα εκπαιδευτικούς και μαθήτριες/μαθητές, επελέγη το ενσωματωμένο στο Moodle εργαλείο BigBlueButton (BBB) για τις τηλεδιασκέψεις, ομάδα συναδέλφων (κύριοι Beck, Behrens, Polinski) ανέλαβαν την τηλεκπαίδευση των συναδέλφων που δεν γνώριζαν πώς να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα και το ΒΒΒ, ετοιμάστηκαν βίντεο και γραπτές οδηγίες για τα βασικότερα εργαλεία της πλατφόρμας, βελτιώθηκαν οι τεχνικές προϋποθέσεις (μεταφορά σε dedicated server και δραστική αύξηση της χωρητικότητας του αποθηκευτικού χώρου) και από τις 26.03 ξεκίνησαν οι τηλεσυναντήσεις των εκπαιδευτικών με τις τάξεις τους.
Mέσα σε 10 ημέρες οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να κάνουν ένα τεράστιο άλμα, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες ψηφιακές απαιτήσεις. Και το έκαναν! Η DSA βρήκε γρήγορα το νέο ρυθμό της, τα παιδιά μας προχωρούν στην ύλη τους, κάνουν συστηματικά τις εργασίες τους τις οποίες ανεβάζουν μέσα στο Moodle και οι οποίες διορθώνονται, σχολιάζονται και βαθμολογούνται εκεί. Πέραν όμως των μαθημάτων μας χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα μας, για να διεξαγάγουμε ενημερωτικές βραδιές για τους γονείς, τηλεσυναντήσεις με το Σύλλογο Γονέων, τηλεσυνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων και τηλεδιασκέψεις του Διοικητικού Συμβουλίου. Όταν διαβάζετε τούτες τις γραμμές, θα έχουμε επιστρέψει στις πραγματικές τάξεις, για να κάνουμε δια ζώσης μάθημα στα παιδιά μας από την 7 η τάξη και πάνω. Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε τις πολλές δυνατότητες που μας προσφέρει το Moodle (όχι όπως στο παρελθόν απλώς ως αποθετήριο υλικού) και στο μέλλον, απλώς ελπίζω να μην υπάρξει ξανά η ανάγκη να υποκαταστήσει πλήρως την δια ζώσης διδασκαλία, όπως έγινε τώρα λόγω πανδημίας.
Αγγελική Κανελλακοπούλου (απόφοιτος 1985), Διευθύντρια Διδακτικού Έργου στην DSA